    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: co robic ze starymi fakturami
    Date: Mon, 4 Oct 2004 19:47:43 +0200

    On Fri, 1 Oct 2004, Arek wrote:

    > + Dnia 2004-10-01 18:04, SQLwysyn rzecze:
    [...]
    > + > której nie masz bladego pojecia.
    > +
    > + Widzę, że masz zszargane do cna nerwy.

    A to prawda. Ale OT. Po prostu gość nie ma cierpliwości do
    tłumaczenia i tyle.

    [...]
    > + Czy jestem czy nie, to nie ma znaczenia w kwestii tego, że dane na fakturach
    > + nie podpadają pod tą ustawę i mogę tymi fakturami nawet wytapetować słupy
    > + ogłoszeniowe, a nikt mi nic nie zrobi za to.

    Mniemam że się MYLISZ.
    Zupełnie niesłusznie zakładasz że faktury zawierają TYLKO dane
    osobowe FIRM, w tym DG osób fizycznych.
    Jesteś w błędzie - mam trochę faktur wystawionych osobom fizycznym
    NIE prowadzącym działalności gospodarczej.
    Dane te MOGĘ mieć, ale W OKREŚLONYM CELU - tapetowanie słupów
    niewątpliwie uznania sądu by NIE znalazło.

    > + Uważasz inaczej? Ok - w takim razie jeśli prowadzisz firmę i faktury
    > + przepisujesz do programu księgowego to znaczy, że z premedytacją
    > + łamiesz prawo.

    Ty to chyba ustawy o ochronie danych osobowych DAWNO nie oglądałeś :>

    Tak, prowadzę.
    Tak, przepisuję.
    Nie, nie łamię - z ustawy:

    ++++++
    Art. 43. 1. Z obowiązku rejestracji zbioru danych zwolnieni
    są administratorzy danych:
    [...]
    8) przetwarzanych wyłącznie w celu wystawienia faktury, rachunku
    lub prowadzenia sprawozdawczości finansowej,
    ------

    Jeszcze coś ?

    > + I w takim razie podaj mi namiary na swoją firmę. Dokonam w niej zakupu,
    > + poproszę o fakturę i za dwa miesiące podam ją do sądu za złamanie prawa -
    > + przetwarzanie moich danych osobowych w Waszym systemie księgowym.

    Szczęśliwie nie wystawiam "ofert publicznych w rozumieniu ustawy"
    (ustawy Kodeks Cywilny oczywiście) i nie przypominam sobie
    "publicznego przyrzeczenia sprzedaży" ;)

    > + No to jak? Jesteś kryminalistą czy nie ?

    Nie wiem jak SQLwysyn.

    Ale ty "błysnąłeś" pomysłem aż mnie oślepiło :] ;>

    pozdrowienia, Gotfryd