  • 1. Data: 2004-01-14 14:53:23
    Temat: cena "zerowa"
    Od: "flem" <f...@t...pl>

    Witam,
    mam pytanie, czy w swietle prawa cena 0zl jest cena?
    W sklepie internetowym sprzedawca podal cene 0 zl, przyszlo
    potwierdzenie zamowienia (z cena 0zl). Sprzedawca napisal,
    ze 0zl wg to nie cena i nie jest to oferta.
    Jaka jest prawda? Czy potwierdzenie zamowienia z cena 0zl jest
    podstawa do roszczen?

    Z gory dziekuje i pozdrawiam.
    Pawel

  • 2. Data: 2004-01-14 15:06:36
    Temat: Re: cena "zerowa"
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    14 Jan 2004 15:53:23 +0100, na pl.soc.prawo, flem napisał(a):

> [...]
    > ze 0zl wg to nie cena i nie jest to oferta.
    > Jaka jest prawda? Czy potwierdzenie zamowienia z cena 0zl jest

    Jeżeli przyszło potwierdzenie zamówienia z ceną 0zł - to miom zdaniem
    sprzedawca nie może się uchylać.
    Problem tylko w tym w jakiej formie było to potwierdzenie - bo jeżeli
    emailem - to wydaje mi się, że w/g naszgo prawa nie jest to dowód.
    Ale może jest jakiś sposób - sam jestem ciekawy innych opinii.

    Mieczysław

  • 3. Data: 2004-01-14 19:13:59
    Od: Marcin <m...@z...com>

    Dnia 2004-01-14 15:53, Użytkownik flem napisał:

> [...]
    > ze 0zl wg to nie cena i nie jest to oferta.
    > Jaka jest prawda? Czy potwierdzenie zamowienia z cena 0zl jest

    zasiegalem kiedys opini prawnika w tej kwestii. jezeli przyszlo Ci
    potwierdzenie zamowienia ze sklepu, to mozesz sie domagac sprzedania Ci
    po tej cenie. inna sprawa, to kwestia, czy to bylo zrobione w ramach
    akcji promocyjnej jak w MM (wtedy nie mialbym watpliwosci), czy jest to
    zwykla pomylka administratora, z ktora spotkalem sie chyba 7 razy i za
    kazdym razem oczywiscie nie naciskalem, aby mi sprzedali taniej.

    wedlug niektorych prawnikow, rowniez samo wystawienie towaru w sklepie
    internetowym, ktory jest oznaczony co do ilosci i ma dokladny opis, oraz
    podana cene, jest podstawa do zadania sprzedania w tej cenie. ale tu juz
    bylbym ostrozny.

    inna sprawa, ze w 99% sklepow potwierdzenia zamowien sa wysylane
    automatycznie, wiec praktycznie wyswietlenie ceny jest w wiekszosci
    przypadkow automatyczne ze sprzedaniem towoaru w tej cenie.

    pozdro
    marcin

  • 4. Data: 2004-01-15 11:34:00
    Od: "Dilbercik" <j...@t...mam>

    w tym sklepie jest informacja o problemach technicznych :-) wiec...

    --
    Michal

  • 5. Data: 2004-01-15 14:50:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Jan 2004, flem wrote:

    >+ Witam,
    >+ mam pytanie, czy w swietle prawa cena 0zl jest cena?

    "światło prawa" jest dość szerokie. Przepraszam że się
    wtrącam, ale podanie ceny 0 zł może mieć inne znaczenie
    dla:
    - roszczeń cywilnych
    - podatku dochodowego
    - podatku VAT

    :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (w posiadaniu faktury z pozycją "0 zł" - i tak miało być :))