  • 1. Data: 2004-08-11 18:08:14
    Temat: Jak odzyskać swoje pieniądze?
    Od: "Adam" <a...@o...pl>

    Mam taki problem :
    W maju 1999r. pożyczyłem znajomemu 5000zł. Spisaliśmy umowę, w której on
    zobowiązał się zwrócić mi pieniądze w 5 miesięcznych ratach po 1000zł +
    odsetki (nie została określona ich wysokośc w umowie). Umowa ta nie została
    zarejestrowana w US.Na umowie widnieje jego imię i nazwisko, adres, nr dowodu
    osobistego, data i jego podpis. Umowa została spisana odręcznie przez osobę
    pożyczającą pieniądze. Znajomy do tej pory nie oddał mi pieniędzy. Czy mam
    szansę na odzyskanie swoich pieniędzy na drodze sądowej?
    Z góry dziękuję za odpowiedź,pozdrawiam. Adam.

  • 2. Data: 2004-08-11 18:22:41
    Temat: Re: Jak odzyskać swoje pieniądze?
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Adam" <a...@o...pl> naskrobał/a w

    > Czy mam
    > szansę na odzyskanie swoich pieniędzy na drodze sądowej?

    Tak.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Podrzuc wlasne marzenia swoim wrogom; moze zgina przy ich realizacji.

  • 3. Data: 2004-08-11 21:11:27
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 11 Aug 2004 20:22:41 +0200, Goomich naskrobał(a):

    > Tak.

    także sie z tym zgodze :)

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2004-08-11 21:54:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Goomich" <g...@u...to.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Tak.

    W takim wypadku trzeba napisać pozew do sądu w tzw. postępowaniu nakazowym.
    Koszt 2% plus 30 zł na klauzulę prawomocności. Jeśli nie zajdą
    nieprzewidziane okoliczności, to w dwa miesiące będziesz miał prawomocny
    tytuł wykonawczy. Potem ewentualnie do komornika.

  • 5. Data: 2004-08-12 06:26:02
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > nieprzewidziane okoliczności, to w dwa miesiące będziesz miał prawomocny
    > tytuł wykonawczy. Potem ewentualnie do komornika.

    A ja myślę, ze najpierw trzeba przemyśleć sprawę przedawnienia. Pożyczka ma dość
    krótki 6 miesięczny okres przedawnienia. Od 1999 roku upłynęło dużo czasu. Nie
    wiemy kiedy były terminy wymagalności poszczególnych rat.

    --
    JOHNSON :)

  • 6. Data: 2004-08-12 06:49:11
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Johnson" <j...@a...pl.nospam> naskrobał/a w

    > A ja myślę, ze najpierw trzeba przemyśleć sprawę przedawnienia.
    > Pożyczka ma dość krótki 6 miesięczny okres przedawnienia.

    Przeczytaj jeszcze raz ten przepis.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Jak nie wiadomo o co chodzi, to na pewno chodzi o statystyki.

  • 7. Data: 2004-08-12 07:28:24
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Goomich napisał(a):

    > Przeczytaj jeszcze raz ten przepis.