    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy policja ma obowiazek przyjac skarge w kazdej kwocie?
    Date: Wed, 4 Aug 2004 18:18:32 +0200

    Użytkownik "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> napisał w
    wiadomości news:cer0u7$2eal$1@mamut.aster.pl...
    > zostalam oszukana przez uzytkownika allegro. kwota nie jest duza, ale
    > uparlam sie, ze nie machne reka, bo mnie ktos okradl na niewiele, a zaraz
    > zrobi "wielki skok" i kogos okragnie na wieksza kwote.
    >
    > czy doniesienie moge zlozyc na kazdej komendzie policji? jako zwykle
    > podanie, czy maja jakis druk urzedowy?
    >
    > no i czy maja prawo nie przyjac zgloszenia, bo kwota jest mala?

    Kwota przy oszustwie nie gra roli. Zawiadomienie możesz złożyć na kilka
    sposobów. Po pierwsze napisać pismo do prokuratury. Forma dowolna, byle
    zawierało Twoje dane osobowe, adresata (Prokuratura), opis stanu rzeczy w
    miarę możliwości z wnioskami dowodowymi, oraz Twój podpis. Zamiennie możesz
    pismo wysłać do Komendy Policji (forma jak wyżej).

    Tak, czy inaczej w powyższym wypadku będziesz z całą pewnością przesłuchany,
    więc najlepiej osobiście podejść do najbliższej jednostki Policji i złożyć
    ustnie zawiadomienie o przestępstwie. Tak będzie to najszybciej. Ustalenie
    innych pokrzywdzonych oraz samego sprawcy z upływem czasu staje się coraz
    mniej prawdopodobne.