  • 1. Data: 2006-12-16 12:28:41
    Temat: czy mogę zażądać podania danych od policjanta/strażnika miejskiego?
    Od: "A Kukuku" <a...@g...com>

    Witam,
    wiem, że mogę 'wylegitymować' legitymującego policjanta, ale czy
    powiedzmy zgłaszając coś pod nr 112 lub na straż miejską mogę
    poprosić o dane os. przyjmującej zgłoszenie.
    dziękuję

  • 2. Data: 2006-12-16 13:14:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "A Kukuku" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...

    Nie. Bo zgłaszasz zdarzenie Policji, a nie Policjantowi. Rozmowy te są
    rejestrowane i nie ma żadnego problemu z ustaleniem w razie potrzeby, kto
    odebrał zgłoszenie.

  • 3. Data: 2006-12-16 16:44:45
    Od: "TataNka-Chełm 31" <Indygo$2...@v...pl- skasuj $>

[...]
    TAK. Osoba odbierająca ma OBOWIĄZEK conajmniej podać numer służbowy, może
    się przedstawić stopniem i nazwiskiem oraz funkcją.
    Np. Policja, oficer dyżurny aspirant Kowalski.
    Jeśli nie poda masz prawo poprosić ale już tylko o numer służbowy.
    I nie jest to uzależnione od tego czy rozmowy są ewidencjonowane w sposób
    pisany czy też elektroniczny. Bo zapewne są w każdy mozliwy sposób.
    Zapisywanie w książce służby czy nagrywane przez system typu "Esom" czy też
    "Comprec"

  • 4. Data: 2006-12-16 16:48:01
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 16 Dec 2006 17:44:45 +0100, TataNka-Chełm 31 napisał(a):

    > TAK. Osoba odbierająca ma OBOWIĄZEK conajmniej podać numer służbowy,

    Wyjaśnij z czego taki obowiązek wynika.

    > może
    > się przedstawić stopniem i nazwiskiem oraz funkcją.
    > Np. Policja, oficer dyżurny aspirant Kowalski.

    Ja sie spotkałem np. z "policja, stanowisko 12, slucham?". Numeru
    sluzbowego nikt nie recytuje. Przedstawienie sie z imienia i nazwiska tez
    raczej nie jest obowiazkiem.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2006-12-16 18:44:01
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    Co do Straży Miejskiej, przynajmniej warszawskiej, z którą mialem do czynienia,
    radzę, zgłaszając sprawę, poprosić nie tylko o dane osoby odbierającej
    zgłoszenie, ale także o numer nadany sprawie. Kiedyś zadzwoniłem do straży
    miejskiej (nie wiedząc, że takimi sprawami zajmuje się dyżurny technik miasta),
    w czasie wichury z inforamcją, że przed moim blokiem drzewo uległo uszkodzeniu i
    grozi zwaleniem, a tym samym istnieje zagrożenie dla zdrowia i życia
    przechodniów. Osoba, która odebrała to stwierdziła, że się tym zajmą w możliwie
    szybkim czasie. Gdy wróciłem po 2 godzinach drzewo stało nadal. Zadzwoniłem
    ponownie z pytaniem, dlaczego nikt do tej pory nic nie zrobil i okazało się, że
    faktycznie, sprawa została zgłoszona, ale ... 5 minut wcześniej przez inną
    osobę. Po moim zgłoszeniu nie było śladu. Drzewo zostało ścięte dopiero
    następnego dnia.

  • 6. Data: 2006-12-16 19:55:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@p...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Wyjaśnij z czego taki obowiązek wynika.

    troche OT ale IMO z dobrego wychowania...

    "No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją
    liczyć i tych, którzy nie umieją." Aneta Baran

  • 7. Data: 2006-12-16 20:20:41
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 16 Dec 2006 19:55:46 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > troche OT ale IMO z dobrego wychowania...

    Numer służbowy z dobrego wychowania...
    Wg mnie formułka ma być możliwie krótka, aby jak najszybciej móc przyjąć
    zgłoszenie. Dlatego 99% ludzi jak słyszy "centrum kierowania, stanowisko 8"
    to nie ma pretensji że dyżurny nie podał imienia, nazwiska, stopnia, numeru
    służbowego, pełnej nazwy jednostki, numeru buta i czego tam jeszcze.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 8. Data: 2006-12-17 06:47:13
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "jaQbek" <j...@s...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > i życia przechodniów. <CIAH>

    > Drzewo zostało ścięte dopiero następnego dnia.

    Czyli żadnego zagrożenia uzasadniającego twój alarm, nie było ;)))

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 9. Data: 2006-12-17 10:54:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Numer służbowy z dobrego wychowania...

    ups, oczywiscie miałem na mysli imie i nazwisko.

> [...]
    > stanowisko 8" to nie ma pretensji że dyżurny nie podał imienia,
    > nazwiska, stopnia, numeru służbowego, pełnej nazwy jednostki, numeru

    byc moze, wydaje mi sie jednak ze te 2 sekundy nikogo nie zbawia, ale fakt
    jest faktem ze swój osąd opieram na instytucjach typu US czy ZUS gdze o
    takim pospiechu nie ma mowy, a przedstawi sie jedna osoba na 100...

    "Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."
    La Rochefoucauld

  • 10. Data: 2006-12-17 11:30:36
    Temat: Re: czy mogę zażądać podania danych od
    Od: "A Kukuku" <a...@g...com>