  • 1. Data: 2004-11-03 21:45:48
    Temat: chorobowe w czasie bezrobocia ???
    Od: Kasek <k...@f...onet.pl>

    Chorobowe zdaje sie obowiazuje tylko w
    czasie trwania stosunku pracy i wynosi chyba 80 proc.
    placy

    Wezmy sytuacje, ktos jest bezrobotny, po pol roku
    traci zasilek, nie ma nic, oprocz dodatku do czynszu
    i mozliwosci zlozenia wniosku o zasilek celowy
    (zalozmy, ze nie ma dzieci na utrzymaniu, bo gdyby bylo
    inaczej mialby mialby zasilek na kazde dziecko)

    Czy jesli zachoruje przysluguje mu jakies chorobowe?
    Czy dalej bez grosza? (oprocz dodatku do czynszu i
    zasilkow celowych)

  • 2. Data: 2004-11-04 04:39:49
    Temat: Re: chorobowe w czasie bezrobocia ???
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Kasek napisał(a) w wiadomości

> [...]
    >
    > Czy jesli zachoruje przysluguje mu jakies chorobowe?
    > Czy dalej bez grosza? (oprocz dodatku do czynszu i

    A może bezrobotny lepiej by się wziął do roboty.

    --
    JOHNSON :)

  • 3. Data: 2004-11-05 17:59:15
    Od: Kasek <k...@f...onet.pl>

    On Thu, 4 Nov 2004 05:39:49 +0100, "Johnson"
    <j...@a...pl.nospam> wrote:

    >użytkownik Kasek napisał(a) w wiadomości

    >A może bezrobotny lepiej by się wziął do roboty.

    1. Jak to sobie wyobrazasz? Nie ma pracy.

    2. Jest chory na chorobe byc moze nawet zagrazajaca
    zyciu i:
    - ma dalej pozostac bez zadnych srodkow do zycia?

    quazi-oswiecimska mentalnosc panstwa polskiego
    (zreszta
    juz 10 lat temu owczesny RPO zauwazyl, ze postepowanie Polski
    wobec obywateli "graniczy z ludobojstwem", a byly to czasy
    wielokrotnie bardziej podobnych do zachodnich standardow
    socjalnych niz teraz),
    ktora owocuje m.in. plaga samobojstw
    mezczyzn w srednim wieku, byc moze wyglada
    inaczej z punktu widzenia wzietego prawnika.

    PS. Doszedlem juz, ze zwolnienie przysluguje po 30 dniach
    pracy albo 180 dniach oplacania samodzielnego (to chyba
    dla przesiebiorcow glownie, ile kosztuje skladka miesiecznie ????,
    bo nie sadze, zeby z pseudo-zasilku (nie starczajacego nawet
    na czynsz + media) mozna bylo skladke oplacic i tym samym
    nie robic sobie przerwy w okresie skladkowym, co skutkuje w.w.
    terminami "rozruchu". Zreszta ow pseudo-zasilek trwa pol roku
    a pozniej pozostaje praktycznie tylko... samobojstwo)

  • 4. Data: 2004-11-10 23:02:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Nov 2004, Kasek wrote:
    [...]
> [...]
    >+ bo nie sadze, zeby z pseudo-zasilku (nie starczajacego nawet
    >+ na czynsz + media) mozna bylo skladke oplacic

    Dość dawno robiłem obliczenia dla małej firmy (z danych rzeczywistych :))
    wyszło mi wyraźnie <3% "narzutu na chorobowe", "statystyczne odkładanie
    samodzielnie" nie odbiega rażąco od wskaźnika ZUS.
    A składka ZUS jest tu:
    http://www.zus.pl/niusy/inf008.htm
    czyli 2,45% wymiaru
    dla przedsiębiorców - minimum 32,79 zł miesięcznie.

    Natomiast przestrzegam przed jednym: pracownikowi ZUS *nie* płaci
    'typowego chorobowego'. ZUS płaci dopiero coś od 33 dnia.
    Pierwszy miesiąc "choroby" płaci firma, a dokładniej koledzy chorującego
    muszą na niego tyrać :]

    pozdrowienia, Gotfryd