  • 1. Data: 2002-03-26 20:37:29
    Temat: czy mam podpisac taki kwit?
    Od: "Radar" <r...@p...fm>

    witam,
    jade jutro z kumplem do b. pracodawcy po swiadectwo pracy. kolega dowiedzial
    sie ze musimy podpisac jakis kwit, ze nie bedziemy dzialac na szkode tej
    firmy (a pracowalismy jako informatycy), bo jak nie to nici z kasy za
    ostatni miesiac.
    zatem pytanie: mamy obowiazek podpisac cos takiego, czy moga nas pocalowac w
    d$#@$ ? podajcie na co moga/mozemy sie powolywac.

    z gory dzieki i pozdrawiam
    radar

  • 2. Data: 2002-03-26 20:49:42
    Temat: Re: czy mam podpisac taki kwit?
    Od: e...@p...onet.pl (Marek Janczur)

  • 3. Data: 2002-03-26 21:00:37
    Od: "Radar" <r...@p...fm>

    > Ogólnie biorąc, pracodawca nie ma prawa wstrzymać wypłaty należnego
    > wynagrodzenia.

    dzieki za szybka odpowiedz! tak podejrzewalem, ale chcialem sie upewnic.

    pozdrawiam
    radar

  • 4. Data: 2002-03-26 22:46:19
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Tue, 26 Mar 2002, Radar wrote:

> [...]
    > sie ze musimy podpisac jakis kwit, ze nie bedziemy dzialac na szkode tej
    > firmy (a pracowalismy jako informatycy), bo jak nie to nici z kasy za

    Co to znaczy "działać na szkodę?" Chodzi o ujawnianie poufnych informacji,
    o których mowa w art. 101.02 KP? Umowę o to można zawrzeć po ustaniu
    stosunku pracy, jednak za dodatkowym wynagrodzeniem i oczywiście na ściśle
    określony czas.

    > zatem pytanie: mamy obowiazek podpisac cos takiego, czy moga nas pocalowac w
    > d$#@$ ? podajcie na co moga/mozemy sie powolywac.

    AFAIK pracodawca nie może uzależniać wypłaty zaległego wynagrodzenia ani
    wydania świadectwa pracy od podpisania takiej umowy.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)