  • 71. Data: 2010-03-19 06:32:15
    Temat: Re: chodzi o mandat 1500 zł. Pomocy
    Od: "Nostradamus" <l...@o...pl>

    Użytkownik "wirefree" <m...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:hnu2ob$g78$1@news.onet.pl...

    > Tak i numer kolnierzyka i gomek od gaci tez jest konieczny, ty zastanow
    > sie co ty za bzdury wypisujesz, jak ktos kogos zna to na chuj mu jego
    > dowod osobisty.

    Zmień grupę, niewychowany kmiocie.

  • 72. Data: 2010-03-19 07:49:10
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > Rozumiem, gdyby przyszło do tego o czym piszesz, czyli do wypisywania
    > mandatu itp - wtedy mogliby wylegitymowac na te okolicznosc.

    Policjant z większości interwencji, czynności wyjaśniających sporządza
    notatki lub inne dokumenty mimo braku mandatu, często w jednostce po
    zjechaniu tam. Przykład pokazałem wcześnej. Jeśli podejmowali jakiekolwiek
    konkretne czynności wyjaśniające wobec tych osób, z pewnością legitymowanie
    było potrzebne.

  • 73. Data: 2010-03-19 08:47:40
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Fri, 19 Mar 2010 07:32:15 +0100,
    Nostradamus <l...@o...pl> screamed:

    > Zmień grupę, niewychowany kmiocie.

    Nie rozprzestrzeniaj go po innych, wystarczy, że defekuje już kilka, których
    czytam.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:227B ]
    [ 09:47:03 user up 12381 days, 21:42, 1 user, load average: 0.97, 0.95, 0.95 ]

    Poszerzaj swoje horyzonty - wyburz dom z naprzeciwka.

  • 74. Data: 2010-03-19 09:27:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Piotr [trzykoty] t...@o...pl ...

> [...]
    > zjechaniu tam. Przykład pokazałem wcześnej. Jeśli podejmowali
    > jakiekolwiek konkretne czynności wyjaśniające wobec tych osób, z

    Czyli podstawą jest konieczność sporządzenia notatki?
    Np. policjant chce mnie wylegitymować, więc będzie musiał sporządzić
    notatkę. Ponieważ będzie musiał sporządzić notatkę, musi mnie
    wylegitymowac.

  • 75. Data: 2010-03-19 09:45:26
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > Czyli podstawą jest konieczność sporządzenia notatki?

    Podstawą jest to, że musi być pewność co do tożsamości, zwłaszcza jeśli
    osoba będzie odgrywała rolę w jakimś postępowaniu (podejrzany, świadek,
    nawet osoba niesłusznie przez kogoś pomówiona). Pisał o tym już Andrzej
    Lawa, żeby potem w sądzie nie było pytań i podważania sytacji. A do czasu
    sprawy np. w sądzie policjant może chociażby umrzeć i kto wytłumaczy skąd
    wiadomo, że to taka osoba była na miejscu i jak ją rozpoznano.
    Spisanie wszelkich atrybutów identyfikujących łącznie z numerem dokumentu
    zdecydowanie uwiarygadnia, że w danym czasie, w danym miejscu, była
    konkretnie ta osoba i ona występuje w danej sprawie, no i że policjant też
    nie olał sprawy pisząc notatkę z sufitu tylko był i coś sprawdził na
    miejscu.
    Zresztą na interwencje nie zawsze przyjeżdża dzielnocowy, który zresztą też
    mając kilka tysięcy osób w rejonie nie spamięta ich wszyskich. Są rodzniy
    wielodzietne, bliźniacy, osoby podobne itd,.. w postępowaniach
    prawno-urzędowych naprawdę precyzja co do tożsamości jest koniecznością.

  • 76. Data: 2010-03-19 10:50:20
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > osoba będzie odgrywała rolę w jakimś postępowaniu (podejrzany, świadek,
    > nawet osoba niesłusznie przez kogoś pomówiona).

    mysle, ze nic wiecej nie ma do dodania, zanim watkotwórca nie napisze, po
    co do niego "organ" przyjechał... :)

  • 77. Data: 2010-03-19 11:37:20
    Temat: Państwo policyjne?
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "KRZYZAK" <k...@k...pl> napisał
    > Dlatego wlasnie nalezaloby to prawo zmienic. Policjant (o czym nader
    > czesto zapomina ) pelni SLUZBE.

    A jak byś chciał to zmienić? Zaproponuj zapis.
    Obecnie legitymowanie jest możliwe, gdy wiąże się z wykonywaniem czynności
    służbowych. I tyle. Co jest nie tak?
    Inne służby typu straże miejskie itp. mają legitymowanie ograniczone do
    konkretnych sytuacji popełnienia czyunu zabronionego.
    Ale Policja prowadzi działalność zabobiegawczą, operacyjno-rozpoznawczą, po
    co krępować czynność, która w tak znikomym stopniu godzi w prywatność...?
    Jak wyobrażasz sobie skuteczną prewencję, gdyby policjant nie mógł
    wylegitymować "podejrzanego typka", jeśli on nie popełnił akutat
    wykroczenia, jak zatrzymywać poszukiwanych...????

    To jest broń obusieczna. Wymagamy skuteczności w imię dobra ogółu, to się
    godzimy na ograniczenie wolności raz na jakiś czas, ryzyko wylegitymowania,
    kotrolę bezpieczeństwa na lotnisku itd.

    Moim zdaniem większym problemem jest kontrola osobista, która już jest
    obwarowana w ustawie pewnym warunkiem "uzasadnionym podejrzeniem czynu
    karalnego", ma też odbywać się w warunkach "intymnych". A zdarza się
    nierzadko, że jest traktowana rutynowo i bez tych warunków. W praktyce to
    jest takie przeszukanie bez nadzoru prokuratorskiego. A w dodatku obecnie
    rozszerzono o to uprawnienia strażników miejskich. To jest jakiś nieco
    większy problem, legitymowanie to pryszcz...

  • 78. Data: 2010-03-19 21:10:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "agryppa" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

    Zastanawiam się, skąd Policja znała personalia sprawców. A skoro jej znała,
    to jaki sens miało legitymowanie, które ma na celu przecież ustalenie
    tożsamości.

  • 79. Data: 2010-03-19 21:30:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    >
    > Zastanawiam się, skąd Policja znała personalia sprawców. A skoro jej
    > znała, to jaki sens miało legitymowanie, które ma na celu przecież

    Po to, żeby w sądzie nikt im nie zarzucił, że rozmawiali z bratem
    bliżniakiem.