eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoczy legitymacja szkolna (bez pieczatki) jest niewazna (mandat za bilet ulgowy) ? › Re: czy legitymacja szkolna (bez pieczatki) jest niewazna (mandat za bilet ulgowy) ?
    From: kam <#k...@w...pl#>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy legitymacja szkolna (bez pieczatki) jest niewazna (mandat za bilet
    ulgowy) ?
    Date: Fri, 28 Oct 2005 22:08:46 +0200

    news napisał(a):
    > ale nadal mam watpliwosc, czy legitymacja szkolna - jako dokument
    > uprawniajacy do ulgi traci waznosc jesli brak jest pieczatki ?

    tak
    wydaje mi się oczywiste - jeśli dokument ma określony czas na jaki jest
    wystawiony, to jest ważny tylko w tym okresie

    > przeciez na zdrowy rozum (moj wydaje sie byc zdrowy) to nie legitymacja
    > daje prawo do znizki (dla osoby uczacej sie) ale fakt ze jest sie
    > uczniem (czyli nie ma sie dochodow lub ma ograniczone) i chyba ten fakt
    > ustawodawca mial na mysli ?

    A co konkretnie jest w tym przepisie, który to prawo do ulgi daje? Bo
    nie ma przeszkód żeby był on napisany tak, ze istotne jest posiadanie
    określonego dokumentu.

    > cala sytuacja miala miejsce z tego wzgledu ze na poczatku roku szkolnego, szkola
    nie wydawala jeszcze aktualnych legitymacji a w tym czasie niefortuunie trafil sie
    kanar...

    OIDP to legitymacje szkolne są ważne do 30 września. Miesiąc to chyba
    wystarczający czas na wstawienie pieczątki do legitymacji?

    KG