    From: "łysy" <v...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: czy mieli prawo zabrać ??
    Date: Mon, 12 Apr 2004 20:18:28 +0200

    Chciałbym sie dowiedzieć czy policja ma prawo odebrać pieszemu prawo jazdy
    za spowodowanie kolizji drogowej.
    Wyobrazmy sobie pieszego wracającego z imprezy wieczorem do domu który
    wchodzi na jezdnie w wyznaczonym do tego miejscu, czyli pasach. Jadący drogą
    samochód ostro chamuje zeby nie potrącić pieszego, za tym pojazdem, jedzie
    kolejny który juz nie zdąża tego zrobić i dochodzi do stłuczki. Kiedy
    przyjedza policja obydwaj kierowcy obwiniają pieszego ze wtargnoł na
    przejście i doprowadził do kolizji. Nie pomagały tłumaczenia pieszego ze się
    rozglądał i samochodu nie zauwarzył. Po przebadaniu pieszego na zawartość
    alkoholu wynik wynosi prawie 2 promile.
    Policja legitymuje pieszego na podstawie prawa jazdy którego mu juz nie
    oddaje i odwozi do izby wytrzeżwień.

    Chciałem się dowiedzieć czy oni mają do tego prawo, bo jeśli tak, to wydaje
    mi się iż polskie prawo w tym zakresie jest za surowe.
    Bo wychodzi z tego ze nawet idąc piechotą mozna sie pozbyć prawa jazdy. Co
    jest dla mnie juz kompletną bzdurą. Albo z imprezy do domu trzeba wracać
    kanałami.....

    Chciałem dodać ze znam taki przypadek kiedy to właśnie wrocławscy policjanci
    tak zrobili.