    From: "agata" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: czy allegro może sprzedać dług firmie windykacyjnej?
    Date: Sun, 5 Jun 2005 13:49:34 +0000 (UTC)

    witam,
    byłam użytkownikiem allegro, ale w związku z problemami jakie tam robiono i
    likwidowano mi wciąż aukcje, zrezygnowałam z tego portalu i odnalazłam się w
    całkiem innych przyjemnych portalach aukcyjnych

    zrezygnowałam z allegro i nie zalogowałam się tam już nigdy, po prostu
    chciałam tylko o tym zapomnieć, nic nie podpisywałam z nimi, nawet obecnie
    nie obowiązuje podpis elektroniczny,
    teraz po długim czasie otrzymałam pismo od allegro! naliczono mi jakieś
    koszty,prowizje na sumę 2 tych tysięcy złotych, chociaż zniesiono mi aukcję
    i nie miałam dostępu do Klientów do sprzedaży nie doszło, ale to co mnie
    interesuje przede wszystkim

    jakie allegro ma możliwości ścigania ode mnie długu? w piśmie tym pod
    nazwą "wezwanie" mam obowiązek uiszczenia kwoty w/w na ich kontow ciągu 14
    dni, inaczej nastąpi cesja wierzytelności na rzecz firmy windykacyjnej
    Intrum Justitia - nie wyrażałam zgody , że dobrowalnie zgadzam się na
    egzekucję przez takie firmy ! czy nie jest to łamianie ustawy o ochronie
    danych osobowych?
    portal allegro działa na dziwnych zasadach , nie ma umów, nic nie przysyłają
    do podpisania, potem straszą sprzedażą długu, uważam że jedyne co mogą
    zrobić to wykluczyć mnie ze swojej społeczności allegro!
    teraz przypuszczam , iż firma Intrum Justitia będzie szastać moim nazwiskiem
    przysyłając pogróżki o tym, że rozpocznie wobec mnie postępowanie sądowe i
    egzekucyjne oraz rosnące ich odsetki, czy to jest w ogóle możliwe? jak
    zreagować? jak się obronić? czy allegro może ściagać dług, pomimo braku
    pisemnej umowy a nawet podpisu elektronicznego - nie uznawanego w naszym
    kraju oraz czy mają prawo udostępniać moje dane i czy nie narusza to ustawy
    o ochronie danych personalnych na co również nie otrzymali mojej pisemnej
    zgody? a także czy firma windykacyjna ma jakiekolwiek mozliwości
    wyegzekwowania? co zrobić aby przestano mnie straszyć? pozdrawiam Agata