    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: część wspólna nieruchomości, a szyld
    Date: Mon, 18 Oct 2004 20:56:05 +0200

    On Mon, 18 Oct 2004, KM wrote:

    >+ Witam!!
    >+ A jeżeli ktoś wiesza reklame na ścianie sąsiada, to czy ten sąsiad ma prawo
    >+ rządać jakieś rekompensaty ??

    Rozpatrzmy...
    Kilka możliwości widzę:
    1. Mowa o tym samym budynku.
    a. sąsiad jest właścicielem ściany. No to jest również właścicielem
    naszego mieszkania, bo inaczej *nie* mógłby być właścicielem
    ściany (tylko współwłaścicielem) bo byłaby wspólnota
    b. sąsiad nie jest właścicielem ściany. No to nie ma nic do gadania.
    Zakładam optymistycznie że nie rozważamy WEWNĘTRZNEJ strony
    ściany od mieszkania sąsiada ;)
    2. Mowa o innym budynku. No to nic dziwnego że sąsiad ma pretensje
    do SWOJEJ ściany...

    >+ Kolo
    >+ Ps.
    >+ Sprawa dzieje się we wspólnocie.

    No to gdzie "ściana sąsiada" skoro ściany są wspólne ?

    BTW: możesz odpowiadać "pod" ? Sensowniej się układa...

    >+ Użytkownik "Alex747" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    >+ news:cl0k82$5eq$1@nemesis.news.tpi.pl...
    >+ > Witam wszystkich!
    >+ > Widziałem gdzieś na www opinię (autor nieznany?), że wspólnota
    >+ > mieszkaniowa nie może żądać opłat za szyld, który wisi sobie na ścianie
    >+ > budynku. Uzasadnienie było takie, że miejsce prowadzenia działalności
    >+ > gospodarczej musi być oznaczone, a skoro tak to nie można za to pobierać
    >+ > opłat (co innego reklamy, bo za to podobno można brać pieniądze).

    Moment. Taka argumentacja prowadzi do wniosku że wszystko co jest
    OBOWIĄZKOWE musi być ZA DARMO ??

    pozdrowienia, Gotfryd