  • 1. Data: 2005-02-20 10:06:33
    Temat: co powinnienm zrobic?
    Od: "Marcin H." <h...@o...pl>

    Witam,
    Mam problem i nie wiem jak go rozwiazac:/ polega nstepujaca:
    Posiadam karte rejestracyjna oraz oplacone OC motoroweru oczywsicie wszytko
    z moi nazwiskiem i imieniem:-). Niestety moj motorower wyniosl gdzies moj
    Ojciec(i nie wiem gdzie teraz jest):/ wiec pozostaly mi tylko dokumenty.
    Dzisiaj rano powiedzial ze przerejestruje go na siebie i prosze o pomoc co
    powiniem zrobic.
    Zglosic na policjie kradziez?
    I czy moj Ojciec moze tak sobie bez zadnych dokumentow przerejestrowac
    pojazd?
    I jezeli zglosze kradziez a po tem jakims cudem przerejestruje moj pojazd
    mam prawo go odzyskac?
    Serdecznie dziekuje za odpowiedzieci ale mam trudna sytuacjie i nie wiem co
    mam zrobic:-(

  • 2. Data: 2005-02-20 12:53:57
    Temat: Re: co powinnienm zrobic?
    Od: "Ajron" <ajron77@#wytnijto#poczta.fm>

    Użytkownik "Marcin H." <h...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Zglosic na policjie kradziez?

    Pytanie kto posiada dowód własności pojazdu? Jesli Ty i zgłosisz kradzież,
    to Twój ojciec odpowie za to.
    Pytanie czy będzie Ci miło mieć ojca karanego? Nie mówiąc juz o innych
    konsekwencjach, które będą zależeć od inwencji Twojego ojca.

    > I czy moj Ojciec moze tak sobie bez zadnych dokumentow przerejestrowac
    > pojazd?

    Nie może.
    Do zarejestrowania pojazdu lub jego przerejestrowania niezbędne są
    następujące dokumenty:
    - Dowód własności pojazdu (umowa kupna, umowa darowizny, faktura,
    postanowienie sądu przyznające prawa własności).
    - Wyciąg ze świadectwa homologacji lub odpis decyzji zwalniającej pojazd z
    homologacji (dotyczy pojazdu nowego, zakupionego w kraju).
    - Dokumenty rejestracyjne (dowód rejestracyjny, karta pojazdu - jeżeli była
    wydana, tablice rejestracyjne - jeżeli pojazd był zarejestrowany).
    - Zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego, jeżeli jest
    wymagane.
    - Dokumenty tożsamości (dowód osobisty lub paszport z potwierdzeniem
    zameldowania - w przypadku osób fizycznych; wypis z rejestru handlowego w
    sądzie, numer statystyczny (REGON), Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP) i
    imienne upoważnienie - w przypadku rejestracji na podmiot prawny)
    - polisa OC
    - Wniosek o rejestrację.

    Ajron.

  • 3. Data: 2005-02-20 16:09:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin H." <h...@o...pl> napisał w wiadomości

    Ojciec popełnia przestępstwo. Teoretycznie możesz złożyć zawiadomienie na
    niego. Sprawy etyczne pozostawiam poza dyskusją, bo już musisz sam, ocenić.

  • 4. Data: 2005-02-20 17:02:30
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    > Użytkownik "Marcin H." >
    > Ojciec popełnia przestępstwo.

    To zalezy.
    Podstawowe pytanie brzmi, czy Marcin H. jest pelnoletni, czy nie.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 5. Data: 2005-02-20 18:24:18
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 20/02/2005 18:02, SQLwysyn wrote :
    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > To zalezy.
    > Podstawowe pytanie brzmi, czy Marcin H. jest pelnoletni, czy nie.

    Dlaczego?

    Załóżmy, Marcin H. jest małoletni.
    Posiada on dokumenty motoroweru na swoje nazwisko. Należy założyć, że:
    a) albo kupił ten motorower za swoje pieniądze (zarobione, odziedziczone
    albo inne) (art. 21 kc),
    b) motorower został zakupiony przez rodziców i oddany Marcinowi do
    swobodnego użytku (art. 22 kc) (w przeciwnym bowiem razie, jako
    właściciel w dokumentach nie figurowałby Marcin).

    W obu przypadkach pełną zdolność do czynności prawnych posiada odnośnie
    tego motoroweru wyłącznie jego właściciel. Celem bowiem
    przedstawicielstwa ustawowego jest niejako obejście przeszkody niepełnej
    zdolności do czynności prawnych przez właściciela przedmiotu. Przeszkoda
    ta nie istnieje w sytuacji powyższej, a zatem nie można mówić o
    przedstawicielstwie ustawowym.

    Ale nawet jeśli nie, to jak wynika z art. 98 krio rodzic nie może
    działać w charakterze przedstawiciela ustawowego przy zawierania umowy
    pomiędzy dzieckiem a rodzicem.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    What is truth? (Pontius Pilate)

  • 6. Data: 2005-02-20 20:21:23
    Od: "Marcin H." <h...@o...pl>

    > To zalezy.
    > Podstawowe pytanie brzmi, czy Marcin H. jest pelnoletni, czy nie.
    Marcin H. jest pełnoletni :-)

    serdecznie dziękuję wszytkim za odpowiedź

    Pozdrawaim Marcin H.