  • 51. Data: 2004-10-04 07:57:27
    Temat: Re: co robic ze starymi fakturami
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    wiadomości news:cjjrdu$qhn$1@news2.ipartners.pl...

    51

    > Jasne. A krasnoludki mogą szczać do mleka.
    >
    > Rozumując tak, jak ty, powinienem komisyjnie niszczyć każdy kawałek
    > papieru z jakimkolwiek tekstem.

    To twój problem.
    Zbiór faktur jest zbiorem ewidencyjnym i podlega ustawie - jak jak jest to
    zacytowane w innym poscie.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.

  • 52. Data: 2004-10-04 13:13:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Sep 2004, Lesio5 wrote:

    >+ Minal obowiazek przechowywania faktur VAT - sa starsze niz 5 lat.

    Nie pospieszyłeś się ?

    1. 5 lat od *końca roku* *w którym rozliczyłeś podatek*.
    Czyli jak "ze stycznia" to 7 lat !
    2....zdaje się że postępowanie "zawiesza bieg" - US nigdy nic
    nie "wszczynał" ?
    3. zakup/sprzedaż ST i inne takie... może być dobrze mieć trochę
    dłużej. Czasem jakiś "kfiatek" wyskakuje...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 53. Data: 2004-10-04 16:18:04
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > Nie pospieszyłeś się ?

    Nie. Od trzymania terminów mam archiwiste i glowna ksiegowa.
    "Starsze niz 5 lat" oznacza równiez 7, 8 i wiecej lat.

  • 54. Data: 2004-10-04 17:47:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Oct 2004, Arek wrote:

    > + Dnia 2004-10-01 18:04, SQLwysyn rzecze:
    [...]
    > + > której nie masz bladego pojecia.
    > +
    > + Widzę, że masz zszargane do cna nerwy.

    A to prawda. Ale OT. Po prostu gość nie ma cierpliwości do
    tłumaczenia i tyle.

    [...]
    > + Czy jestem czy nie, to nie ma znaczenia w kwestii tego, że dane na fakturach
    > + nie podpadają pod tą ustawę i mogę tymi fakturami nawet wytapetować słupy
    > + ogłoszeniowe, a nikt mi nic nie zrobi za to.

    Mniemam że się MYLISZ.
    Zupełnie niesłusznie zakładasz że faktury zawierają TYLKO dane
    osobowe FIRM, w tym DG osób fizycznych.
    Jesteś w błędzie - mam trochę faktur wystawionych osobom fizycznym
    NIE prowadzącym działalności gospodarczej.
    Dane te MOGĘ mieć, ale W OKREŚLONYM CELU - tapetowanie słupów
    niewątpliwie uznania sądu by NIE znalazło.

    > + Uważasz inaczej? Ok - w takim razie jeśli prowadzisz firmę i faktury
    > + przepisujesz do programu księgowego to znaczy, że z premedytacją
    > + łamiesz prawo.

    Ty to chyba ustawy o ochronie danych osobowych DAWNO nie oglądałeś :>

    Tak, prowadzę.
    Tak, przepisuję.
    Nie, nie łamię - z ustawy:

    ++++++
    Art. 43. 1. Z obowiązku rejestracji zbioru danych zwolnieni
    są administratorzy danych:
    [...]
    8) przetwarzanych wyłącznie w celu wystawienia faktury, rachunku
    lub prowadzenia sprawozdawczości finansowej,
    ------

    Jeszcze coś ?

    > + I w takim razie podaj mi namiary na swoją firmę. Dokonam w niej zakupu,
    > + poproszę o fakturę i za dwa miesiące podam ją do sądu za złamanie prawa -
    > + przetwarzanie moich danych osobowych w Waszym systemie księgowym.

    Szczęśliwie nie wystawiam "ofert publicznych w rozumieniu ustawy"
    (ustawy Kodeks Cywilny oczywiście) i nie przypominam sobie
    "publicznego przyrzeczenia sprzedaży" ;)

    > + No to jak? Jesteś kryminalistą czy nie ?

    Nie wiem jak SQLwysyn.

    Ale ty "błysnąłeś" pomysłem aż mnie oślepiło :] ;>

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 55. Data: 2004-10-04 17:48:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Oct 2004, Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > + > ustawy.
    > +
    > + Jasne. A krasnoludki mogą szczać do mleka.

    Andrzeju... tobie też trzeba wielkimi literami ? :(

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 56. Data: 2004-10-04 17:53:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Oct 2004, kam wrote:

> [...]
    > + > ustawy.
    > +
    > + to jeszcze raz - a czyn zabroniony polega na?

    ...udostępnieniu danych z legalnie posiadanej bazy osobom nieupoważnionym.
    Mam inny art. 51 albo co ?

    Dane z faktur dotyczące OF nie prowadzących DG niewątpliwie mogę
    udostępniać swoim przedstawicielom w wszelkich formach, w tym
    biurom rachunkowym. Ale nie widzę podstawy do upubliczniania.

    Tobie też wielkimi literami ? :(
    Albo ja popełniam błąd gruby ???
    JAKI ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 57. Data: 2004-10-04 17:54:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Lesio5 wrote:

    > Faktury zarchiwizowane pogrupowane chronologicznie sa zbiorem ewidencyjnym.

    Wygruzisz 'na kupę' w składzie makulatury i już nie są posortowane.
    Problem rozwiązany.

  • 58. Data: 2004-10-04 20:16:18
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 4 Oct 2004 09:55:57 +0200, "Lesio5" <l...@w...pl> wrote:

    >Faktury zarchiwizowane pogrupowane chronologicznie sa zbiorem ewidencyjnym.
    To mozna je przesortowac losowo i po problemie!

    WAM
    --
    Sylwester 2004!
    Może nad morze?

  • 59. Data: 2004-10-04 20:37:31
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

> [...]
    > Dane te MOGĘ mieć, ale W OKREŚLONYM CELU - tapetowanie słupów
    > niewątpliwie uznania sądu by NIE znalazło.

    Nareszcie znalazl sie ktos, który równiez widzi problem w utylizacji
    przeterminowanych faktur. Bo one niestety SĄ zbiorem danych osobowych.

  • 60. Data: 2004-10-04 21:56:29
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2004-10-04 19:47, Gotfryd Smolik news rzecze:
    > A to prawda. Ale OT. Po prostu gość nie ma cierpliwości do
    > tłumaczenia i tyle.

    Myślę, że rezygnacja z grupy, nieczytanie lub po prostu nie pisanie
    skoro nie ma cierpliwości, mogłaby rozwiązać ten jego problem.

    > Mniemam że się MYLISZ.
    > Zupełnie niesłusznie zakładasz że faktury zawierają TYLKO dane
    > osobowe FIRM, w tym DG osób fizycznych.

    Nie, nic takiego nie zakładam.
    Wyraźnie mówiłem, że mogą zawierać dane osób nie prowadzących działalności
    gospodarczej, a mimo to dane na fakturze nie podlegają pod tą ustawę.
    Faktura nie jest żadnym zbiorem danych, patrz definicja z ustawy.

    > Dane te MOGĘ mieć, ale W OKREŚLONYM CELU - tapetowanie słupów
    > niewątpliwie uznania sądu by NIE znalazło.

    Możemy się przekonać. Ja wytapetują słupy z Waszymi danymi osobowymi,
    a Wy mnie podacie do sądu, robimy doświadczenie?

    > Ty to chyba ustawy o ochronie danych osobowych DAWNO nie oglądałeś :>
    [..]
    > Ale ty "błysnąłeś" pomysłem aż mnie oślepiło :] ;>

    Ano :(

    pozdrawiam
    Arek

    --