  • 1. Data: 2004-09-10 10:53:00
    Temat: Abonament za kazde przenosne radio ?
    Od: "Adam L." <n...@d...pl>

    Witam!
    Na stronie http://www.krrit.gov.pl/stronykrrit/akcjainfo.htm
    w punkcie 23 jest odpowiedz:
    "...Tylko za odbiorniki rtv używane w tym samym gospodarstwie domowym lub we
    własnym samochodzie
    uiszcza się jedną opłatę; radiową lub radiowo-telewizyjną, niezależnie od
    ich liczby."

    czyli jeśli chciałbym pospacerować z przenośnym radiem
    po okolicy (poza swoją posesją) albo wyjść za drzwi swojego mieszkania
    jeśli mieszkam "na bloku" muszę mieć na to przenośne radio (walkmen z
    radiem)
    osobną książeczką opłat abonamentowych (jeśli mam kilka radyjek to za każde
    osobno).
    Telewizora na działce lub w przyczepie kempingowej (nie stojącej na swojej
    posesji)
    także chyba to dotycz. :()~

    Adam

  • 2. Data: 2004-09-10 11:19:01
    Temat: Re: Abonament za kazde przenosne radio ?
    Od: "Snoopy" <g...@l...pl>

    Adam L. wrote:
> [...]
    > osobno).
    > Telewizora na działce lub w przyczepie kempingowej (nie stojącej na swojej

    No, niedlugo bedziemy placic abonament za kibel, lodowke, lozko,
    powietrze... gdyz domniemywa sie, ze kazdy ma, a jak ma to i uzywa :)

    Grzesiek *** www.oldtimerfiat.club.prv.pl *** GG: 458449

  • 3. Data: 2004-09-10 14:11:29
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Snoopy" <g...@l...pl> napisał w wiadomości

    > No, niedlugo bedziemy placic abonament za kibel, lodowke, lozko,
    > powietrze... gdyz domniemywa sie, ze kazdy ma, a jak ma to i uzywa :)

    A ja skladam oswiadczenie woli, ze nie bede uzywal powietrza. I odmawiam
    zaplaty abo za powietrze. :)

    marekz

  • 4. Data: 2004-09-10 21:33:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Sep 2004, MarekZ wrote:

    >+ Użytkownik "Snoopy" <g...@l...pl> napisał
    [...]
    >+ > No, niedlugo bedziemy placic abonament za kibel, lodowke, lozko,
    >+ > powietrze... gdyz domniemywa sie, ze kazdy ma, a jak ma to i uzywa :)

    Ktoś już kiedyś wyjaśniał, że podatek "od powietrza" (własności
    królewskiej znaczy) już BYŁ. Nie w .pl, no ale zawsze...

    >+ A ja skladam oswiadczenie woli, ze nie bede uzywal powietrza. I odmawiam
    >+ zaplaty abo za powietrze. :)

    Ech, sposób sprawdzania "opornych" (czy korzystają :>) też podano:
    Msg-ID : <9...@b...pl>
    http://groups.google.pl/groups?as_umsgid=%3C99876814
    8ban7414%40bankier.pl%3E%20&lr=&num=100&hl=pl

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 5. Data: 2004-09-13 07:39:52
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Ktoś już kiedyś wyjaśniał, że podatek "od powietrza" (własności
    > królewskiej znaczy) już BYŁ.

    W Egipcie Ptolomeuszy powietrze było opodatkowane.

    > Nie w .pl, no ale zawsze...

    W PL też. Tzw. opłaty klimatyczne...

    pozdrowienia,

    Czapla

  • 6. Data: 2004-09-14 06:10:28
    Temat: ZAKAZ uzywania przenosnego radia !
    Od: "Adam L." <n...@d...pl>

    Witam!
    Użytkownik "Adam L." <n...@d...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > osobno).
    > Telewizora na działce lub w przyczepie kempingowej (nie stojącej na swojej

    Czy nikt nie zauważył, że wg KRRiT obowiązuje _ZAKAZ_ wyjścia ze swoim
    radyjkiem
    na bateria (może być nawet wyłączone, ale jeśli ma włożone baterie - czyli
    "gotowe do
    użycia") poza swoje mieszkanie/posesję jeśli nie opłaciłeś _dodatkowego_
    abonamentu.
    A wg pkuntu 16 na podanej powyżej stronie www:
    <<..Natomiast w Art. 4 pkt. 8 stwierdza że "odbiornikiem radiofonicznym albo
    telewizyjnym
    jest urządzenie techniczne dostosowane do odbioru programu" - więc również
    komputer, magnetowid itp >>

    czyli także walkman z wbudownym radiem, wszelkie małe radyjka dołączane
    czasem do różnych
    czasopism, telefon komórkowy z radiem itd.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 7. Data: 2004-10-04 11:49:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Sep 2004, Czapla wrote:
    [...]
    >+ W Egipcie Ptolomeuszy powietrze było opodatkowane.

    O, dziękuję, na przyszłość będzie łatwiej podawać podstawę
    prawną :)

    pozdrowienia, Gotfryd