  • 1. Data: 2003-01-15 12:58:32
    Temat: Re: czy moge nie wpuscic meza do mieszkania?
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    ----- Original Message -----
    From: "Monisia_" <g...@w...pl>
    To: <p...@n...pl>

    : 10 sierpnia 2002 r. wyszlam za maz. Bylam na tyle zaslepiona, ze w trzy
    : tygodnie po slubie zameldowalam go w moim mieszkaniu (mieszkanie jest
    : kwaterunkowe), nastepnie okazalo sie, ze malzonek byl poszukiwany przez
    : ponad rok listem gonczym i zostal zatrzymany przez policje.
    : Jakby tego bylo malo okazalo sie, ze nie bylam jego jedyna kobieta. czekam
    : chwili obecnej na sprawe rozwodowa, ale za tydzien on moze byc juz na
    : wolnosci. Czy istnieje mozliwosc bym go nie wpuscila do mieszkania?

    tak,

    : Wiem, ze on ma prawo by przyjsc z policja, ale czy moge sie jakos przed
    tym
    : chronic?

    nie jestem pewien, czy ma takie prawo.
    poza tym zawsze możesz go wymeldować.
    poza tym zameldowanie nie poświadcza, że ktoś ma prawo przebywać w danym
    lokalu

  • 2. Data: 2003-01-15 12:59:32
    Temat: czy moge nie wpuscic meza do mieszkania?
    Od: "Monisia_" <g...@w...pl>

    Witam,
[...]
    Jakby tego bylo malo okazalo sie, ze nie bylam jego jedyna kobieta. czekam w
    Pozdrawiam,
    M.

  • 3. Data: 2003-01-15 13:09:17
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 4. Data: 2003-01-15 13:10:05
    Od: "Monisia_" <g...@w...pl>

  • 5. Data: 2003-01-15 13:38:25
    Temat: Odp: czy moge nie wpuscic meza do mieszkania?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Marcin Surowiec <s...@d...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:01a201c2bca5$a7409b10$a740200a@zm...
    > nie jestem pewien, czy ma takie prawo.

    jak sie dobrze postarać to nie będzie go miał ...

    > poza tym zawsze możesz go wymeldować.

    drogą urzędową ? to trwa raczej nie jest takie proste...

    > poza tym zameldowanie nie poświadcza, że ktoś ma prawo przebywać w danym
    > lokalu

    zgadza się ,można go eksmitować ale tylko wyrokiem sądu...

    Sandra

  • 6. Data: 2003-01-15 13:39:45
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Marcin Surowiec <s...@d...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:01ba01c2bca7$23ef2270$a740200a@zm...
> [...]
    > możesz iśc i go wymeldowac.
    > Ewentualnie może być konieczna kłótnia z panią urzędniczką, ale Prawo jest

    i owszem ale z panią urzędniczką nie wygra ...

    Sandra

  • 7. Data: 2003-01-15 13:43:30
    Od: m...@t...pl.N.O.S.P.A.M (Witek Mozga)

    >: W jaki sposob moge jego wymeldowac?

    Nie jest to wcale takie proste, mi w urzedzie powiedzieli, ze osoba
    musi sie sama wymeldowac i ja jako wlasciciel mieszkania nie moge jej
    ot tak wymeldowac.

    >osoba mozę być zameldowana w mieszkaniu, jeżeli posiada do niego tytuł
    >prawny.

    ??? ja tam zameldowalem u siebie swoich tesciow, ktorzy zadnego tytulu
    nie posiadaja, co wiecej meldowalem bez problemu znajomych i tez nie
    bylo problemu, wiec z tym tytulem prawnym to lipa. Chyba, ze chodzilo
    Ci o to, ze zameldowac kogos w mieszkaniu moze tylko osoba, ktora
    posiada tytul prawny do tego mieszkania, wtedy wszystko sie zgadza.
    Pytanie tylko co to jest tytul prawny. Czy akt notarialny wystarczy?
    Teoretycznie nie, bo przy okienku w moim Urzedzie jest napisane, ze
    powinien byc aktualny wypis z ksiegi wieczystej lub rejestru gruntow.
    Jesli ktos ma akt notarialny sprzed kilku lat to moze beda sie
    czepiac.

    > w praktyce
    >możesz iśc i go wymeldowac.
    >Ewentualnie może być konieczna kłótnia z panią urzędniczką, ale Prawo jest
    >po Twojej stronie.

    No to jak to jest w tym kraju? Jesli prawo mowi, ze moge kogos
    wymeldowac z wlasnego mieszkania, to dlaczego ma byc klotnia z
    urzednikiem? Widocznie przepisy sa metne lub nie mowia tego w sposob
    jawny skoro zalezy to od laski pani w okienku. I raczej bym sie
    spodziewal problemow z tym wymeldowaniem. Lepiej zacznij od wymiany
    zamkow w drzwiach.

    Zycze powodzenia w tej trudnej sytuacji.

    --
    Witek
    http://www.trimen.pl/witek/

  • 8. Data: 2003-01-15 13:45:44
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : zgadza się ,można go eksmitować ale tylko wyrokiem sądu...

    Sandro,
    co uprawnia męża do przebywania w tym lokalu?

  • 9. Data: 2003-01-15 13:52:26
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Nie jest to wcale takie proste, mi w urzedzie powiedzieli, ze osoba
    : musi sie sama wymeldowac i ja jako wlasciciel mieszkania nie moge jej
    : ot tak wymeldowac.

    mnie też wiele mówili :)

    :
    : ??? ja tam zameldowalem u siebie swoich tesciow, ktorzy zadnego tytulu
    : nie posiadaja, co wiecej meldowalem bez problemu znajomych i tez nie
    : bylo problemu, wiec z tym tytulem prawnym to lipa.

    a mój kolega ukradł kiedyś buty w sklepie i z tym, że za kradzież idzie się
    do więzienia to lipa :)

    : No to jak to jest w tym kraju? Jesli prawo mowi, ze moge kogos
    : wymeldowac z wlasnego mieszkania, to dlaczego ma byc klotnia z
    : urzednikiem?

    z tego samego powodu, z którego Ty mówisz że lipą jest to co pisze :)

    z ustawy o ewidencji ludności i dow. osobistych

    2. Organ gminy wydaje na wniosek strony lub z urzędu decyzję w sprawie
    wymeldowania osoby, która utraciła uprawnienie wymienione w art. 9 ust. 2 i
    bez wymeldowania się opuściła dotychczasowe miejsce pobytu stałego, albo
    osoby, która bez wymeldowania się opuściła dotychczasowe miejsce pobytu
    stałego i nie przebywa w nim co najmniej przez okres 6 miesięcy, a nowego
    miejsca jej pobytu nie można ustalić.

    tu jest mały problem bo art. 9 ust 2 został uchylony przez TK, ale
    uprawnienie o którym była w nim mowa dotyczyło prawa przebywania w lokalu.

  • 10. Data: 2003-01-15 13:54:06
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : i owszem ale z panią urzędniczką nie wygra ...

    ja raz wygrałem,
    wprawdzie w sprawie o zameldowanie mnie, ale zawsze :)