eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Reklamacja
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 3

  • 1. Data: 2008-03-27 11:16:08
    Temat: Reklamacja
    Od: paul <n...@s...com>

    Witam,

    Zakupilem sprzet elektroniczny, sprzedawca w czasie wyboru przezemnie
    sprzetu powiedzial ze posiada on taka i taka funkcje. Zgodzilem sie na
    zakup takiego towaru, kupilem go nie przygladajac sie zbytnio opakowaniu i
    zawartosci (dlaczego mial bym nie wierzyc sprzedawcy?). Jak sie pozniej
    okazala sprzet nie posiada podanych przez sprzedawce funkcji. Czy moge sie
    domagac reklamacji i wymiany sprzetu (za doplata)/zwrotu gotowki. Jaka jest
    podstawa do takich dzialan.

    Dizkuje i pozdrawiam.


  • 2. Data: 2008-03-27 11:20:36
    Temat: Re: Reklamacja
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    paul pisze:
    > Witam,
    >
    > Zakupilem sprzet elektroniczny, sprzedawca w czasie wyboru przezemnie
    > sprzetu powiedzial ze posiada on taka i taka funkcje. Zgodzilem sie na
    > zakup takiego towaru, kupilem go nie przygladajac sie zbytnio opakowaniu i
    > zawartosci (dlaczego mial bym nie wierzyc sprzedawcy?). Jak sie pozniej
    > okazala sprzet nie posiada podanych przez sprzedawce funkcji. Czy moge sie
    > domagac reklamacji i wymiany sprzetu (za doplata)/zwrotu gotowki. Jaka jest
    > podstawa do takich dzialan.


    Jeśli kupowałeś w celu niezwiązanym z działalnością gospodarczą i
    zarobkową, to możesz zareklamować produkt na podstawie niezgodności z
    umową. Produkt nie posiada bowiem takich właściwości, o których mówił
    sprzedawca.

    Masz tylko problem z udowodnieniem, że sprzedawca mówił coś innego
    niż jest na opakowaniu.

    Może to być trudne. Jednak zawsze możesz złożyć reklamację i liczyć
    na to, że zostanie uznana, względnie, że odpowiedź nie zostanie
    udzielona w ciągu 14 dni. W takim przypadku na mocy tej ustawy
    reklamacja jest uznawana za uwzględnioną zgodnie z życzeniem klienta.

    W żądaniu reklamacyjnym możesz zażądać naprawy (w tym przypadku nie
    ma sensu) lub wymiany na nowy. Jednak w tym przypadku ani naprawa ani
    wymiana nie spowoduje, że produkt będzie miał dodatkową funkcjolalność,
    o której mówił sprzedawca. Możesz zatem zażądać zwrotu gotówki.


    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl
    Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
    egzekucji => http://www.kwm.net.pl


  • 3. Data: 2008-03-27 16:13:59
    Temat: Re: Reklamacja
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    Liwiusz pisze:

    >> Zakupilem sprzet elektroniczny, sprzedawca w czasie wyboru przezemnie
    >> sprzetu powiedzial ze posiada on taka i taka funkcje. Zgodzilem sie na
    >> zakup takiego towaru, kupilem go nie przygladajac sie zbytnio
    >> opakowaniu i
    >> zawartosci (dlaczego mial bym nie wierzyc sprzedawcy?). Jak sie pozniej
    >> okazala sprzet nie posiada podanych przez sprzedawce funkcji. Czy moge
    >> sie
    >> domagac reklamacji i wymiany sprzetu (za doplata)/zwrotu gotowki. Jaka
    >> jest
    >> podstawa do takich dzialan.
    > Może to być trudne. Jednak zawsze możesz złożyć reklamację i liczyć na
    > to, że zostanie uznana, względnie, że odpowiedź nie zostanie udzielona w
    > ciągu 14 dni. W takim przypadku na mocy tej ustawy reklamacja jest
    > uznawana za uwzględnioną zgodnie z życzeniem klienta.

    tylko nie pisz tego w pismie ze maja 14 dni :)

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1