  • 1. Data: 2005-03-22 10:31:33
    Temat: Dzialalnosc gospodarcza a zwolnienie lekarskie
    Od: "Qgar" <q...@i...pl>

    Witam!
    Zanim przejde do pytan, moze wpierw przedstawie po kolei swoja sytuacje.
    Przez 3 miesiace pracowalem na umowe zlecenie (skladki ZUS nieodprowadzane
    - bylem studentem), nastepnie przez kolejne 3 miesiace mialem umowe o prace,
    a od 1.02.2005 zalozylem dzialalnosc gospodarcza.

    Jeszcze raczkuje w tym wszystkim, wiec mam bardzo proste pytanka.
    Niedawno (ok. tydzien temu) zdarzylo mi sie trafic na zwolnienie lekarskie -
    krociotkie, bo tylko 2 dni.
    W zwiazku z powyzszym chcialem spytac, co powinienem w tym przypadku zrobic.
    Jaki mam obowiazek wobec ZUS w zwiazku z byciem na tym zwolnieniu a jakie
    przywileje?
    Z tego co sie dowiedzialem dotad to powinienem podobno wypelnic dokument ZUS
    Z-3a oraz wyslac oryginal zwolnienia do ZUS. Jesli sie myle, to prosze o
    wskazowki.
    Kolejna jednak sprawa, to podobno, zeby sie wogole o cokolwiek ubiegac, to
    powinienem miec conajmniej 180dni oplacane skladki ZUS. Czy to sie tyczy
    oplacania skladek podczas prowadzenia dzialalnosci czy wogole wszystkich?
    Wspomniane tez jest cos o 30dniach.

    W zasadzie to nawet nie wiem jakie konkretne pytanie zadac, wiec prosilbym o
    wszelkie informacje w tej kwestii.

    Z gory dziekuje za odpowiedz
    Mariusz
    qgar[at]interia[dot]pl

  • 2. Data: 2005-03-22 12:35:05
    Od: "Marcin" <m...@p...pl>

    Z tego co mi wiadomo, chociaz oplacasz skladke dodatkowa (okolo 30zl
    miesiecznie), ktora upowaznia cie do brania zwolnien lekarskich to jednak
    musi minac kilka (tu niestety nie pamietam ile) miesiecy od oplacenia 1
    skladki zebys mogl w ogole isc na jakiekolwiek zwolnienie.

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 3. Data: 2005-03-22 13:48:39
    Od: "Qgar" <q...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > musi minac kilka (tu niestety nie pamietam ile) miesiecy od oplacenia 1
    > skladki zebys mogl w ogole isc na jakiekolwiek zwolnienie.
    Doczytalem sie dwoch liczba 30 i 180 dni, wiec zapewne to 180 dni mnie
    obowiazuje. Jesli, ktos sie orientuje to prosilbym o upewnienie mnie.
    W zwiazku z powyzszym czy wogole powinienem sobie zawracac tym glowe, cos
    wysylac do ZUSu itp.?

    Pozdrawiam
    Mariusz
    qgar[at]interia[dot]pl

  • 4. Data: 2005-03-22 14:01:22
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Qgar wrote:

> [...]
    > obowiazuje. Jesli, ktos sie orientuje to prosilbym o upewnienie mnie.
    > W zwiazku z powyzszym czy wogole powinienem sobie zawracac tym glowe,

    Poszukaj jeszcze raz na stronach ZUS. Jeśli sie nie mylę to było coś
    takiego: jeśli przed rozpoczęciem DG byłeś ubezpieczny z innego tytułu
    to te 180 dni cię nie dotyczą.