  • 1. Data: 2004-09-10 11:30:58
    Temat: Dyplom mgr pedagogiki “straci ważność” gdy 5 lat nie podejmę pracy?
    Od: "Beata" <s...@o...pl>

    Mam pytanko: jesienią 2002 uzyskałam tytuł mgr pedagogiki KUL-u, by
    pracować jako nauczycielka, musiałabym zrobić specjalizację, więc
    mam trudności ze znalezieniem pierwszej pracy w swoim zawodzie, bo
    dyrektorzy szkół nie potrzebują zatrudniać takich osób jak ja, gdyż
    jest wystarczająco dużo szukających pracy nauczycieli ze wszystkimi
    potrzebnymi specjalizacjami i uprawnieniami ...

    Słyszałam, że kiedy 5 lat nie wykonuje się zawodu nauczyciela, traci się
    uprawnienia do wykonywania tego zawodu. Nie wiem, jaka jest podstawa
    prawna tej zasady i nie wiem, co ona oznacza w praktyce dla mnie:

    1) w razie nie podjęcia pracy do 2007roku, cały trud studiów idzie na marne?

    2) gdybym uzupełniła wykształcenie i np. w 2006 r uzyskała specjalizację,
    . to wtedy od 2006 liczy się 5 lat i muszę podjąć pracę do 2011 roku?

    3) czy jest jakieś wyjście, aby obejść wymóg tych pięciu lat?

    Przykładowo, rzeczoznawca majątkowy (wyceniający nieruchomości) może stracić
    uprawnienia do wykonywania zawodu, gdy 5 lat nie wyceni żadnej nieruchomości

    Jeżeli zbliża się 5 lat, może zawrzeć z kimś umowę na wycenę czegokolwiek, a
    ostatecznie może nawet nie pobrać za to wynagrodzenia i od niepobranej kwoty
    zapłaci jakiś tam podatek=> może łatwo &#8220;udokumentować&#8221;, że jednak coś
    robił.

    Czy ja mogę zrobić podobnie? Przykładowo zawrzeć z kimkolwiek umowę o pracę,
    np. na 7 dni, np. jako pedagog opiekujący się wypoczywającymi na kolonii
    dziećmi, dać komuś 100 zł na opłacenie ZUS-u i podatku i problem z głowy?...

    znawców tematu bardzo proszę o pomoc
    Beata
    0508766122

  • 2. Data: 2004-09-17 11:18:58
    Od: cherokee <c...@a...able.pl>

    Beata wrote:

    > Słyszałam, że kiedy 5 lat nie wykonuje się zawodu nauczyciela, traci się
    > uprawnienia do wykonywania tego zawodu. Nie wiem, jaka jest podstawa
    > prawna tej zasady

    ZTCW nie ma już tego przepisu co najmniej od przedostatniej nowelizacji
    ustawy Karta Nauczyciela. Ponieważ w sierpniu Prezydent podpisał kolejną
    nowelizacje nie wiem dokładnie jak to jest. Poszukaj więc na stronach
    sejmowych tekstu jednolitego uchwalonej ustawy. W sieci też znajdziesz
    tekst jednolity - na stronach firmy Vulcan mają zawsze wersję aktualna.
    Ale moim zdaniem nie masz się co martwic.

    pozdr

    cherokee