  • 1. Data: 2006-04-28 08:13:58
    Temat: czy mozna isc do wojska nieznajac jezyka polskiego?
    Od: rafalg <r...@s...pl>

    Otoz mozna! Moj znajomy ma od urodzenia podwojne obywatelstwo i jak
    ustalilem w WKU podlega poborowi. Znajomy przez prawie cale zycie
    mieszkal za granica i po polsku mowi bardzo slabo. Okazuje sie, ze nie
    jest to przeszkoda, a do wojska mozna isc nieznajac ani jednego slowa po
    polsku. Ciekawe jakby miala wygladac jego sluzba.. czy armia wcieli do
    wojska rowniez tlumacza jezyka arabskiego, ktory bedzie mu stale
    asystowal w nauce zolnierskiego fachu?
    Czy ktos slyszal o podobnym przypadku?
    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2006-04-28 09:25:30
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    "rafalg" <r...@s...pl> wrote in message
    > Otoz mozna! Moj znajomy ma od urodzenia podwojne obywatelstwo i jak
    > ustalilem w WKU podlega poborowi.

    No pewnie, ze podlega, ale go nie powolaja do odbycia sluzby...

  • 3. Data: 2006-04-28 10:12:32
    Od: rafalg <r...@s...pl>

    > No pewnie, ze podlega, ale go nie powolaja do odbycia sluzby...

    a dlaczego nie? jak to uzasadnia?

  • 4. Data: 2006-04-28 10:48:16
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "rafalg" <r...@s...pl> napisał w wiadomości

    > wojska rowniez tlumacza jezyka arabskiego, ktory bedzie mu stale
    > asystowal w nauce zolnierskiego fachu?

    Jesli jest Arabem, to raczej on bedzie nasze wojsko uczyl ciekawych akcji :)

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 5. Data: 2006-04-28 12:55:33
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    > a dlaczego nie? jak to uzasadnia?

    1. Bo zapewne nie skonczyl szkoly podstawowej (w PL). Do armii przyjmuje sie
    tylko osoby legitymujace sie tak fachowym wyksztalceniem.
    2. Jest obywatelem innego kraju, a do Polski przyjechal na dluzsza wizyte i
    zamierza wracac do siebie". Zajrzyj w poczatkowe paragrafy odnosnie poboru..

    Pozdro,

  • 6. Data: 2006-04-28 17:48:40
    Od: rafalg <r...@s...pl>

    > 1. Bo zapewne nie skonczyl szkoly podstawowej (w PL). Do armii przyjmuje
    > sie tylko osoby legitymujace sie tak fachowym wyksztalceniem.

    Nigdzie nie ma o tym mowy w ustawie o obronnosci RP

    > 2. Jest obywatelem innego kraju, a do Polski przyjechal na dluzsza
    > wizyte i zamierza wracac do siebie". Zajrzyj w poczatkowe paragrafy
    > odnosnie poboru..

    on chce sie tu zameldowac i zostac na dluzej. Gdy sie zamelduje to WKU
    dostanie taka informacje i mu wysla zaproszenie.

    Pozdrowienia

  • 7. Data: 2006-04-28 21:07:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    rafalg [###r...@s...pl.###] napisał:

    Obiecywałem się spytać i zapytałem. Ale gdzieś mi wątek uciekł. Z tego
    co ustaliłem, to WKU najpewniej zastosuje pewien wybieg. Skierują go
    na komisję lekarską, gdzie lekarz orzeknie, ze z facetem jest
    utrudniony kontakt. Na tej podstawie dostanie kategorię taką, z którą
    nie zostanie powołany. Na zasadzie głuchoniemego przykładowo albo
    niedorozwiniętego, z którym dogadać się nie można.

  • 8. Data: 2006-04-28 21:40:20
    Od: rafalg <r...@s...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > nie zostanie powołany. Na zasadzie głuchoniemego przykładowo albo
    > niedorozwiniętego, z którym dogadać się nie można.

    Dzieki za odpowiedz. Szkoda tylko, ze dostanie dosyc degradujaca
    kategorie, ktora moze mu utrudnic zdobycie pracy (ostatecznie nie musi
    mowic w tej pracy po polsku)
    No i nieznajomosc polskiego w Polsce to nie jest (jeszcze) choroba ;)
    Pozdrawiam
    Rafal

  • 9. Data: 2006-04-29 07:53:29
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    > Nigdzie nie ma o tym mowy w ustawie o obronnosci RP

    Jest w wykazie chorob - troche to powiazali z ociezaloscia umyslowa..

    > on chce sie tu zameldowac i zostac na dluzej. Gdy sie zamelduje to WKU
    > dostanie taka informacje i mu wysla zaproszenie

    http://www.mon.gov.pl/strona.php?idstrona=109
    Niektóre przyczyny uniemożliwiające odbycie zasadniczej służby wojskowej w
    praktyce oznaczać będą uwolnienie poborowych od tego obowiązku i ich
    przeniesienie do rezerwy bez odbycia zasadniczej służby wojskowej. Dotyczy
    to poborowych:

    - którzy spełnili taki obowiązek w innym państwie, w którym zamieszkiwali na
    stałe i byli lub są obywatelami tego państwa np. repatrianci,

    No to niech pokaze w WKU ostemplowana karte gwarancyjna do mikrofalowki w
    jez. arabskim.

  • 10. Data: 2006-04-29 08:21:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    rafalg [###r...@s...pl.###] napisał:

    > Dzieki za odpowiedz. Szkoda tylko, ze dostanie dosyc degradujaca
    > kategorie, ktora moze mu utrudnic zdobycie pracy (ostatecznie nie
    musi
    > mowic w tej pracy po polsku)

    Coś Ty! Ta kategoria wojskowa przez nikogo na poważne nie jest brana
    pod uwagę poza wojskiem. Nawet do służb mundurowych są osobne komisje.

    > No i nieznajomosc polskiego w Polsce to nie jest (jeszcze) choroba
    ;)

    Ale ustawodawca po prostu zapomniał o takiej możliwości.