  • 1. Data: 2002-04-16 01:32:48
    Temat: Zniszczone okna - odszkodowanie
    Od: "Konrad" <p...@p...com>

    Witam!

    Nie dawno była u mnie ekipa "fachowców" z administracji osiedla majstrować
    coś przy elewacji.
    Robotę zrobili, ale jednosześnie opiłki z ich szlifierek kontowych
    uszkodziły mi nowiusieńkie okna (nie zabezpieczyli ich w żaden sposób). Czy
    w takiej sytuacji odszkodowania powinienem sie domagać od administracji,
    która przysłała tych niszczycieli, czy też bezpośrednio od tej firmy pomimi
    tego, że osobiście nie jestem z nimi związany zadną umową?
    Z góry dzięki za eszystkie rady.

    Pozdrawiam
    Konrad

  • 2. Data: 2002-04-16 05:28:55
    Temat: Re: Zniszczone okna - odszkodowanie
    Od: "voytech" <w...@k...net.pl>

    Witaj!
    Możesz tylko ścigać ADM. Koniecznie na piśmie!
    W przypadku braku odpowiedzi zagrozic niepłaceniem czynszu. U mnie
    poskutkowało.
    Zdrowia. :-)

  • 3. Data: 2002-04-16 13:44:56
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Tue, 16 Apr 2002, voytech wrote:

    > Możesz tylko ścigać ADM. Koniecznie na piśmie!

    Już prędzej pracodawcę który tych szlifierów zatrudnia. ADM zapewne
    zawarła z nim umowę o dzieło i za szkody w mieniu lokatorów nie może
    z tego powodu odpowiadać.

    > W przypadku braku odpowiedzi zagrozic niepłaceniem czynszu. U mnie
    > poskutkowało.

    Ciekawe? Czyżby ci panowie byli pracownikami administracji?

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 4. Data: 2002-04-16 19:06:06
    Od: "rolek" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl> napisał w wiadomości
    st...

> [...]
    > z tego powodu odpowiadać.

    > Ciekawe? Czyżby ci panowie byli pracownikami administracji?

    nie, no kolega Gwidon zaczyna juz przechodzic samego siebie
    gdzie masz napisane ze przeslanka odpowiedzialnosci z 430 kc jest umowa o
    prace?

    jest napisane wyraznie:

    Art. 430. Kto na własny rachunek powierza wykonanie czynności osobie, która
    przy wykonywaniu tej czynności podlega jego kierownictwu i ma obowiązek
    stosować się do jego wskazówek, ten jest odpowiedzialny za szkodę wyrządzoną
    z winy tej osoby przy wykonywaniu powierzonej jej czynności.

    i zaznaczam, ze te ww przeslanki maja szerszy charakter nizli tylko stosunek
    pracowniczy.
    polecam orzeczenia do tego artukulu, chocby z lexa

    tak, wiec uderzac tylko do administracji, a ona ewentualnie bedzie miala
    regres do bezposredniego sprawcy (ale to juz nas nie interesuje)

    a tak na marginesie do Gwidona: liczy sie jakosc a nie ilosc (postow)

    Rolek

  • 5. Data: 2002-04-17 08:01:03
    Od: "Miroo \(usun USUNTO z adresu!\)" <U...@p...fm>

    Użytkownik "Konrad" <p...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    pomimi
    > tego, że osobiście nie jestem z nimi związany zadną umową?

    A co w przypadku jeśli okna są własnością spółdzielni?
    (mieszkanie spółdzielcze, okna wymieniane wcześniej za darmo)
    Kto komu wtedy zapłaci?

    pozdrawiam ... Miroo