    From: adrin <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: clo na dysk twardy
    Date: Fri, 10 Sep 2004 12:03:19 +0000 (UTC)

    witam,
    tak sie nieszczesliwie zlozylo, ze niedawno popsul mi sie dysk twardy,
    ktory jest jeszcze na gwarancji producenta(Western Digital)
    aby otrzymac nowy podzespol, stary i wadliwy musze wyslac do centrali w
    Niemczech.
    W zwiazku z tym mam pytanie czy ten dysk podlega odprawie celnej i czy
    zostana naliczone oplaty?
    niby jestesmy w EU ale moga byc jakies 'wyjatki' czy okresy przejsciowe.
    jakich formalnosci musze dopelnic wysylajac dysk?
    zalezy mi na tym zeby paczka byla nie otwierana, bo grozi to utrata
    gwarancji.
    producent podaje jakies numery HTS(Harmonized Tariff Schedule), wspomina o
    'Proforma invoice/packaging list' ale nie mam pojecia coz to takiego i
    gdzie mialbym to umiescic
    do dysku kaze natomiast dolaczyc notke ze wysylany towar jest 'In-warranty
    replacement', ale to chyba bedzie potrzebne w drodze powrotnej... a co z
    wysylka do nich?
    podaja tez cene dysku, zaznaczajac ze jest for 'Customs purposes only',
    czyli ja mam ja gdzies zamiescic???

    to moja pierwsza wysylka za granice stad pytania moga sie wydawac troche
    naiwne, ale naprawde sie nie orientuje w kwestiach celnych :)
    jesli mozecie pomozcie mi i rozjasnijcie jak to wlasciwie jest z tymi
    oplatami/odprawami w przypadku dyskow do naprawy?

    pozdrawiam
    *a*