  • 61. Data: 2004-10-04 23:13:02
    Temat: Re: co robic ze starymi fakturami
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Oct 2004, WAM wrote:

    >+ On Mon, 4 Oct 2004 09:55:57 +0200, "Lesio5" <l...@w...pl> wrote:
    >+
    >+ >Faktury zarchiwizowane pogrupowane chronologicznie sa zbiorem ewidencyjnym.
    >+ To mozna je przesortowac losowo i po problemie!

    IMHO problem w tym że jeśli coś BYŁO zbiorem danych (a f-ry chyba
    jednak były :]) to nie wolno *danych z tego zbioru* następnie
    udostępniać... nawet jak zbiór został "przesortowany losowo" !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 62. Data: 2004-10-04 23:20:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Oct 2004, Arek wrote:
    [...]
    > + Faktura nie jest żadnym zbiorem danych, patrz definicja z ustawy.

    No nie jest.
    Ale same dane *były* w zbiorze - choćby w ewidencji VAT :)
    A zdaje się to "danych ze zbiorów" rozpowszechniać nie wolno ?
    Sugerujesz iż *można* zrobić tak, że pozbiera się dane osobowe
    "na karteczkach" (nie będących zbiorem), wprowadzi do zbioru
    i owe karteczki NIE będą "zawierały danych ze zbioru w rozumieniu
    ustawy" ?
    Hm...

    > + > Dane te MOGĘ mieć, ale W OKREŚLONYM CELU - tapetowanie słupów
    > + > niewątpliwie uznania sądu by NIE znalazło.
    > +
    > + Możemy się przekonać. Ja wytapetują słupy z Waszymi danymi osobowymi,
    > + a Wy mnie podacie do sądu, robimy doświadczenie?

    Nie, nie chce mi się włóczyć po sądach ;)
    Nadto ty apelujesz o *dobrowolne* podanie naszych danych, a NIE
    w celu "wpisania do f-ry" !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 63. Data: 2004-10-05 06:59:22
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > IMHO problem w tym że jeśli coś BYŁO zbiorem danych (a f-ry chyba
    > jednak były :]) to nie wolno *danych z tego zbioru* następnie
    > udostępniać... nawet jak zbiór został "przesortowany losowo" !

    Zdecydowanie.
    Dzieki, ze podzielasz moje zdanie.
    Ja juz w kazdym razie decyzje o profesjonalnym zniszczeniu starych faktur
    juz podjalem - wg mnie sa one zbiorem danych i nie chce sie narazac na
    konsekwencje ustawy. Lepiej dmuchac na zimne.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.

  • 64. Data: 2004-10-05 08:27:55
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2004-10-05 01:13, Gotfryd Smolik news rzecze:
    > IMHO problem w tym że jeśli coś BYŁO zbiorem danych (a f-ry chyba
    > jednak były :]) to nie wolno *danych z tego zbioru* następnie
    > udostępniać... nawet jak zbiór został "przesortowany losowo" !

    Faktury NIE SĄ zbiorem danych osobowych.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - tanie rozmowy

  • 65. Data: 2004-10-05 08:32:53
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2004-10-05 01:20, Gotfryd Smolik news rzecze:
    > Ale same dane *były* w zbiorze - choćby w ewidencji VAT :)

    Ale wtedy sprawa co najwyżej dotyczy ewidencji VAT, a nie faktury
    jako takiej.

> [...]
    > "na karteczkach" (nie będących zbiorem), wprowadzi do zbioru
    > i owe karteczki NIE będą "zawierały danych ze zbioru w rozumieniu

    Wydaje mi się, że gdyby to były karteczki z danymi wyprowadzonymi
    ze zbioru to może i by było coś na rzeczy, ale dane z faktury chronione ustawą?
    Dla mnie to już jest bycie bardziej papieskim niż papież.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - tanie rozmowy

  • 66. Data: 2004-10-05 10:00:07
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    > Dnia 2004-10-05 01:13, Gotfryd Smolik news rzecze:
    >
    > Faktury NIE SĄ zbiorem danych osobowych.

    Ale mogą BYĆ danymi osobowymi w rozumieniu art. 2 ustawy.