  • 1. Data: 2005-03-22 10:49:25
    Temat: czy dostane jakies pieniazki?
    Od: "jagoda" <y...@a...pl>

    witam!
    mam nadzieje, ze dobrze trafilam z pytaniem :)
    chcialam sie dowiedziec czy przysluguja mi jakies pieniazki... jestem
    studentka, w tym roku koncze 24 lata, a we wrzesniu rodze swojego pierwszego
    bobaska :) zastanawiam sie jak to wszystko zorganizowac... tata pracuje, ale
    slubu jeszcze nie bralismy... jesli wezmiemy teraz to tylko dlatego ze
    dzieki temu bedzie nam prosciej finansowo (czyt. dostaniemy jakies zapomogi
    :)).
    warto bawic sie w slub juz teraz? czy gdy bedziemy malzenstwem ( tata
    zarabia ok 1200 na reke) beda nam przyslugiwac jakies zasilki?
    nie znam sie na tym kompletnie... dlatego prosze o pomoc :)

    dzieki wielkie :)

    pozdrawiam

    jagoda

  • 2. Data: 2005-03-22 10:55:24
    Temat: Re: czy dostane jakies pieniazki?
    Od: "marek" <m...@h...pl>

    sadze ze nie ma znaczenia czy wezmiecie slub juz teraz czy nie
    bo jesli jestes studentka, masz prawo starac sie o jednorazowa zapomoge lub
    stypendium socjalne (jesli spelniasz warunki)
    wszystkie te rzeczy ida z pieniazkow uczelni przekazane na cele socjalne
    wiec mysle ze dobrze napisana i uzasadniona prosba o zapomoge moze Ci dac
    nawet prawie 2 tys PLN (pisze znajac warunki mojej uczelni-panstowej)

  • 3. Data: 2005-03-22 11:01:06
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Finansowo (czyli na koszt podatnika ;-)) to najbardziej opłaca się być samotną matką
    i zatrudnić się jakieś 5 dni przed
    porodem z niezłym uposażeniem, same liczby trzeba sprawdzić, bo to się zmienia, ale
    kiedyś było około 100 dni zasiłku
    bodajże 150% jakiejś średniej, kiedyś było w ten sposób ponad 5 tys. zł + trzy chyba
    lata zasiłku po jakieś 400 pln,
    mogło się odrobinę zmienić...
    JaC

  • 4. Data: 2005-03-22 11:05:58
    Od: "jagoda" <y...@a...pl>

    > sadze ze nie ma znaczenia czy wezmiecie slub juz teraz czy nie
    > bo jesli jestes studentka, masz prawo starac sie o jednorazowa zapomoge
    > lub
    > stypendium socjalne (jesli spelniasz warunki)

    nie spelniam kryteriow! jesli nie wezmiemy slubu - rodzice opiekuja sie mna
    i moim dzieckiem, zarabiaja sporo... poza tym w tym roku koncze studia na
    jednym kierunku (mgr), na drugim zostaje mi jeszcze 2 lata studiowania...
    niestety studentowi z tytulem mgr nie przysluguje stypednium socjalne...
    chyba chodzi im o to ze mam sama sobie zapracowac a dziecko oddac do
    zlobka...

    > wszystkie te rzeczy ida z pieniazkow uczelni przekazane na cele socjalne
    > wiec mysle ze dobrze napisana i uzasadniona prosba o zapomoge moze Ci dac
    > nawet prawie 2 tys PLN (pisze znajac warunki mojej uczelni-panstowej)

    zapomoga mysle ze wchodzilaby w gre... jest to jednak kwota jednorazowa -
    raz na semsetr, i nie wieksza niz 400 zl...

    myslalam bardziej o jakis pieniazkach od panstwa... zasilkach itp...

    jagoda

  • 5. Data: 2005-03-22 11:09:22
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

    > warto bawic sie w slub juz teraz? czy gdy bedziemy malzenstwem ( tata
    > zarabia ok 1200 na reke) beda nam przyslugiwac jakies zasilki?
    > nie znam sie na tym kompletnie... dlatego prosze o pomoc :)

    Ech... A może lepiej żyć za swoje?

  • 6. Data: 2005-03-22 11:09:50
    Od: "jagoda" <y...@a...pl>

    > Ech... A może lepiej żyć za swoje?

    chetnie, tylko nie wiem czy wiesz ale 1200 zl na 3 osoby w tym noworodek to
    troche niewiele :) chybaze sie ma bogatego wujka beniamina w kanadzie ktory
    przesyla mleko dla malego i ciuszki :))

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2005-03-22 11:10:10
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    jagoda <y...@a...pl> napisali:

    > nie spelniam kryteriow! jesli nie wezmiemy slubu - rodzice opiekuja sie mna
    > i moim dzieckiem, zarabiaja sporo... poza tym w tym roku koncze studia na

    I w tej sytuacji mialabys czelnosc wyciagac lape po zapomoge?
    Trollujesz, czy naprawde jestes pasozytem?

    . KRZYZAK jacek.krzyzanowski maupa pkpik.pl .
    . Skierniewice .
    ............................................... ICQ 141058219 .

  • 8. Data: 2005-03-22 11:12:44
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

> [...]
    > tym roku koncze studia na jednym kierunku (mgr), na drugim zostaje mi
    > jeszcze 2 lata studiowania... niestety studentowi z tytulem mgr nie
    [...]
    > zapomoga mysle ze wchodzilaby w gre... jest to jednak kwota jednorazowa -
    > raz na semsetr, i nie wieksza niz 400 zl...
    > myslalam bardziej o jakis pieniazkach od panstwa... zasilkach itp...

    grrrrrrrrrr

  • 9. Data: 2005-03-22 11:12:51
    Od: "jagoda" <y...@a...pl>

    > I w tej sytuacji mialabys czelnosc wyciagac lape po zapomoge?
    > Trollujesz, czy naprawde jestes pasozytem?

    tak, mialabym czelnosc. rodzice mi nie dadza kasy... sa rozne uklady... a
    tworze osobne gospodarstwo wiec chyba tez mi sie cos nalezy... skoro
    zarabiamy niewiele...

  • 10. Data: 2005-03-22 11:13:53
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl>

    jagoda <y...@a...pl> napisał(a):

    > chetnie, tylko nie wiem czy wiesz ale 1200 zl na 3 osoby w tym noworodek to
    > troche niewiele :) chybaze sie ma bogatego wujka beniamina w kanadzie ktory
    > przesyla mleko dla malego i ciuszki :))

    To było się nie rozmnażać, jak się nie ma za co.

    JoP