    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy adwokat ma rację??
    Date: Tue, 20 Dec 2005 11:40:37 +0100

    Użytkownik "kesser" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:do8ao8$cmp$1@inews.gazeta.pl...

    Teoretycznie powinien się stawić. Jaka jest miejscowa praktyka, to
    tego nie wiem. Gdyby zamiarem sądu było zawieszenie poprzedniego
    swojego zarządzenia, to co mu szkodziło to w zawiadomieniu
    wzmiankować. Ja bym po prostu zadzwonił albo jeszcze lepiej pojechał
    do tego sądu i zapytał bezpośrednio, co miał na myśli.

    A co do wezwania do aresztu śledczego, to w aresztach ludzie jak
    najbardziej odbywają kary pozbawienia wolności. Osadza się tam w
    wypadkach krótszych wyroków. Taka jest praktyka. Kiedyś słyszałem, że
    jest to związane z tym, że w aresztach przesiadują osoby mniej
    zdegenerowane, więc osadzanie pomniejszych przestępców mniej ich
    degeneruje. Ale nie wiem, czy to prawda, czy po prostu wykorzystują
    wolne miejsca by odciążyć zakłady karne.