  • 11. Data: 2006-07-01 10:11:49
    Temat: Re: czy policja może odmówić pomocy ?
    Od: "Idiom" <i...@w...pl>

    Użytkownik "bolo" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:e85h5m$rmf$1@opal.icpnet.pl...

    > blah...
    > co za problem, zglos kradziez dokumentu tozsamosci i wskaz sprawce po
    > pierwsze maz beknie za przetrzymywanie dokumentow a po drugie nawet jak
    > nie znajda tego paszportu to bedziesz mogla wyrobic drugi.

    Za zgodą ex-męża... lub po wyroku sądu.. Co oznacza, że przez kilka
    najbliższych miesięcy może paszportu nie być...

    pozdrawiam

    Monika

  • 12. Data: 2006-07-01 10:20:29
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    bolo napisał(a):

> [...]
    > pierwsze maz beknie za przetrzymywanie dokumentow a po drugie nawet jak nie
    > znajda tego paszportu to bedziesz mogla wyrobic drugi.

    Oczywiście. Będzie miała sprawę z art. 234 kk.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 13. Data: 2006-07-01 11:53:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    m...@g...pl [###m...@g...pl.###] napisał:

    > zabrał dziecku telefon. Nie mam z nią żadnego kontaktu.Udało jej się
    > zeszłym tygodniu zadzwonić krótko 2 razy. W tym już się jej nie
    udało.Ona
    > wraca z obcą osobą , która w zeszłym tygodniu trzymała ten
    paszport.Nie
    > mam możliwości jej telefonicznie wesprzeć aby sama trzymała ten
    > paszport. Ona się boi.Na lotnisku ten "opiekun" odda go po prostu
    ojcu.
    > Gdyby to wszystko było takie proste nie prosiłabym policji i Was o
    pomoc.

    Na lotnisku o pomoc możesz pomóc funkcjonariuszy Straży Granicznej,
    którzy będą dokonywali odprawy. Oni ten paszport będą mieli w ręce na
    pewno. Przyjedź wcześniej i wyjaśnij im, o co chodzi. Policja w sumie
    nawet nie ma prawa się do tego mieszać.

  • 14. Data: 2006-07-01 11:59:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Johnson [###j...@n...pl.###] napisał:
> [...]
    Policję i
    > Czemu po sprawie?
    > Ojciec ma prawo trzymać paszport swojego małoletniego dziecka.
    Wszystko
    > zależy od tego natężenia siły.

    Trzymać ma prawo, ale tylko dotąd, dokąd to dziecko nie protestuje.
    Paszport jest dokumentem dziecka i paszport powinien być tam, gdzie
    mieszka dziecko. Oczywiście, gdyby dziecko mieszkało z obydwojgiem
    rodziców, to nie było by sprawy. Ale skoro dziecko mieszka z matką (a
    tak wygląda z postu pytającej), to i paszport powinien tam być. Weź
    pod uwagę, że nie chodzi tu o kilkuletnie dziecko, ale 17-to latkę.
    Ona już w ograniczonym zakresie może za siebie podejmować decyzje.

    Chwilowo nie jest to przedmiotem dyskusji, wiec nie chciałem
    zaciemniać. Ale jeśli ojciec dziecku ów paszport zabierze, to matka (a
    w zasadzie 17-to letnia dziewczyna, to nawet sama) może złożyć
    zawiadomienie o przestępstwie polegającym na ukrywaniu należącego do
    niej dokumentu przez ojca. Skończy się to w najlepszym razie ugodowym
    oddaniem paszportu, a w najgorszym po prostu wyrokiem,a po drodze
    odebraniem w wyniku przeszukania przez Policje tego paszportu. Zgoda
    ojca jest wymagana na wydanie paszportu nieletniej, ale nie ma on
    prawa tego paszportu zatrzymywać.

  • 15. Data: 2006-07-01 12:12:22
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Trzymać ma prawo, ale tylko dotąd, dokąd to dziecko nie protestuje.
    > Paszport jest dokumentem dziecka i paszport powinien być tam, gdzie
    > mieszka dziecko.

    Nie zgodzę się. Nieletnie dziecko nie ma decydującego głosu (żeby nie
    powiedzieć żądnego). Istotą władzy rodzicielskiej jest to rodzice że
    decydują o istotnych sprawach dziecka.

    > Ale skoro dziecko mieszka z matką (a
    > tak wygląda z postu pytającej), to i paszport powinien tam być.

    Bo?

    > Weź pod uwagę, że nie chodzi tu o kilkuletnie dziecko, ale 17-to latkę.
    > Ona już w ograniczonym zakresie może za siebie podejmować decyzje.

    Bo, gdzie jest tak napisane?

> [...]
    > w zasadzie 17-to letnia dziewczyna, to nawet sama) może złożyć
    > zawiadomienie o przestępstwie polegającym na ukrywaniu należącego do

    Policjanci spadną z krzesła. Osoba mająca władzę rodzicielską ma prawo
    dysponować dokumentem należącym do dziecka. Nie ma żadnego przestępstwa.

  • 16. Data: 2006-07-01 12:29:36
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

> [...]
    > razem
    > nigdzie nie pojechały.Upominałam się wielokrotnie ja i dziecko o oddanie
    > dokumentu.W czerwcu dziecko wyjechało na zagraniczne wakacje odprowadził
    > je
    > ojciec i na lotnisku wręczył paszport. Dziś przylatuje z wakacji moje
    > dziecko, wyjdzie po nie były mąż aby zabrać jej paszport.Wbrew zakazowi ja
    > też chcę tam pójść i poprosiłam policję na lotnisku o asystę przy odbiorze
    > dziecka, tak abym mogła na tym lotnisku pomóc jej odzyskać dokument a nie
    > zakładać sprawę w sądzie.Były mąż jest nieobliczalnym przemocowcem.

    To nie prosciej zawiadomic ex-malzonka, ze nie zyczysz sobie, aby odbieral
    corke z lotniska i w razie gdyby probowal odebrac jej paszport, bedziesz
    zabezpieczona na wypadek koniecznosci uzycia sily przeciwko niemu - takze
    przy pomocy chroniacych Ciebie i corke osob? Pomysl z obsluga lotniska
    bardzo mi sie podoba - na lotnisku jest przyzwoita ochrona, bardzo nie lubia
    burd i awanturnikow. Jezeli spokojnie poprosisz ich wczesniej o asyste, to
    na pewno ostudza jego zapaly, chocby mial to byc jeden jedyny ochroniarz. Na
    lotniskach przynajmniej traktuje sie ludzi, jak nalezy.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 17. Data: 2006-07-01 13:45:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Johnson [###j...@n...pl.###] napisał:
    > Nie zgodzę się. Nieletnie dziecko nie ma decydującego głosu (żeby
    nie
    > powiedzieć żądnego). Istotą władzy rodzicielskiej jest to rodzice że
    > decydują o istotnych sprawach dziecka.

    Ale to nie może polegać na przywłaszczaniu sobie jego dokumentów.
    Zakładam, że nie masz wątpliwości co do tego, ze paszport jest
    własnością dziecka, a nie rodzica?

    > Bo?

    Bo należy do dziecka.

    > Bo, gdzie jest tak napisane?

    No to jeszcze znajdź mi na to podstawę prawną. Bo blankietowo zakazuje
    tego kodeks karny w odniesieniu do cudzych dokumentów. Musiał by być
    lex specjalis w odniesieniu do rodziców nieletniego. Jakoś nie
    przypominam sobie takiego przepisu.

    > Policjanci spadną z krzesła. Osoba mająca władzę rodzicielską ma
    prawo
    > dysponować dokumentem należącym do dziecka. Nie ma żadnego
    przestępstwa.

    Policjanci spadać z krzesła mogą po wielokroć, ale kodeks karny jest
    tu nieubłagany. Znajdź lex specjalis uchylający zawarty w kodeksie
    zakaz zatrzymywania cudzych dokumentów.

  • 18. Data: 2006-07-01 13:59:28
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    m...@g...pl wrote:
    > Niestety nie ma takiej możliwości aby dziecko nie oddało ojcu paszportu, to
    > przemocowiec. Dziecko jest sparaliżowane strachem. Ja zresztą też się
    > boję ,stąd prośba o pomoc do policji aby była przy nas choćby jako
    > obserwatorzy.

    Zadzwoń po rutkowskiego.

  • 19. Data: 2006-07-01 15:14:54
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Bo, gdzie jest tak napisane?

    Jakbyś nie wiedział to 17-to latka po wydaniu zgody przez sąd, może
    nawet wziąść ślub. Więc skończ z tymi głupimi tekstami.

    > Policjanci spadną z krzesła. Osoba mająca władzę rodzicielską ma prawo
    > dysponować dokumentem należącym do dziecka. Nie ma żadnego przestępstwa.

    Pozwól, że zacytuję Twoją wypowiedź... Bo, gdzie jest tak napisane?

  • 20. Data: 2006-07-01 15:17:56
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Idiom" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Za zgodą ex-męża... lub po wyroku sądu.. Co oznacza, że przez kilka
    > najbliższych miesięcy może paszportu nie być...

    To niech wyrobi Dowód Osobisty, w dzsiejszych czasach na podstawie tego
    dokumentu cała UE, stoi przed nią otworem, może nie na Karaiby, ale do
    Paryża, czy Rzymu może z matką jechać.