  • 1. Data: 2008-03-27 11:23:49
    Temat: Hotel na wesele - Wynajmujący wynajął hotel jeszcze 4 innym osobom.
    Od: "Roki" <r...@w...pl>

    Witam.
    Znajomy wynajął hotel na dwudniowe wesele. Sala + hotel na nocleg.
    Właściciel hotelu podczas zawierania umowy powiedział, że Hotel będzie na
    wyłączność.

    Teraz znajomy dowiedział się, że w poprawiny odbędą się tam jeszcze 4
    komunie. Sądzać po praktyce właścicieli takich lokali, zapewne pozostali
    wynajmujący również nie zostali o tym poinformowani.
    Znajomy pytał co może w takiej sytuacji zrobić.

    Proszę mi powiedzieć czy dobrze rozumuję:

    - Znajomy dał 1000zł zadatku - Zatem jeżeli pójdzie do własciciela i powie,
    że nie odpowiada mu taka sytuacja to właściciel zwróci mu podwójny zadatek i
    na tym koniec. (Nie będzie możliwości dochodzenia jakiegokolwiek
    odszkodowania: np. za opłaconą orkiestrę, księdza).
    - Wybierzemy się razem do wynajmującego i ponownie zapytamy (z włączonym
    dyktafonem) czy napewno impreza będzie zamknięta. Jeżeli właściciel skłamie
    to po weselu (zapłata ma nastąpić po weselu) możemy żądać obniżenia ceny
    wynajmu?

    Pozdrawiam serdecznie.

  • 2. Data: 2008-03-27 12:45:16
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Roki" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > komunie. Sądzać po praktyce właścicieli takich lokali, zapewne pozostali
    > wynajmujący również nie zostali o tym poinformowani.

    Hotel możę być w dalszym ciągu na wyłączność, a komunie chyba będą się
    odbywać w osobnych salach, więc w czym problem...

    Pozdrawiam Przemek

  • 3. Data: 2008-03-27 17:28:31
    Od: "Roki" <r...@w...pl>

    > Hotel możę być w dalszym ciągu na wyłączność, a komunie chyba będą się
    > odbywać w osobnych salach, więc w czym problem...

    Chodzi o to, że jest jedno wejści i jeden hol oraz toalety. Zatem goście z
    komunii będą przebywać razem z tymi z wesela.

  • 4. Data: 2008-03-27 19:28:27
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > Chodzi o to, że jest jedno wej?ci i jeden hol oraz toalety. Zatem go?cie z
    > komunii będ? przebywać razem z tymi z wesela.

    W sensie ze ci od komuni to chamy jakies i nie powinni przebywac w
    jednym pomieszczeniu z pijanymi ? :)))))))))))

    Czy chodzi o to zeby wódki sobie nie nosili ? :)

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 5. Data: 2008-03-27 21:17:24
    Od: "Roki" <r...@w...pl>

    W sensie ze ci od komuni to chamy jakies i nie powinni przebywac w
    > jednym pomieszczeniu z pijanymi ? :)))))))))))

    Chodzi o to, że nigdy nie wiadomo kto się trafi. Jeżeli będą 4 komunie to
    pewnie będzie ze 100 osób (albo i więcej). Znajomy wydał na to wesele sporą
    kasę i chce, żeby wszystko przebiegło tak jak powinno.

    > Czy chodzi o to zeby wódki sobie nie nosili ? :)

    Chodzi o to, że znajomy zapłacił dodatkowo 5000zł za hotel dla niego na
    wyłączność - a teraz się okazuje, że ktoś tam ma jeszcze być.

  • 6. Data: 2008-03-27 21:45:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Roki wrote:
    > W sensie ze ci od komuni to chamy jakies i nie powinni przebywac w
    >
    > Chodzi o to, ?e nigdy nie wiadomo kto sie trafi. Je?eli bed? 4 komunie to
    > pewnie bedzie ze 100 osób (albo i wiecej). Znajomy wyda? na to wesele spor?
    > kase i chce, ?eby wszystko przebieg?o tak jak powinno.

    > Chodzi o to, ?e znajomy zap?aci? dodatkowo 5000z? za hotel dla niego na
    > wy??czno?ae - a teraz sie okazuje, ?e kto? tam ma jeszcze byae.

    To niech rozliczy to "na pokoje", skoro hotel się nie wywiązał,.

  • 7. Data: 2008-03-27 22:43:31
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisal:
    > To niech rozliczy to "na pokoje", skoro hotel się nie wywiązał,.

    Ten jego znajomy, przez nieuwage chyba, prawdopodobnie wynajal
    na wylacznosc czesc HOTELOWA, a nie restauracyjna.
    To jest moje przypuszczenie, byc moze sie myle.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 8. Data: 2008-03-27 22:58:45
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    Roki pisze:
> [...]
    > pewnie będzie ze 100 osób (albo i więcej). Znajomy wydał na to wesele sporą
    > kasę i chce, żeby wszystko przebiegło tak jak powinno.

    No ale to już nie wesele będzie, tylko poprawiny. jka znam zycie to
    goście z poprawin stanowic beda o wiele większe zagrożenie dla gości z
    komunii, niz odwrotnie.

    > Chodzi o to, że znajomy zapłacił dodatkowo 5000zł za hotel dla niego na
    > wyłączność - a teraz się okazuje, że ktoś tam ma jeszcze być.

    Ale hotel na wyłączność przecież ma, zabawę w sobotę też, czyli warunki
    o których piszesz w początku posta są spełnione . Właściciel zrezygnował
    z innych osób.
    A rezygnacja z organizacji 4 komunii następnego dnia wymagałaby zapewne
    dużo większej kasy dla właściciela całości.

    Co nie oznacza, ze nie ma problemu w rozbieżności oczekiwań, ale tak to
    już bywa, gdy się nie spisze dokładnie umowy.

  • 9. Data: 2008-03-27 23:14:00
    Od: "Roki" <r...@w...pl>

    > No ale to już nie wesele będzie, tylko poprawiny. jka znam zycie to goście
    > z poprawin stanowic beda o wiele większe zagrożenie dla gości z komunii,
    > niz odwrotnie.

    :)

    > Ale hotel na wyłączność przecież ma, zabawę w sobotę też, czyli warunki o
    > których piszesz w początku posta są spełnione . Właściciel zrezygnował z
    > innych osób.

    Tylko, że problem jest w tym, że hotel jest wynajęty na dwa dni a warunki
    będą spełnione tylko przez jeden dzień.

    > A rezygnacja z organizacji 4 komunii następnego dnia wymagałaby zapewne
    > dużo większej kasy dla właściciela całości.

    Sprawa wygląda tak, że miały być tylko 2 komunie a przez przypadek córka
    właściciela dopisała jeszcze dwie komunie (nie wiedząc, że już są 2
    zapisane) - zatem dla wynajmujących lokal na komunie też pewnie będzie to
    lekkim szokiem.

    > Co nie oznacza, ze nie ma problemu w rozbieżności oczekiwań, ale tak to
    > już bywa, gdy się nie spisze dokładnie umowy.

    A gdyby właścicielka teraz powiedziała (w mojej obecności i przy nagrywanej
    rozmowie), że jednak Hotel będzie do wyłącznej dyspozycji i nikogo innego
    tam nie będzie?
    Przypuszczam, że właśnie tak postąpi. Wtedy imho wyczerpuje to znamiona
    oszustwa.

  • 10. Data: 2008-03-27 23:47:59
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    Roki pisze:

    > Tylko, że problem jest w tym, że hotel jest wynajęty na dwa dni a warunki
    > będą spełnione tylko przez jeden dzień.

    A tego o 2 dniach, to już nie napisałeś na początku. No ale dalej mówimy
    o hotelu - goście z komunii raczej nie będą nocować

> [...]
    > właściciela dopisała jeszcze dwie komunie (nie wiedząc, że już są 2
    > zapisane) - zatem dla wynajmujących lokal na komunie też pewnie będzie to

    Ha, znów dodałeś nowa informację ;)

    Ogólnie rzecz biorąc wszyscy mają przewalone skutek działań właścicieli.
    I na dodatek Wy najmniej, bo na poprawinach niewiele już trzeba do
    dobrej zabawy, a komunia to dzieciaki, babcie, ciotki itp, wszystko
    zmęczone i wściekłe, dobite tym tłumem będzie wybuchowe.
    W sumie wszystkim współczuję.

    Można by spróbować zażądać od właściciela zwrotu części dopłaty, ale
    skoro i tak miały być komunie, to od początku jednak godziliście się na
    brak wyłączności w niedzielę. A co byście zrobili, gdyby były dwie
    komunie po 50 osób? Wyszłoby na to samo co teraz.

> [...]
    > tam nie będzie?
    > Przypuszczam, że właśnie tak postąpi. Wtedy imho wyczerpuje to znamiona

    Znów wracamy do tego, co wyżej - hotel pewnie będzie wyłącznie dla Was.
    Zresztą w całej tej sprawie byłbym daleko od prawa karnego, Już raczej
    traktowałbym to jako (słabą!) podstawę do ew. roszczeń cywilnych. Pisze
    ewentualnych, bo nie znam tak naprawdę umowy.