  • 1. Data: 2004-10-18 13:47:13
    Temat: podział majątku
    Od: "monika " <g...@W...gazeta.pl>

    Po rozwodzie wyprowadziłam się z naszego domu, w którym został były mąż ze
    swoją nową rodziną. Z domu nie zabrałam nic, a ze wszystkich przedmiotów i
    samochodu korzystał były mąż, który miał spłacić mi ustaloną kwotę. Ponieważ
    szło mu to bardzo opornie sprawa trafiła do sądu i obecnie jestem po trzech
    latach spotykania się w sądzie i ustalania majątku wspólnego i kwoty, którą
    powinnam dostać. Teraz, kiedy widać już koniec mój były postanowił, że
    wyprowadzi się z domu i zostawi mi wszystko łącznie z samochodem i oczekuje,
    że to ja spłacę mu połowę wartości naszego majątku. Obecnie mieszkam w innym
    mieście i nie mam ochoty wracać do tego co było. Czy były mąż może oddać mi
    dom i zarządać spłaty?

  • 2. Data: 2004-10-18 18:42:06
    Temat: Re: podział majątku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Oct 2004, monika wrote:
    [...]
> [...]
    >+ latach spotykania się w sądzie i ustalania majątku wspólnego i kwoty, którą

    Mogę OT ?
    Otóż nie wnikając w sprawę co kto dostanie (trzeba przyznać że zagranie
    "na maksymalną wycenę" było dobre :|) stan jest taki że przez czas
    procesowania się mąż korzystał w 100% z majątku.

    Czy z tego tytułu nie należy się "niekorzystającemy" współwłaścicielowi
    (niezależnie od tytułu współwłasności) jakaś rekompensata ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-10-20 11:39:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Przepraszam że cały cytat... ale żeby nie zmuszać do odświeżania wątku:

    On Mon, 18 Oct 2004, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    >+ Czy z tego tytułu nie należy się "niekorzystającemy" współwłaścicielowi
    >+ (niezależnie od tytułu współwłasności) jakaś rekompensata ?

    ...i następnego dnia publicznie ukazał się opis wyroku WSA:

    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_041019/p
    rawo/prawo_a_11.html
    ++++
    Jeżeli małżonkowie podzielš majštek, ale jedno z nich nadal
    korzysta z niegdyœ wspólnej nieruchomoœci, to nawet jeœli dzieje
    się to nieodpłatnie, należy oszacować przychód i zapłacić podatek
    z tytułu bezpłatnego użytkowania.
    Tak orzekł 17 paŸdziernika Wojewódzki Sšd Administracyjny
    w Warszawie.
    ----

    Na mój rozum nie powinno być żadnej różnicy przy rozważaniu
    prawa do "dochodu z korzystania" w postępowaniu cywilnym !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2004-10-21 07:21:48
    Od: "monika " <g...@N...gazeta.pl>

> [...]
    >
    > Na mój rozum nie powinno być żadnej różnicy przy rozważaniu
    > prawa do "dochodu z korzystania" w postępowaniu cywilnym !

    Gotfryd, serdecznie dziękuję za pomoc
    pozdrawiam, monika