  • 51. Data: 2004-04-13 13:39:11
    Temat: Re: czy mieli prawo zabrać ??
    Od: "xyz" <...@w...pl>

    Użytkownik "łysy" <v...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:c5f0iu$o5e$1@bandai.magma-net.pl...
    > Mimo wszystko jest to dla mnie bzdura zeby pieszemu zabierać prawko za to
    > tylko ze szedł pijany do domu i nie zauwarzył samochodu.......

    Powiedz to poszkodowanym kierowcom
    Pieszy nie jest swietą krową. Jeśli będąc w stanie
    nietrzezwosci doprowadzi do kolizji ( wypadku ),
    ponosi za to odpowiedzialnośc jak KAZDY
    UCZESTNIK RUCHU. Jesli da noge z miejsca wypadku
    ma na 100 % zabrane prawo jazdy.
    Pozdr

  • 52. Data: 2004-04-13 13:41:51
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    Użytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    > Popierwsze nie pisalem ze "takim samym" a po drugie moze dlatego,
    > ze ma za mala "pojemnosc skokowa silnika"..
    > A po trzecie to nie prowokuj losu....wprowadza i bedziesz plakal.

    i bardzo dobrze jestem za wprowadzeniem obowiazkowego ubezpieczenia "oc"
    pieszych, sam mam "takie" ubezpieczenie, drogie to nie jest

  • 53. Data: 2004-04-13 13:50:52
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    Użytkownik "xyz" <...@w...pl> napisał w wiadomości

    cos ci sie pochrzanilo

    > art. 42 k.k.

    dotyczy przepadku mienia pochodzacego z przestepstwa, a nie prawa jazdy za
    lazenie po pijaku

    > art. 86 § 3 kodeksu wykroczeń.

    jak wol stoi napisane "przez osobę prowadzaca pojazd mechaniczny lub inny
    pojazd" od kiedy buty sa pojazdem

  • 54. Data: 2004-04-13 13:56:44
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dredd<...@...pl> popełnił 13 kwi 2004 na pl.soc.prawo utwór

    > Nie twierdzę... W żadnym miejscu nie proponowałem stwierdzeń jakie
    > próbujesz mi dopisać.
    Ale ten tok rozumowania sam się narzuca, przy założeniu iż,
    pijany pieszy winien stracić uprawnienia (tu: kierowcy),
    z których korzystania _może_ wyniknąć zagrożenie.
    A konkrety w tej sprawie pojawiły się dzisiaj na psp,
    bodajże w MID: <c5gb1e$6v4$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>

    --
    pozdro
    poreba

  • 55. Data: 2004-04-13 14:12:20
    Od: "xyz" <...@w...pl>

    Użytkownik "szerszen" <w...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "xyz" <...@w...pl> napisał w wiadomości

    > dotyczy przepadku mienia pochodzacego z przestepstwa, a nie prawa jazdy za
    > lazenie po pijaku

    przepadku dotyczy art. 44 :)

    Pozdr.

  • 56. Data: 2004-04-13 14:40:02
    Od: "Marcin 'Radmar' Wasilewski" <r...@o...pl>

    > Wg prawa oboje sa wspolwinnymi spowodowania kolizji i na pewno policja tak
    > zinterpretowala

    Wg mnie nie bardzo. Są to dwie oddzielne sprawy:

    1. Pieszy wtargnął na jezdnię, czym spowodował niebezpieczeństwo w ruchu
    drogowym.
    2. Samochód z tyłu nie zachował bezpiecznej odległości czym spowodował
    kolizję.

    Jeśli pierwszy samochód wymijając pieszego uderzył by w samochód z
    przeciwka, wtedy zgoda, gdyż powodem tego manewru był niespodziewany
    człowiek na drodze. Natomiast w ten sposób to można przyjąć i teorię, że
    winny powodzi w Polsce, jest rząd brazylijski, który wycina puszczę
    amazońską. Być może i nawet tak jest, tylko kto to przed sądem udowodni???

    Przykład drugi, mamy kolizję na autostradzie, która powoduje gigantyczną
    kraksę z 30 samochodami, które we mgle wjeżdżały na pierwotnie zderzone
    pojazdy. Kto jest winien tej kolosalnej kraksie? Samochód, który się zderzył
    pierwszy, czy bezmyślni kierowcy, którzy nie potrafili dostosować prędkości
    do warunków na drodze???

    Przykład 3, jeśli będziesz świadkiem dziwnego zdarzenia np. goła kobieta
    w centrum miasta,
    zagapisz się i wjedziesz w samochód z przodu. Kto będzie odpowiadał za
    spowodowanie kolizji? Ty, czy kobieta, która stała nago??

    Wg mnie właśnie w ten sposób powinien bronić się pijany pieszy, że może
    popełnił wykroczenie wchodząc na drogę, lecz powodem kolizji nie jest jego
    wtargnięcie na drogę, lecz brak zachowania bezpiecznej odległości przez
    kierowce drugiego samochodu.

    pozdrawiam,

    --
    Marcin "Radmar" Wasilewski
    http://www.ostbahn.net

  • 57. Data: 2004-04-13 15:13:17
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia wto 13. kwietnia 2004 11:16 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Marcin Debowski:

    > Można wtargnąć na jezdnie pod wpływem alkoholu? A ja dotychczas tkwiłem w
    > błędnym przekonaniu że nawet na trzeźwo nie można :)

    No właśnie. Tutaj problemem jest wtargnięcie, a nie pijaństwo. W przypadku
    jazdy rowerem już samo pijaństwo jest podstawą do zatrzymania prawka. teraz
    czaisz?

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 58. Data: 2004-04-13 16:45:59
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    >Jadący drogą samochód ostro chamuje
    ^^^^^
    >obwiniają pieszego ze wtargnoł na
    ^^^^^
    > rozglądał i samochodu nie zauwarzył.
    ^^^^^^^
    >i chyba jak pamientam wykroczenie.....
    ^^^^^

    Powinni tego zabronić;)

    --
    Pozdr
    Leszek

  • 59. Data: 2004-04-13 16:47:24
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Przemyslaw Rokicki"
    <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com> napisał w wiadomości

    > W ogole zadnego dokumentu nie muissz pokazywac, nie musisz przy sobie nic
    > takiego posiadac,

    Mówiąc krótko, pitolisz.

    Pozdr
    Leszek

  • 60. Data: 2004-04-13 17:31:23
    Od: "mithos" <mithos@op[NoSPAM].pl>

    > Napisales ,,co do pieszego'' a nie ,,co do pieszego
    > o ktorym mowi lysy''

    To chyba jasne ze odpowiadajac w tym watku, odnosze sie do sytuacji w nim
    przedstawionej.

    pozdrawiam
    --
    Mithos