  • 31. Data: 2019-08-15 16:30:13
    Temat: Re: certyfikat z adresem email
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Coraz więcej też VPNów, ktore nie logują ruchu, więc służby muszą się z
    > tym męczyć omalże jakby to szło przez tor i najpierw ustalić gdzie to
    > szyfrowane połączenie szło bo może gmail a może nie.

    Skąd takie przekonanie, że nie logują ruchu? Bo tak napisali?
    No i najważniejsze, czy służby nie mogą stawiać/kontrolować VPN-ów?

  • 32. Data: 2019-08-15 22:00:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.08.2019 o 13:59, Marcin Debowski pisze:

    > No ja i ci co zdobędą moj klucz,

    Do rozszyfrowania konieczny jest klucz prywatny oraz hasło do niego.
    Klucz powinieneś trzymać u siebie na nośniku. Hasło w pamięci. To dość
    trudne do przejęcia. Byleś po rozszyfrowaniu nie trzymał tych wiadomości
    na serwerze, bo to najczęstszy błąd.

    > czyli mamy w sumie sytuację analogiczną

    No nie za bardzo.

    > do serwera, tyle tylko że punkty wejścia/wyjścia są inne. A ponieważ
    > mówimy o śledzeniu ruchu to w tym momencie publiczne serwery są
    > wyłącznie słabym ogniwem przy założeniu, że służby mają do nich
    > dostęp. Zwykle jeśli mają to na konkretne żądanie, czyli sytuacja
    > analigiczna do przeszukania, gdzie mogą wejść i zdobyć klucz :)

    Ale klucz masz lokalnie. A hasło w głowie.

    > No dobra, jest mimo wszysto pewna różnica, ale nie wydaje mi się aż
    > tak dramatyczna.

    Musiał byś się włamać do wszystkich lokalnych komputerów i jeszcze
    poznać hasła. Uważam, że nie zdajesz sobie sprawy z rozmiaru zadania.

  • 33. Data: 2019-08-15 22:02:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.08.2019 o 14:40, ąćęłńóśźż pisze:

> [...]

    A jak nawet jest, to co poradzisz?

  • 34. Data: 2019-08-15 22:33:58
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nic.
    Wrócisz samolotem na swój koszt lub trafisz do celi z ciapatymi.
    Polaczków oduczyli yumy w Niemczech jak dosadzili paru do Wietnamców.

    -----

  • 35. Data: 2019-08-16 00:49:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-08-15, nadir <n...@h...org> wrote:

    > Skąd takie przekonanie, że nie logują ruchu? Bo tak napisali?
    > No i najważniejsze, czy służby nie mogą stawiać/kontrolować VPN-ów?

    Bo to by miało bardzo krótkie nogi. Można co najwyżej liczyć, że afera
    nie wyjdzie, ale z czym wiekszej ilości przypadków skorzystałyby służby
    tym większe prawdopodobieństwo, że kłamstwo wyjdzie. A stawiać duży
    biznes na potrzeby inwigilacji paru łebków nawet słuzby nie będą.

    --
    Marcin

  • 36. Data: 2019-08-16 01:03:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-08-15, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > Klucz powinieneś trzymać u siebie na nośniku. Hasło w pamięci. To dość
    > trudne do przejęcia. Byleś po rozszyfrowaniu nie trzymał tych wiadomości

    Rozumujesz z perspektywy działań masowych, ja zaś piszę o przejmowaniu
    konkretnych wiadomości czy komputerów. Jak masowo, to owszem, na
    serwerze, ale to z kolei zakłada, że słuzby będą miały dostęp do
    serwera, a jak to ma być zgodne z prawem to w naszych realiach chyba nie
    bardzo. Nieustające zagrożenie terorystyczne?

    A jak nie jest to działanie masowe to i zaszyfrowanie na domowym kompie
    nic nie da, bo tak jak gdzieindziej napisałem można, jesli się bardzo
    chce do tego kompa fizycznie dostać, lub podejrzeć hasło, którego
    przecież będziesz chciał kiedyś użyć. Pominę już bardziej wyszukane
    sposoby.

    --
    Marcin

  • 37. Data: 2019-08-16 01:33:13
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Bo to by miało bardzo krótkie nogi. Można co najwyżej liczyć, że afera
    > nie wyjdzie, ale z czym wiekszej ilości przypadków skorzystałyby służby
    > tym większe prawdopodobieństwo, że kłamstwo wyjdzie.

    Ale może właśnie, to ma się prędzej czy później wydać?
    Jak nie będziesz miał pewności kto stoi za połową czy większością VPN-ów
    oraz czy są bezpieczne, to dasz sobie z nimi spokój.

    > A stawiać duży
    > biznes na potrzeby inwigilacji paru łebków nawet słuzby nie będą.

    A to już zależy co to za łebki? A przy okazji biznes może zarabiać na
    siebie i inne "biznesy" kosztem tych, którym zachciało się tylko pornola
    oglądnąć.

  • 38. Data: 2019-08-16 07:21:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > serwera, a jak to ma być zgodne z prawem to w naszych realiach chyba nie
    > bardzo. Nieustające zagrożenie terorystyczne?

    Niewiele serwerów mamy w naszym kraju. Nie znam prawa obowiązującego w
    całym świecie. Amerykanie wywozili jeńców wojennych z USA, by nie miały
    do nich zastosowania ich przepisy.

> [...]
    > chce do tego kompa fizycznie dostać, lub podejrzeć hasło, którego
    > przecież będziesz chciał kiedyś użyć. Pominę już bardziej wyszukane

    Jeśli odbierasz pocztę lokalnym klientem i przechowujesz ją nadal
    zaszyfrowaną, nawet przejęcie lokalnego urządzenia niewiele da. Musiał
    byś jakieś oprogramowanie zainstalować, które by to hasło zapamiętało,
    co proste wcale moim zdaniem nie jest.

  • 39. Data: 2019-08-19 01:00:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-08-15, nadir <n...@h...org> wrote:

    > Ale może właśnie, to ma się prędzej czy później wydać?
    > Jak nie będziesz miał pewności kto stoi za połową czy większością VPN-ów
    > oraz czy są bezpieczne, to dasz sobie z nimi spokój.

    Idea dobra tyle, że nic nie wygląda na ideę w realizacji. Zresztą efekt
    mógłby być taki, że ci, których się akurat złapać powinno trochę by się
    doszkolili i znikneli z radaru. To działą MZ wyłącznie wtedy jak ma
    społeczne zaufanie, bo ci wszyscy terroryści to sa często tacy sami
    techniczni analfabeci jak 99% społeczeńśtw. A jak masz choć podstawową
    wiedzę, to żadna sztuka i koszt postawić sobie ze 2-3 vps'y w co
    bardziej krytycznych miejscach i nawet bez pierniczenia się z prywatnymi
    vpnami, tunelowac krytyczny ruch choćby po ssh.

    > A to już zależy co to za łebki? A przy okazji biznes może zarabiać na
    > siebie i inne "biznesy" kosztem tych, którym zachciało się tylko pornola
    > oglądnąć.

    Mimo wszystko chyba nie. Aby to miało sens to operator musiałby mieć
    przynajmniej po jednym wydajnym serwerze w co bqardziej rozwiniętym
    kraju i cały zapas administracyjno logistyczny.

    --
    Marcin

  • 40. Data: 2019-08-19 01:13:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-08-16, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    > zaszyfrowaną, nawet przejęcie lokalnego urządzenia niewiele da. Musiał
    > byś jakieś oprogramowanie zainstalować, które by to hasło zapamiętało,

    Tkwisz myślowo w erze, gdzie zdobycie informacji polegało na
    wykorzystaniu dziur w oprogramowaniu. Ta era dawno minęła. Zero-deje to
    skarby wrte setki tysięcy dolarów. Zobacz jakie są obecnie wektory
    ataków: Głownie mejle, złosliwe oprogramowanie na stronach www, a jak
    ktoś wart zachodu to np. opowiednio spreparowane urządzenia usb, lub po
    prostu podpatrzenie (na rozmaite sposoby) haseł. To wszystko
    socjotechnika. Żadne szyfrowanie przed czymś takim nie uchroni, bo
    normalny człowiek na tyle się nie pilnuje, czytaj, nie ma tak dalece
    rozwiniętej paranoi.

    Przykład: ile znasz osób, które w wyborze klawiatury bezprzewodowej
    sprawdzają fakt, czy komunikacja pomiedzy klawiaturą a donglem jest
    szyfrowana? Masz taka klawiaturę? :) Wiekszość popularnych do
    stacjonarnych nie jest na BT.

    --
    Marcin