  • 21. Data: 2011-04-14 04:55:34
    Temat: Re: czarna mafia
    Od: goldi <m...@g...com>

    On 13 Kwi, 23:21, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:
> [...]
    3713,Proboszcz_z_Wa...

    > Parafia (po za drobnymi wyj tkami na wiecie) nie jest w a cicielem
    > obiektu i w zasadzie nie ma nic do powiedzenia jesli o to chodzi.

    Dlaczego parafia nie miałaby być właścicielem budynku kościoła ? Ma
    przecież osobowość prawną, a kościół parafialny jest podstawą rzeczą
    wykorzystywaną w działalności parafii, więc każde inne rozwiązanie
    (własność diecezji, specjalnie powołanej fundacji etc. jest dużo mniej
    logiczne).

  • 22. Data: 2011-04-14 13:24:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 4/13/2011 11:55 PM, goldi wrote:

    > Dlaczego parafia nie miałaby być właścicielem budynku kościoła ?

    Bo tak sobie wpisali w prawie koscielnym.

    Na bazie prawa cywilnego moze, ale wowczas zaden biskup nie ustanowi tam
    parafii, bo nie i juz. I co mu zrobisz.

    zauwaz, ze nie napisalem, "nie moze" tylko "nie jest".

  • 23. Data: 2011-04-14 15:06:05
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Thu, 14 Apr 2011 08:24:56 -0500, witek napisał(a):

    > Bo tak sobie wpisali w prawie koscielnym.
    >
    > Na bazie prawa cywilnego moze, ale wowczas zaden biskup nie ustanowi tam
    > parafii, bo nie i juz. I co mu zrobisz.
    >
    > zauwaz, ze nie napisalem, "nie moze" tylko "nie jest".

    Mówiąc szczerze wątpię. Dlatego że są możliwe zmiany wyznania przez
    parafię.

  • 24. Data: 2011-04-14 19:03:43
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    W dniu 11-04-14 15:24, witek pisze:

    > Bo tak sobie wpisali w prawie koscielnym.
    >
    > Na bazie prawa cywilnego moze, ale wowczas zaden biskup nie ustanowi tam
    > parafii, bo nie i juz. I co mu zrobisz.
    >
    > zauwaz, ze nie napisalem, "nie moze" tylko "nie jest".

    Oglądałem kiedyś księgę wieczystą działki na której budowano kościół
    i dowód rejestracyjny proboszczowego poloneza - w obu przypadkach jako
    właściciel występowała "Parafia Rzymsko-Katolicka Św. XXX w YYY".

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo
    ID: 7JLTTMQN ---------------------------

  • 25. Data: 2011-04-14 19:11:26
    Od: goldi <m...@g...com>

    On 14 Kwi, 15:24, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > Bo tak sobie wpisali w prawie koscielnym.
    >
    > Na bazie prawa cywilnego moze, ale wowczas zaden biskup nie ustanowi tam
    > parafii, bo nie i juz. I co mu zrobisz.
    >
    > zauwaz, ze nie napisalem, "nie moze" tylko "nie jest".

    Czy możesz wskazać przepis prawa kanonicznego, który wykluczałby
    przysługiwanie parafii prawa własności budynku kościelnego ? Wedle
    mojej wiedzy parafia jest osobą prawną nie tylko w rozumieniu prawa
    cywilnego, ale również kanonicznego. Trudno mi sobie wyobrazić
    ustawodawcę (w tym wypadku prawodawcę kościelnego), który z jednej
    strony nadawałby danej jednostce organizacyjnej osobowość prawną, a z
    drugiej strony zakazywał, czy poważnie utrudniał, nabywanie przez nią
    dóbr.

  • 26. Data: 2011-04-14 20:00:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 4/14/2011 10:06 AM, Smok Eustachy wrote:

    > Mówiąc szczerze wątpię. Dlatego że są możliwe zmiany wyznania przez
    > parafię.

    uwierz mi, że tak jest. Wysoko z tym dotarłem.
    Zmiana wyznania to juz nie jest ta parafia, tylko inna parafia. A że w
    tym samym miejscu to bez znaczenia.
    A że budynki zmieniają właściciela to nic dziwnego, ale to nie parafia o
    tym decyduje, bo zanim budynek zmieni właściciela to parafii juz nie ma.

  • 27. Data: 2011-04-14 20:13:59
    Od: goldi <m...@g...com>

    On 14 Kwi, 17:06, Smok Eustachy <s...@w...pl> wrote:

    > Mówiąc szczerze wątpię. Dlatego że są możliwe zmiany wyznania przez
    > parafię.

    Parafia nie może zmienić wyznania, bo jest osobą prawną. Tylko
    parafianie mogą zmienić wyznanie, ale nawet jeśli to zrobią, to nie
    powoduje to zmiany własności budynku kościoła.

  • 28. Data: 2011-04-22 08:33:48
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Czarna teczka" <c...@o...pl>

    > http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,94237
    13,Proboszcz_z_Wadowic_zagluszyl_komorki_wiernych__N
    a.html

> [...]
    > proboszcz jest
    > gospodarzem tego obiektu (w zastępstwie Pana Boga, oczywiście :-)), to
    > może tak
    > ustalić. Do kościoła nikt nie zmusza chodzić. Więc ci którzy tam
    > przychodzą
    > robią to dobrowolnie.
    >
    > Co innego, gdyby tak np właściciel dworca kolejowego zabronił używania
    > komórek.
    > Tutaj sprawa jest inna, bo dworzec to budynek użyteczności publicznej, dla
    > zainteresowanych - niezbędny. I fakt zagłuszania sygnału mógłby być

    A nie wydaje mi się by tak było. Prywatnie może sobie kościół zaekranować co
    jest w miarę realne. Nadawać nie może tudzież może ze zbyt małą mocą by
    zakłócić komórki.

  • 29. Data: 2011-04-22 08:36:41
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@o...pl>

    13,Proboszcz_z_Wadowic_zagluszyl_komorki_wiernych__N
    a.html

    > Z technicznego punktu widzenia albo nie zagłuszysz dokładnie
    > i w nawach bocznych będą komórki dzwonić ale nie zablokuje to
    > działania komórek obok kościoła albo zagłuszysz równo i dokładnie
    > ale zagłuszanie będzie działało też poza budynkiem kościoła.

    Może w ogóle nadawać na tych częstotliwościach ???

  • 30. Data: 2011-04-22 10:08:32
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-04-22 10:36, Użytkownik niusy.pl napisał:

    > Może w ogóle nadawać na tych częstotliwościach ???

    A pytasz o stronę prawną czy techniczną ?
    Bo od technicznej to możesz na każdej od prawnej nie wolno
    ale jeśli nie zablokujesz sygnału mieszkańcom z sąsiednich
    bloków to nikt tego nie będzie zgłaszał.