  • 1. Data: 2006-01-26 17:14:11
    Temat: Komornik - problemy członków pewnej spółdzielni - proszę o radę
    Od: " " <t...@g...pl>

    Witam!

    Temat upadających spółdzielni czy innych problemów dot. spółdzielni mógł się
    Państwu znudzić, bo w mediach ostatnio trochę tego było, ale nie spotkałam się
    z podobnym problemem jak mój, a wdzięczna byłabym za radę lub chociażby drobne
    wskazówki.

    Rodzice moi posiadają mieszkanie własnościowe w miejscowości X. Jest to wioska
    z byłym PGR-em. Kilka bloczków i parę domków należy do spółdzielni, która
    objmuje kilka poPGR-owskich wiosek, wioskę X, Y i Z (i inne). Ostatnio okazało
    się, że szefostwo spółdzielni nie radziło sobie z zarzązaniem i narobiło
    niezły dług, m.in. wobec firmy dostarczającej olej opałowy, którym ogrzewane
    jest w wiosce Y i Z. Dług wynosi ponad 600 000 pln (!!!). Sto rodzin losowo
    wybranych z wioski X dostało pismo od komornika tej firmy, że zajmuje ich
    nalezności wobec spółdzielni i od teraz mają wszelkie opłaty wpłacac na konto
    komornika. Rodziny te (w tym moich rodziców) nie zalegają z żadnymi opłatami
    wobec spółdzielni. Plotka donosi, że wybór rodzin nastąpił wg tzw. pozycji
    majątkowej członków spółdzielni - czyli tych, którzy płacą regularnie i mogą
    ów dług spłacać.
    Moje pytania sa następujące.

    1. Czy komornik mógł obciążyć spłatą długu takich a nie innych członków
    spółdzielni? (co z tymi, którzy pośrednio mogli się przyczynic do narastania
    długu - tych co nie wnosza opłat za mieszkanie?)
    2. Czy radzą Państwo wynająć adwokata i walczyć o swoje? (jakie przypuszczalne
    to koszty? czy walczyć razem z innymi członkami spółdzielni?)
    3. Wiem, że nierealnym jest spłata długu, gdyż w piśmie tym podano, że odsetki
    rosną 205 pln dziennie !!! Czy to może zakończyć się przejęciem przez tę firmę
    naszej spółdzielni?

    A poza tym wyszło na jaw mnóstwo nieprwidłowości i nadużyć...

    Interesuje mnie przede wszsytkim, aby ktoś z Państwa - czynnych prawników -
    subiektywnie ocenił tę sytuację i powiedział jak by postapił na moim miejscu.

    Bardzo proszę o podpowiedzi.

    tylko_alfa

  • 2. Data: 2006-01-26 18:26:33
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    You have one message from: " " <t...@g...pl>

    > 1. Czy komornik mógł obciążyć spłatą długu takich a nie innych
    > członków spółdzielni?

    Komornik nie obciążył ich żadną spłatą dlugu.

    > (co z tymi, którzy pośrednio mogli się
    > przyczynic do narastania długu - tych co nie wnosza opłat za
    > mieszkanie?)

    Skoro i tak nie płacą, to jak ma u nich zająć wierzytelności?

    > 2. Czy radzą Państwo wynająć adwokata i walczyć o
    > swoje?

    Jakie swoje? Komornik zajął wierzytelność spółdzielni u członków i teraz
    zamiast spółdzielni, czynsz i inne opłaty mają wpłacać do komornika.

  • 3. Data: 2006-01-26 19:22:57
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    t...@g...pl napisał(a):
    > 1. Czy komornik mógł obciążyć spłatą długu takich a nie innych członków
    > spółdzielni?

    Przecież nie obciąża ich spłatą długu spółdzielni tylko chce żeby to co
    muszą płacić spółdzielni płacili jemu (a pośrednio wierzycielowi), a nie
    spółdzielni.

    > 2. Czy radzą Państwo wynająć adwokata i walczyć o swoje? (jakie przypuszczalne
    > to koszty? czy walczyć razem z innymi członkami spółdzielni?)

    o co walczyć? spółdzielnia musi spłacić, a że ma dochody to spłaci z nich

    KG

  • 4. Data: 2006-01-26 21:41:20
    Temat: Re: Komornik - problemy członków pewnej spółdzielni - proszę o r
    Od: " " <t...@N...gazeta.pl>

    kam <#k...@w...pl#> napisał(a):

    > o co walczyć? spółdzielnia musi spłacić, a że ma dochody to spłaci z nich

    Pismo od komornika jest imiennie skierowane do danego członka spółdzielni. Co,
    jeśli nie wpłacę na konto komornika tylko na konto spółdzielni? Zajmą mi
    mieszkanie, jeśli opłacam je regularnie? Bo to chyba jakaś kpina by była
    (chciaz w Polsce to już nic mnie nie zdziwi).

    tylko_alfa

  • 5. Data: 2006-01-26 21:45:38
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    t...@N...gazeta.pl napisał(a):
    > Pismo od komornika jest imiennie skierowane do danego członka spółdzielni. Co,
    > jeśli nie wpłacę na konto komornika tylko na konto spółdzielni?

    zostaniesz ukarany grzywną

    KG

  • 6. Data: 2006-01-27 10:01:39
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    > zostaniesz ukarany grzywną

    A jeśli komornikowi odpisze, że nie płaci spółdzieli, bo nie ma? Będzie
    wpłacać pieniądze gotówką za lokal ten i ten. A jakby co to powie np., że to
    np. rodzice za niego wpłacają, bo on nie ma za co?

  • 7. Data: 2006-01-28 09:11:23
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Marcin Wasilewski napisał(a):
    > A jeśli komornikowi odpisze, że nie płaci spółdzieli, bo nie ma?
    > Będzie wpłacać pieniądze gotówką za lokal ten i ten. A jakby co to powie
    > np., że to np. rodzice za niego wpłacają, bo on nie ma za co?

    I po co te kombinacje? Jeśli jest egzekucja przeciwko spółdzielni to i
    tak te pieniądze trafią pewnie do komornika, a oprócz grzywny grozi za
    nie odpowiedzialność odszkodowawcza wobec wierzyciela.

    KG