  • 11. Data: 2005-02-09 17:40:01
    Temat: Re: chamska osoba podajaca sie za prawnika, co mozna z nim zrobic
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości
    news:cucrfa$1nl$1@inews.gazeta.pl...

    Sprawę należy rozważyć w dwóch aspektach.

    Po pierwsze w aspekcie oszustwa. Skoro gość zobowiązał się za owe 35 złotych
    rozesłać 15.000 maili, to powinien tego dokonać. Kwota nie ma tutaj
    znaczenia i jeśli uda się dowieść, że tego nie zrobił, to popełnił
    przestępstwo. Przestępstwo, bo granica 250 zł nie dotyczy oszustwa. Oszustwo
    prawie zawsze jest przestępstwem. Jest kilka wyjątków od tej zasady, ale tej
    sprawy nie dotyczą, więc pominę.

    Pytanie, na ile fakt, iż na Twoja stronę zajrzano jedynie 10 razy jest
    dowodem, że on tego nie rozesłał. Jeśli jest "znanym" spamerem, to nie
    wykluczone, że 99% jego maili trafiło do kosza na różnych etapach
    filtrowania, zanim ktokolwiek to zobaczył. Z tego 1% pozostałego osoby
    niekoniecznie musiały wchodzić na Twoją stronę i również skasowały
    wiadomość. W konsekwencji mógł właśnie powstać wynik rzędu 10 osób, które z
    różnych powodów zajrzały - niekoniecznie na skutek jego informacji. Tak więc
    musisz obmyślić jakiś inny racjonalny sposób udowodnienia - a przynajmniej
    uprawdopodobnienia - tego, że gość owych maili nie mógł rozesłać. Jeśli
    posiadasz taki dowód, to spokojnie możesz złożyć zawiadomienie o oszustwie.

    Drugi aspekt, to sprawy podatkowe. Jeśli gość świadczy usługi w zakresie
    mailingu i w tym celu zawiera umowy za pośrednictwem Allegro, to ustalenie
    ilości świadczonych usług nie powinno nastręczać wielkiego problemu. Zajrzyj
    również na Świstaka, b w tym wypadku oferty się często dublują. Wszak
    wystarczy wyświetlić listę jego transakcji. Listę wydrukuj, w miarę
    możliwości dodaj zbiorczą informację o kwotach transakcji i wyślij
    zawiadomienie do Urzędu Skarbowego właściwego dla jego siedziby.

    Nie Twoją rzeczą jest badać, czy on ma obowiązek zgłaszać działalność, czy
    nie (zresztą samo niezgłoszenie, to jedynie wykroczenie), ale podatki to już
    raczej powinien płacić. Jeśli osiąga jakiś inny dochód, albo w roku
    podatkowym przekroczył kwotę wolną od podatku, to Urząd Skarbowy upomni się
    o swoje. Jak rozumiem o to Ci chodziło. Generalnym wyznacznikiem tego
    obowiązku podatkowego jest przekroczenie tego najniższego dochodu i to
    spowoduje jakieś tam skutki. Ale ja bym na Twoim miejscu poczekał teraz do
    końca kwietnia, bo w przeciwnym razie gość ujmie dochody w deklaracji za
    2004 roku i w ten sposób Twoja zemsta trafi w próżnię.

  • 12. Data: 2005-02-09 18:15:11
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > czlowiek prowadzi serwis sportowy, i codziennie ponoc rozsyla newsy
    > sporotowe
    > do ktorych to doczepia reklamy, wiec jezeli bylo by to zgodne z opisem
    nie
    > bylby to spam
    > gdyz osoby takie wyrazaja zgode na to zapisujac sie na liste mailingowa,
    > tak wiec nie zazrzucaj mi glupoty.

    moge jeszcze dodac, ze pozniej korzystalem z uslug kurde.pl, ktorzy
    rowniez
    tam wystawiaja aukcje, i bylem bardzo zadowolony z ich uslug, takze
    uogolniac nie nalezy.
    Jest oczywistym ze u pierwszej lepszej osoby mailingu nie wykupie gdyz
    jezeli bylby to spamer
    moj serwis bylby kojarzony ze spamowaniem, a nie ma chyba nic gorszego..

    pozdrawiam
    P.

  • 13. Data: 2005-02-09 19:39:26
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > końca kwietnia, bo w przeciwnym razie gość ujmie dochody w deklaracji za
    > 2004 roku i w ten sposób Twoja zemsta trafi w próżnię.

    a co z ZUSem?
    Bo teraz tak, z tego co mi wiadomo to co robi wymaga zalozenia
    dzialalnosci gospodarczej,
    a co za tym idzie oplacac ZUS. Czy z tej strony mozna uderzyc?

    Co do kwoty wolnej od podatku czy w takim przypadku liczy sie narastajaco
    od poczatku roku
    czy w kazdym miesiacu po pewnej kwocie?

    Pozdrawiam
    P.

  • 14. Data: 2005-02-09 19:55:31
    Od: "Artur Sokolowski (JNET)" <a...@j...net>

    gazeta.pl]
    > Posted At: Wednesday, February 09, 2005 12:17 PM
    > Posted To: prawo
    > Conversation: chamska osoba podajaca sie za prawnika, co
    > mozna z nim zrobic
    > Subject: chamska osoba podajaca sie za prawnika, co mozna z nim zrobic
    >

    > Sprawa wyglada tak:
    > ZOstałem jakiś czas temu oszukany na allegro, sprzedano mi
    > usługe która
    > polegała na wysłaniu mailingu do zdaje się 15 000 osób. Okazało sie ze

    Robert Tomasik odpowiedzial merytorycznie.

    Ja moze zapytam tak:
    Zlecono usluge spamowania.
    Zastanawiam sie jednak czy gdybym zlecil usluge napadu na staruszke, to
    czy bym mogl miec pretensje do zleceniobiorcy, ze usluga zostala
    wykonana nienalezycie?

    A.

  • 15. Data: 2005-02-09 21:54:48
    Od: "Tomek[TK]" <t...@N...pl>

> [...]
    > Zastanawiam sie jednak czy gdybym zlecil usluge napadu na staruszke, to
    > czy bym mogl miec pretensje do zleceniobiorcy, ze usluga zostala>

    Jak juz Przemek wyjasnial, wcale nie musi chodzic tu o spam. Wirtualna
    Polska tez wysyla reklamy a przeciez nie spamoje....

    --
    Tomek
    http://www.osiedle-er.prv.pl

  • 16. Data: 2005-02-09 22:17:18
    Od: PINTO <d...@g...pl>

    Użytkownik Tomek[TK] napisał:

    > Jak juz Przemek wyjasnial, wcale nie musi chodzic tu o spam. Wirtualna
    > Polska tez wysyla reklamy a przeciez nie spamoje....

    No pewnie że spamuje

  • 17. Data: 2005-02-09 23:32:52
    Od: "Kubaz" <k...@W...tlen.pl>

    Użytkownik "PINTO" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > No pewnie że spamuje

    idz sprawdzic co to jest spam i wtedy mozesz wrocic

    --
    Kubaz

  • 18. Data: 2005-02-09 23:34:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > a co z ZUSem?
    > Bo teraz tak, z tego co mi wiadomo to co robi wymaga zalozenia
    > dzialalnosci gospodarczej,
    > a co za tym idzie oplacac ZUS. Czy z tej strony mozna uderzyc?

    Można, ale nie każda osoba prowadząca działaność gospodarczą podlega
    ubezpieczeniu ZUS. Tak wiec bym sie tak bardzo tym nie przejmował.

    > Co do kwoty wolnej od podatku czy w takim przypadku liczy sie narastajaco
    > od poczatku roku
    > czy w kazdym miesiacu po pewnej kwocie?

    Tak, jak w PIT - w sumie za cały rok.

  • 19. Data: 2005-02-10 10:06:29
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Można, ale nie każda osoba prowadząca działaność gospodarczą podlega
    > ubezpieczeniu ZUS. Tak wiec bym sie tak bardzo tym nie przejmował.

    zgodnie z ustawa o swobodzie dzial. gosp. art.2.to jest dzialalnosc
    gospodarcza, a zakladajac
    dzialalnosc najpozniej do 7 dni nalezy zglosic ten fakt do ZUS. Dlatego o
    tym pomyslalem.

    A orientujesz sie kiedy DG nie podlega ubezpieczeniom, bo na stronie ZUS
    trudno cokolwiek konkretnego znalezc.

    P.

  • 20. Data: 2005-02-10 15:30:45
    Od: "Artur Sokolowski (JNET)" <a...@j...net>

    Po pierwsze, kwestie zwiazane z mailingiem sa bardzo dokladnie i
    przystepnie wylozone na
    http://nospam-pl.net/standard.php - podano tam szereg punktow, ktore w
    sposob jednoznaczny definiuja to zagadnienie.
    Po drugie, na razie mozna mowic o wykroczeniu, a nie przestepstwie (co z
    niejakim smutkiem zauwazam).
    Po trzecie, niestety sady bardzo rzadko orzekaja kary wyzsze niz
    kilkaset zlotych, a powinny moim zdaniem brac pod uwage rozmiar
    wyrzadzonej szkody czyli ustalac kwote kary za wysylke pojedynczego
    maila i mnozyc ja przez ilosc wyslanych maili.
    Tym samym w przypadku o ktorym mowimy, kara wahalaby sie miedzy 15 a 30
    tysiecy PLN, gdyby mailing faktycznie doszedl do skutku.

    Co do grozb i wykorzystywania stanowiska ciezko mi sie wypowiadac, choc
    osobiscie uwazam to za naganne.

    A.