    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy podczas rutynowej kontroli...
    Date: Thu, 12 Aug 2004 20:38:14 +0200

    Użytkownik "mb." <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:cfeanr$bqm$1@inews.gazeta.pl...

    > dzieki :)
    > chodzilo mi o listy i paczki w srodku plecaka, bo do srodka plecaka to
    > domyslam sie, ze moga zajrzec bez problemu
    > rozumiem, ze jesli zatrzymali mnie bez zadnej przyczyny (jak mowilem
    > wczesniej - powiedzili ze im sie wydalem podejrzany, bo skrecilem na ich
    > widok (srodek dnia, wroclawski rynek (!))) to w przypadku rozerwania przez
    > nich listow mam prawo zadac jakiegos odszkodowania? (i przy okazji, co
    jesli
    > te listy zostana przekazane prokuratorowi i on je rozerwie?)
    > pozdrowka

    co do rozrywana listów, to przede wszystkim jest gardłowa sprawa dla
    Policjantów, bo to przekroczeniem uprawnień smakuje - a więc prokurator.

    Co do odszkodowań, to wiele zależy od tego, co się w środku znajdzie. Jak
    narkotyki, to w ramach odszkodowania pójdziesz siedzieć. Jak listy, to
    jednak sam fakt, że skręciłeś na ich widok będzie zbyt małym argumentem.