  • 1. Data: 2007-02-06 17:46:23
    Temat: co to jest presco? oszusci?
    Od: "Van Kran" <k...@o...pl>

    witam,
    czy ktos zna firme presco (presco.com.pl)?
    to jacys oszusci?
    przyslali na adres mojej firmy (listem zwyklym)
    informacje ze firma o nazwie podobnie brzmiacej do mojej
    ma jakis dlug 170zl, naliczyli odsetki 200zl (!!),
    poinformowali, ze moja firma nie podpisala umowy
    ugodowej i, ze podadza do sadu.

    co to za jaja? ani nikomu nie jestem nic dluzny, ani nie znam
    firmy presco, ani nie dostalem nigdy zadnego zawiadomienia
    o dlugu, ani zadnej umowy ugodowej.

    wg mnie to jacys naciagacze, licza, ze ktos sie wystraszy
    pogrozek, 370zl to nieduza kwota, i im przeleje te pieniadze.

    czy ktos mial podobny przypadek?

  • 2. Data: 2007-02-06 19:26:38
    Temat: Re: co to jest presco? oszusci?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Van Kran wrote:
    > witam,
    > czy ktos zna firme presco (presco.com.pl)?
    > to jacys oszusci?

    To praktycznie taki sam szajs, co Ultimo, Kruk i inne firmy "windykacyjne"

> [...]
    > ma jakis dlug 170zl, naliczyli odsetki 200zl (!!),
    > poinformowali, ze moja firma nie podpisala umowy

    To niech podadzą. Przegrają od razu.

    > co to za jaja? ani nikomu nie jestem nic dluzny, ani nie znam
    > firmy presco, ani nie dostalem nigdy zadnego zawiadomienia
    > o dlugu, ani zadnej umowy ugodowej.

    Masz dwa wyjścia: albo olać, albo złożyć zawiadomienie o próbie
    wyłudzenia nienależnej kwoty ;)

    > wg mnie to jacys naciagacze, licza, ze ktos sie wystraszy
    > pogrozek, 370zl to nieduza kwota, i im przeleje te pieniadze.

    Bingo.

    > czy ktos mial podobny przypadek?

    Mnóstwo ludzi.

  • 3. Data: 2007-02-06 21:42:24
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    In news:oe1n94-bsp.ln1@ncc1701.lechistan.com,
    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> typed:

    > To praktycznie taki sam szajs, co Ultimo, Kruk i inne firmy
    > "windykacyjne"

    Czyli jeśli dobrze rozumiem, to przedmówca ma (miał) wobec Tepsy czy
    kogoś dług na sumę 200 zł? Bo chyba tak działał Kruk, nie?

    --
    tbr

  • 4. Data: 2007-02-06 22:33:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tiber wrote:

    > Czyli jeśli dobrze rozumiem, to przedmówca ma (miał) wobec Tepsy czy
    > kogoś dług na sumę 200 zł? Bo chyba tak działał Kruk, nie?

    Niekoniecznie miał. I niekoniecznie on.

  • 5. Data: 2007-02-06 23:20:28
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    In news:6ecn94-ibq.ln1@ncc1701.lechistan.com,
    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> typed:

    > Niekoniecznie miał. I niekoniecznie on.

    Hmm, trochę to dla mnie enigmatyczne. Presco chce ściągać pieniądze do
    których _absolutnie_ nie ma prawa?

    --
    tbr

  • 6. Data: 2007-02-07 00:50:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tiber wrote:

    > Hmm, trochę to dla mnie enigmatyczne. Presco chce ściągać pieniądze do
    > których _absolutnie_ nie ma prawa?

    Może w ten sposób: zdając sobie sprawę z tego, co czynią, odkupują za
    ułamek ceny "długi" nieistniejące, przedawnione, nieprawidłowe,
    omyłkowe, kogoś zupełnie innego (np. ktoś podaje mniej-więcej Twoje
    dane, jak go złapią kanary; albo operator wiodącej telefonii domagał się
    kasy od poprzedniego lokatora) oraz sporne - licząc na to, że część
    frajerów uda się "zakrzyczeć" i będą "do przodu". Póki co niestety im
    się udaje.

    Swoją szosą ciekaw jestem, za jaki % odkupują...

    Kiedy należność jest uczciwie należna i do legalnego wyegzekwowania, to
    się idzie z tym do sądu - ewentualnie przy pomocy porządnych kancelarii
    z obsługą prawną tego typu rzeczy, a nie kupują hurtowo wątpliwe długi
    licząc na ludzką naiwność.

  • 7. Data: 2007-02-07 07:21:57
    Od: "Van Kran" <k...@o...pl>

    witam,
    nie, nie mialem zadnego dlugu.
    to proba wymuszenia drobnej kwoty-
    nazwa firmy mniej wiecej sie zgadza, adres firmy tez.
    ale nic wiecej. poza tym- jak pisalem, dostalem po raz
    pierwszy od nich pismo.
    oszusci.
    tylko pytanie- skoro wielu z tym mialo problem, to
    dlaczego prokuratura nie zajmuje sie takimi firmami?

  • 8. Data: 2007-02-07 08:55:17
    Temat: Re: [Porządkowe] co to jest presco? oszusci?
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    Van Kran wrote:
    (...)

    Proszę pisać pod cytowanym tekstem i ciąć zbędne cytaty.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 9. Data: 2007-02-07 09:21:56
    Od: Mirek <m...@o...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > To praktycznie taki sam szajs co (...) Kruk

    http://www.google.pl/search?q=oszu%C5%9Bci

    M.

  • 10. Data: 2007-02-07 09:33:11
    Od: "Arapaho" <a...@U...pl>

    > tylko pytanie- skoro wielu z tym mialo problem, to
    > dlaczego prokuratura nie zajmuje sie takimi firmami?

    Bo działają zgodnie z obowiązującym prawem. A odsetek spraw o których pisze
    Lawa w poprzednim poście jest bardzo znikoma. Często jednak zdarza się, że
    wykupują długi, które w świetle obowiązującego prawa mogą zostać uznane jako
    przedawnione, co nie zmienia faktu, że nie są "nieistniejące".