  • 141. Data: 2007-07-06 16:52:39
    Temat: Re: chrzest wbrew woli rodzica i co dalej - pytanie hipotetyczne
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 6 lipca 2007 18:25
    (autor Paszczak
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f6lqde$8gi$2@jaszczomp.tahoe.pl>):

    > Niestety wierzących w Boga nie kieruje się jeszcze do psychiatrów. Więc
    > jak im Bóg (przez kapłana rzecz jasna) powie, że niewiernych trzeba
    > wysadzać w powietrze, to będą wysadzać.

    Taaaaaaaaaaaaaaaa..... Ilu chrześcijan próbowało cię ostatnio wysadzić?

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: t...@l...pl, e...@e...edu.pl, i...@k...com.pl,
    h...@k...com.pl, p...@f...hu, i...@h...pl

  • 142. Data: 2007-07-06 17:43:24
    Od: Piotr Wojcicki <pwl@NO_SPAM.4me.pl>

    Wrak Tristana pisze:
    > Jezus =/= Bóg. Jezus jest albo synem Boga albo Prorokiem, w zależności od
    > wersji.

    A slyszales o tym ze Bog jest w trzech osobach ?

  • 143. Data: 2007-07-06 18:15:16
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Wrak Tristana <n...@s...pl> wrote:

    > Taaaaaaaaaaaaaaaa..... Ilu chrześcijan próbowało cię ostatnio wysadzić?

    Mainstreamowych chrześcijan udało się na szczęście powstrzymać od zabijania
    jakieś kilkaset lat temu. Ale każda wiara prowadzi do ekstremizmów. Wiara
    każe 'zawiesić' rozsądne, krytyczne myślenie i 'uwierzyć'. Teraz wszystko
    zależy od tego, co zostanie podsunięte do uwierzenia (a ściślej jakie
    wskazówki dotyczące postępowania zostaną podsunięte).

    Czasem bóg X każe pomagać słabszym, czasem bóg Y każe zabijać niewiernych.
    Problem jest nie w tym, co bóg (a raczej powołujący się na niego kapłan)
    każe, ale w bezkrytycznym przyjmowaniu tego, co kapłan mówi. Bo jeśli raz
    jeden wyłączy się rozum (a w końcu do tego wiara wzywa - że na nic się zda
    szkiełko i oko), to potem takiemu delikwentowi można wcisnąć wszystko. Nawet
    to, że za wysadzenie WTC czeka na niego 40 dziewic (a może 72? 144?)

    Ależ off topic...

    P.

  • 144. Data: 2007-07-06 19:17:52
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 06-07-2007 o 14:49:20 Wrak Tristana <n...@s...pl> napisał(a):

    > Ale to chyba nie w chrześcijaństwie, bo mi to na Stary Testament wygląda
    > :D

    A stary testament to nie w chrzescijanstwie? Toz to jeszcze ksiegi
    mojzeszowe :)

    > W Nowym Testamencie chyba innej nazwy poza Bóg nie ma, a na pewno nie ma
    > powszechnie.

    Chyba wlasnie tak jest. W ST Bog wyjawil Mojzeszowi swoje imie. A pozniej
    i tak go nazywali po swojemu :P

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 145. Data: 2007-07-06 19:32:16
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 06-07-2007 o 19:43:24 Piotr Wojcicki <pwl@NO_SPAM.4me.pl> napisał(a):

    > A slyszales o tym ze Bog jest w trzech osobach ?

    A slyszales o tym, ze nie kazdy prostokat jest kwadratem? Gdyby ta czesc
    dyskusji porownac do geometrii mogloby wyniknac cos takiego:

    - czy prostokat ma jakas inna nazwe?
    - kwadrat
    - ale przeciez kwadrat =/= prostokat
    - ... [tu pojawia sie wypowiedz sugerujaca, ze jednak kwardat i prostokat
    to to samo]

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 146. Data: 2007-07-06 19:34:26
    Od: "Bzyko" <m...@o...pl>

    > Świadkowie Jehowy nie uznają chrztu katolickiego.

    to akurat sekta

  • 147. Data: 2007-07-06 19:53:05
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f6m5oc$hpe$1@nemesis.news.tpi.pl Bzyko
    <m...@o...pl> pisze:

    > to akurat sekta
    Nie bardziej niż katolicyzm, prawosławie, protestantyzm, adwentyści,
    zielonoświątkowcy, arianie itp., itd.
    Zapoznaj się z definicja terminu "sekta" (w różnych ujęciach, w tym
    etymologicznym, religioznawczym, psychologicznym).

    --
    Jotte

  • 148. Data: 2007-07-07 10:39:55
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 6 lipca 2007 21:17
    (autor Jasko Bartnik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <op.tu14722irgp2nr@sempron>):

    > A stary testament to nie w chrzescijanstwie?

    Niby też, ale wybiórczo...

  • 149. Data: 2007-07-07 10:41:58
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 6 lipca 2007 19:43
    (autor Piotr Wojcicki
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f6luvr$vgi$1@news.dialog.net.pl>):

    > A slyszales o tym ze Bog jest w trzech osobach ?

    Nie. Bóg jest jeden.

    Czcijcie Boga i nie dodawajcie współtowarzyszy! [TZQ 4:36]

  • 150. Data: 2007-07-07 10:47:32
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 6 lipca 2007 20:15
    (autor Paszczak
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f6m0rk$all$1@jaszczomp.tahoe.pl>):

    > Mainstreamowych chrześcijan udało się na szczęście powstrzymać od
    > zabijania jakieś kilkaset lat temu.

    No widzisz. A np. Amerykanie i Polacy zabijają w Iraku do dzisiaj.

    > Ale każda wiara prowadzi do
    > ekstremizmów.

    Nie. W każdej wierze trafiają się debile. Podobnie jak w niewierze. No chyba
    że zabijanie w imię kasy i ropy w Iraku uznamy za religię, a Jerzego Krzaka
    za ichniego boga.

> [...]
    > 'uwierzyć'. Teraz wszystko zależy od tego, co zostanie podsunięte do
    > uwierzenia (a ściślej jakie wskazówki dotyczące postępowania zostaną

    Ale główne wiary podsuwają do uwierzenia miłość. Islam to religia pełnej
    miłości. Chrześcijaństwo również głosi głównie miłość do bliźniego swego,
    jak do siebie samego.

    Problem jest w tym, że taki Tata Grzybek z miłością do majbacha swego jak do
    siebie samego się rzuca w oczy i psuje katolikom PRa, choć nie ma z nimi
    nic wspólnego, bo od dawana czci Mamonę.