  • 1. Data: 2002-12-20 18:47:08
    Temat: Jak odzyskać pieniądze za towar sprzedany na Allegro
    Od: "grzesiek" <w...@w...pl>

    Witam,
    Mam następujący problem z odzyskaniem pieniędzy za aukcję.
    Wystawiłem przedmiot na aukcję. Zgłosił się klient z zamiarem kupna sprzętu.
    Zaproponował cenę która mi odpowiadała. Na aukcji wylicytował umówioną cenę.
    Zakończyłem przed czasem tak jak w umowie, mnie zależało na szybkim
    sprzedaniu jemu na szybkim dostarczeniu towaru. Podczas rozmowy
    telefonicznej ustaliliśmy że przesyłkę
    odbierze kurier (posiadam dowód odbioru przez kuriera), on natomiast wpłaci
    pieniądze na konto. Kurier odebrał paczkę, następnego dnia (piątek)
    potwierdził odbiór przesyłki oraz napisał że pieniądze przeleje w
    poniedziałek, napisał także że ma małe problemy z konfiguracją sprzętu (był
    to sprzęt do łączności bezprzewodowej) -rzecz normalna.
    Pisałem co ma zrobić oraz czy moję sugestie pomagają - zero odpowiedzi.
    Sprawdzam we wtorek czy pieniądze zostały przelane - brak, tak jak w
    następne dni.
    W piątek piszę z prośbą o przesłanie pieniędzy. On pisze to samo (wyślę
    pieniądze w poniedziałek, problemy z konfiguracją sprzętu itd.). W niedzielę
    piszę do klienta z prośbą o
    przelanie pieniędzy w poniedziałek -zero odpowiedzi. Sprawdzam stan konta
    brak pieniędzy.
    Wysyłam więc maile oraz dzwonię z przypomnieniem - cisza telefony
    (komórkowe) milczą.
    W czwartek (19.12) wysyłam przez Allegro ponaglenie - brak odpowiedzi.
    Proszę poradźcie co mam w takiej sytuacji zrobić , czy odzyskam pieniądze ?.
    Jest to dość spora suma jak dla mnie (kilka set złotych).
    Czy mam iść na Policję złożyć doniesienie o popełnienu przestępstwa?
    Pozdr.

  • 2. Data: 2002-12-20 19:44:11
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "grzesiek" <w...@w...pl> wrote in message
    [...........]
    > Jest to dość spora suma jak dla mnie (kilka set złotych).
    > Czy mam iść na Policję złożyć doniesienie o popełnienu przestępstwa?

    najpierw napisz z prośbą o pomoc do allegro

    później, jak się będzie upierał zgłoś na policję

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 3. Data: 2002-12-21 00:05:13
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Fri, 20 Dec 2002 19:47:08 +0100, grzesiek napisał/napisała:
    > Jest to dość spora suma jak dla mnie (kilka set złotych).
    > Czy mam iść na Policję złożyć doniesienie o popełnienu przestępstwa?

    pamietaj, NIGDy niewysylaj zanim nie bedziesz mial kasy..ew. za zaliczeniem.

    --
    * "Zakochany kundel" * Pawel -PAPIK- Pomorski
    GG: 70701

  • 4. Data: 2002-12-22 22:22:16
    Od: "Bringer_of_Light" <f...@p...onet.pl>

    witam
    z tego co słyszałem oszustwo na kwotę mniejszą niż 250 zł nie jest
    przestępstwem i jest umarzane jako czyn o znikomej szkodliwości społecznej -
    tak samo jak z kradzieżami kieszonkowymi - sprawcy nic nie można zrobić poza
    pouczeniem

  • 5. Data: 2002-12-23 05:37:33
    Temat: Re: Jak odzyskać pieni?dze za towar sprzedany na Allegro
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

> [...]
    >Zakończyłem przed czasem tak jak w umowie, mnie zależało na szybkim
    >sprzedaniu jemu na szybkim dostarczeniu towaru.

    W zasadzie jedynym zabezpieczeniem jakie oferuje sytem Allegro jest
    mozliwosc publicznego skomentowania uzytkownika. Konczac aukcje przed
    czasem straciles taka mozliwosc.

    W zasadzie interesy sprzedajacego jest bardzo latwo zabezpieczyc.
    Wieksza czesc ryzyka wynikajacego z takich transakcji spada na
    kupujacego.

    Mnie zdazylo sie kiedys tak, ze wylicytowalem ksiazke, poprosilem
    Sprzedajacego o numer konta (Poczta Polska straszliwie zdziera za
    pobranie) i nic. Nie odpowiada na mail, nie odpowiada na sms... Cisza.
    Ale ktoregos dnia przychodzi poczta ksiazka. No to dobrze, znowu do
    niego pisze... I nic. Po kilku dniach dostaje jeszcze pozytywny
    komentarz... No to znowu pisze, proboje dzwonic... I nic.
    Odpowiedzialem wiec na ten komentarz - opisujac problem i czekam. Od
    6-ciu miesiecy. :)

    Wrocmy do opisanego przez Ciebie problemu. Czy mozesz podac link do
    tej akcji? Bo Twoje dalsze kroki w zasadzie powinny byc zalezec od
    tego jakiej wartosci byl licytowany przedmiot.

    januszek

  • 6. Data: 2002-12-23 15:52:16
    Od: baginski <f...@b...pl>

    "grzesiek" <w...@w...pl> wrote:

    >Podczas rozmowy telefonicznej ustaliliśmy że przesyłkę
    >odbierze kurier (posiadam dowód odbioru przez kuriera), on natomiast wpłaci
    >pieniądze na konto.

    Blad.. Jesli zalezalo wam na szybkiej transakcji to kupujacy powinien
    wplacic pieniadze w banku, w ktorym masz konto (oczywiscie w filii w
    swoim miescie). W przypadku mojego (Pekao SA) pieniadze dochodza tego
    samego dnia, w ktorym byly wplacane (a teoretycznie, jak sie
    dowiedzialem, powinny byc juz na koncie w chwile po wplacie) i
    przesylke moge wyslac tego samego dnia.

    I kto to wysyla towar "na slowo"???

    b.

  • 7. Data: 2002-12-23 16:53:15
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Bringer_of_Light napisa_(a):

> [...]
    > tak samo jak z kradzieżami kieszonkowymi - sprawcy nic nie można zrobić poza

    250 zł jest granicą między przestępstwem a wykroczeniem dla kradzieży,
    zniszczenia, uszkodzenia rzeczy ale chyba nie dla oszustwa. A znikoma
    szkodliwość to zupełnie co innego i teoretycznie w razie zabójstwa też
    może mieć miejsce. ;)

    KG