  • 21. Data: 2019-08-15 01:40:40
    Temat: Re: certyfikat z adresem email
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.08.2019 o 21:49, u2 pisze:

    > znowu siknąłeś:)

    Nie mam w zwyczaju osobistych wycieczek do adwersarzy, ale tu aż się
    prosi. Nie wystarczy znaleźć artykuł w sieci. Trzeba go jeszcze zrozumieć.

    1) Oni nie podsłuchiwali całego społeczeństwa, a konkretne ustalone
    osoby. Może i wiele, ale jednak określonych osób.

    2) Użyto rozwiązań sieciowych, bo nie dało się właśnie posłuchać sieci.
    Najsłabszym ogniwem przy szyfrowaniu połączenia jest "prezentowanie"
    odszyfrowanych danych. Żebyś nie wiem co wymyślił, to w pewnym momencie
    użytkownik musi zobaczyć otwarty tekst.

  • 22. Data: 2019-08-15 10:24:40
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > Nie mam w zwyczaju osobistych wycieczek do adwersarzy

    ty to masz sik:)))))))))

    --
    I love love

  • 23. Data: 2019-08-15 11:00:38
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 15.08.2019 o 10:24, u2 pisze:

    > ty to masz sik:)))))))))

    w dodatku namawiasz, aby prezentować na p.s.prawo sposób do zachowania
    się penalizowanego przez polskie prawo, czyli po prostu nawołujesz do
    popełnienia przestępstwa, ale jeśli chcesz ciekawego sposobu ominięcia
    inwigilacji wiadomych służb, to poszukaj sobie jak komunikowali się
    między sobą uczestnicy zamachu 9/11:))))))))))))

    --
    I love love

  • 24. Data: 2019-08-15 13:14:31
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-08-14, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:

    [...]

    > To chyba jakiś śpiew przeszłości końca zeszłego tysiąclecia. W tej
    > chwili większość ruchu (strony www/vpny etc.) idzie szyfrowana. Serio
    > słuzby łamią takie połącznie? Z ciekawości poczytam gdzieś jak :)

    No to dla przykładu taki gmail. Połaczenie jest szyfrowane, zgoda.
    Ale czy jesteś pewny, że dane na dyskach google są zawszyfrowane tak,
    że nikt poza Tobą ich nie umie pdczytać?

    Natomiast jak sobie takie pojedyncze wiadomości zaszyfrujesz własnym
    kluczem, to będziesz je mógł odtworzyć tylko Ty. Niektóre klienty
    poczty oferują takie możliwości. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 25. Data: 2019-08-15 13:59:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-08-15, Wojciech Bancer <w...@g...com> wrote:
> [...]
    >
    > Natomiast jak sobie takie pojedyncze wiadomości zaszyfrujesz własnym
    > kluczem, to będziesz je mógł odtworzyć tylko Ty. Niektóre klienty

    No ja i ci co zdobędą moj klucz, czyli mamy w sumie sytuację analogiczną
    do serwera, tyle tylko że punkty wejścia/wyjścia są inne. A ponieważ
    mówimy o śledzeniu ruchu to w tym momencie publiczne serwery są
    wyłącznie słabym ogniwem przy założeniu, że służby mają do nich dostęp.
    Zwykle jeśli mają to na konkretne żądanie, czyli sytuacja analigiczna do
    przeszukania, gdzie mogą wejść i zdobyć klucz :)

    No dobra, jest mimo wszysto pewna różnica, ale nie wydaje mi się aż tak
    dramatyczna.

    --
    Marcin

  • 26. Data: 2019-08-15 14:05:06
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-08-15, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:

    [...]

> [...]
    > przeszukania, gdzie mogą wejść i zdobyć klucz :)
    >
    > No dobra, jest mimo wszysto pewna różnica, ale nie wydaje mi się aż tak

    Różnica jest taka, że ten swój klucz możesz trzymać w bezpiecznym
    (zabezpieczonym hasłem) miejscu, na zaszyfrowanym dysku.
    A z tego co kojarzę, to chyba nie ma obowiązku samo-denuncjacji się
    służbom, więc sami sobie będą musieli to złamać, czyż nie?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 27. Data: 2019-08-15 14:40:31
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A to zależy od kraju.

    -----

  • 28. Data: 2019-08-15 14:41:25
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Wojciech Bancer <w...@g...com> pisze:
> [...]
    > A z tego co kojarzę, to chyba nie ma obowiązku samo-denuncjacji się
    > służbom, więc sami sobie będą musieli to złamać, czyż nie?

    A HGW. AFAIR w USA w przypadku gdy "służby" przejęły zaszyfrowany dysk
    przynajmniej w jednym przypadku sędzia kazał wydać "z pamięci
    podejrzanego" klucz do szyfru per analogia z szafką zamkniętą przy
    ważnym nakazie przeszukania. Jakoś nie każdy sędzia w USA ma podejście
    że wydanie klucza "z własnej pamięci osobnika" to jak zeznanie a w
    konsekwencji (możliwe) samooskarżenie.

    --
    A. Filip

  • 29. Data: 2019-08-15 15:36:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-08-15, Wojciech Bancer <w...@g...com> wrote:

    > Różnica jest taka, że ten swój klucz możesz trzymać w bezpiecznym
    > (zabezpieczonym hasłem) miejscu, na zaszyfrowanym dysku.

    Jak im będzie zależeć to wejdą z drzwiami jak będziesz miał
    odszyfrowany, lub poznają to hasło np. instalując w pokoju kamerę, lub
    na parę innych sposobów. Więc ponownie, różnica jakaś będzie ale niezbyt
    dramatyczna. Nikt rozsądny nie uczyni ze swojego życia piekła na złość
    służbom, a dla tych mega paranoidalnych to i pgp + szyfrowanie dysku
    będzie mało. Tacy będą kosmicznym wyjątkiem, którym zakazy zabraniające
    pgp będą dyndać.

    Coraz więcej też VPNów, ktore nie logują ruchu, więc służby muszą się z
    tym męczyć omalże jakby to szło przez tor i najpierw ustalić gdzie to
    szyfrowane połączenie szło bo może gmail a może nie.

    > A z tego co kojarzę, to chyba nie ma obowiązku samo-denuncjacji się
    > służbom, więc sami sobie będą musieli to złamać, czyż nie?

    Różnie z tym bywa, ale zawsze można powiedzieć, że się zapomniało :)

    --
    Marcin

  • 30. Data: 2019-08-15 15:58:30
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    OIDP w UK musisz ujawnić, inaczej karalne.
    W USiech na granicy (lotnisku) musisz ujawnić hasła (lub nie wpuszczą).

    -----