  • 1. Data: 2009-01-10 13:05:59
    Temat: brudzace psy
    Od: wybierzdomene <w...@g...com>

    witam
    taka sytuacja: pies nabrudzil na trawniku osiedlowym a wlasciciel
    odmowil posprzatania tlumaczac ze 1. obowiazek sprzatania kup ma
    miasto 2. nie ma wystawionych torebek na psie kupy. pytanie jak
    zwalczac brudasow ? co bedzie gdy zadzwonie na policje ? czy jest
    jakis przepis zmuszajacy wlasciciela do posprzatania po swoim psie ?
    dzieki za pomoc
    wd

  • 2. Data: 2009-01-10 14:07:14
    Temat: Re: brudzace psy
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomosci
    n.googlegroups.com
    wybierzdomene <w...@g...com> pisze:

    > taka sytuacja: pies nabrudzil na trawniku osiedlowym
    Znaczy - po prostu normalnie sie wysral?

    > a wlasciciel odmowil posprzatania
    Komu odmówil i komu sie tlumaczyl?

    > pytanie jak zwalczac brudasow ?
    Trzeba byc czujnym i zorganiozowanym. Utworzyc spoleczne patrole obserwujace
    dyskretnie osoby wyprowadzajace psy. Patrole powinny byc odpowiednio
    wyposazone w srodki obrony osobistej oraz przymusu bezposrednioego i dzialac
    takze pod oslona nocy. W razie czego nie reagowac na brudasów
    zanieczyszczajacych sprayem elewacje, witryny i inne obiekty, bo mozna
    dostac po ryju. Stanowczo atakowac osoby starsze, samotnie srajace swoimi
    kundelkami na trawniku za blokiem.

    > co bedzie gdy zadzwonie na policje ?
    Nic specjalnego.
    Wyjdziesz na durnia po prostu.

    > czy jest
    > jakis przepis zmuszajacy wlasciciela do posprzatania po swoim psie ?
    A jakby byl, to co zrobisz?

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2009-01-10 14:34:31
    Od: Boberek <d...@d...zwierz>

    wybierzdomene pisze:

    > witam
    > taka sytuacja: pies nabrudzil na trawniku osiedlowym (...)

    Na TRAWNIKU? Prawdziwy dramat, zamierzałeś się wytwarzać w trawie i psi
    odchód pokrzyżował Twoje zamiary?

    --
    Boberek, co nosi pulowerek

  • 4. Data: 2009-01-10 14:34:50
    Od: Boberek <d...@d...zwierz>

    wybierzdomene pisze:

    > witam
    > taka sytuacja: pies nabrudzil na trawniku osiedlowym (...)

    Na TRAWNIKU? Prawdziwy dramat, zamierzałeś się wytarzać w trawie i psi

  • 5. Data: 2009-01-10 15:21:26
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    wybierzdomene pisze:
> [...]
    > zwalczac brudasow ? co bedzie gdy zadzwonie na policje ? czy jest
    > jakis przepis zmuszajacy wlasciciela do posprzatania po swoim psie ?
    Dz.U.71.12.114 z 20 maja 1971 r.
    Kodeks Wykroczeń
    Art. 77. Kto nie zachowuje zwykłych lub nakazanych środków ostrożności przy
    trzymaniu zwierzęcia, podlega karze grzywny do 250 złotych albo karze nagany.
    Uchwała Nr LXXVII/2427/2006
    Rady miasta stołecznego Warszawy
    z dnia 22 czerwca 2006 roku
    w sprawie
    Regulaminu utrzymania czystości i porządku
    na terenie miasta stołecznego Warszawy
    Rozdział VII
    Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe
    § 28
    1.Utrzymujący zwierzęta domowe ponoszą pełną odpowiedzialność za zachowanie
    utrzymywanych zwierząt.
    2.Utrzymujący zwierzęta domowe są zobowiązani do zachowania środków
    ostrożności zapewniających ochronę zdrowia i życia ludzi i innych zwierząt
    oraz w szczególności do dołożenia starań, by zwierzęta te były jak najmniej
    uciążliwe dla otoczenia i nie zakłócały spokoju domowego i nie
    zanieczyszczały miejsc przeznaczonych do wspólnego użytku.
    § 29
    1.Utrzymujący zwierzęta domowe mają obowiązek stałego i skutecznego dozoru
    nad nimi.
    2.Zwierzęta agresywne lub mogące wzbudzać zagrożenie dla otoczenia winny być
    prowadzone pojedynczo, wyłącznie przez osoby dorosłe. Zwierzęta te muszą być
    prowadzone w sposób zapewniający sprawowanie nad nimi kontroli.
    3.Utrzymujący pajęczaki, owady, gady, płazy, ptaki i inne zwierzęta
    egzotyczne w lokalach mieszkalnych i użytkowych obowiązani są zabezpieczyć
    je przed wydostaniem się
    z pomieszczenia.
    4.Zwierzęta egzotyczne mogą być wyprowadzane poza lokal jedynie na uwięzi
    lub w klatce.
    5.Na tereny przeznaczone do wspólnego użytku psy należy wyprowadzać na
    smyczy, a agresywne nadto w kagańcach.
    6.Na terenie nieruchomości może przebywać na swobodzie pies, o ile
    przebywanie takie nie jest uciążliwe dla sąsiadów i innych osób, a
    nieruchomość posiada ogrodzenie uniemożliwiające wydostanie się psu poza
    teren nieruchomości. Ponadto w widocznym miejscu umieszcza się tablicę
    ostrzegawczą.
    7.W miejscach mało uczęszczanych przez ludzi dopuszcza się zwolnienie psa ze
    smyczy i kagańca pod warunkiem zachowania przez właściciela lub opiekuna
    pełnej kontroli zachowania psa za wyjątkiem psów rasy uznanej za agresywną
    lub mieszańce tych ras, które muszą mieć nałożony kaganiec.
    8.Psy mogą być zwolnione ze smyczy na obszarach wyznaczonych.
    9.Psów i innych zwierząt domowych nie wprowadza się:
    1)do placówek handlowych, gastronomicznych i innych obiektów wspólnego
    użytku, jeżeli wynika to z wyraźnego oznakowania,
    2)na tereny placów gier i zabaw dla dzieci.
    10.Przepisu ust. 9 nie stosuje się do psów-przewodników osób niewidomych i
    psów-opiekunów osób niepełnosprawnych. Psy te muszą posiadać wyraźne
    oznakowanie.
    11.Zabrania się pozostawiania psów i innych zwierząt w obrębie nieruchomości
    niezamieszkałych lub nieużytkowanych.

  • 6. Data: 2009-01-10 16:05:29
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "Boberek" <d...@d...zwierz> napisał w wiadomości

    > Na TRAWNIKU? Prawdziwy dramat, zamierzałeś się wytarzać w trawie i psi
    > odchód pokrzyżował Twoje zamiary?

    genialny komentarz ! :)

    --
    http://Wspolna-Flaszka.PL - nasza-klasa dla żuli
    http://zabijacz-czasu.niesfornazyta.pl - forum ogólnotematyczne bez

  • 7. Data: 2009-01-10 17:29:42
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    wybierzdomene pisze:
> [...]
    > zwalczac brudasow ? co bedzie gdy zadzwonie na policje ? czy jest
    > jakis przepis zmuszajacy wlasciciela do posprzatania po swoim psie ?

    Sprawdź przepisy lokalne, uchwały Rady Miasta.

    --
    http://kamikaze.mp.waw.pl/

  • 8. Data: 2009-01-10 18:06:50
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    wybierzdomene pisze:
    > witam taka sytuacja: pies nabrudzil na trawniku
    > osiedlowym a wlasciciel odmowil posprzatania tlumaczac ze
    > 1.

    Wyluzuj. Na trawniku to jeszcze pryszcz, choć trawniki jak
    snieg stopnieje apetycznie wyglądają.

    Ciesz sie ze masz trawniki, zmam bloki ze trawnikow nie ma,
    i to co u Ciebie jest na trawniku, tam jest na chodniku.

    Mnie najbardziej wk....a, jak juz tym bidakom które męczą
    sie 10 godz w domu zwieracze puszczają w windzie i na klatce
    schodowej.

    Ludzie to k...a świnie zaj...ne, mieszkam w bloku gdzie
    kilka lat temu ludzie kupili mieszkania za ciężką kasę, fury
    pod blokiem jak cacuszka, a ku...a smieci (całe worki)
    potrafią za ono wyrzucić, i te kur..a psy i ich odchody,
    rzygać sie chce, ale to tak jest jak sie mieszka w bloku.

    --
    Krzysiek

  • 9. Data: 2009-01-10 18:19:14
    Od: wybierzdomene <w...@g...com>

    > Wyluzuj. Na trawniku to jeszcze pryszcz

    problem w tym ze na tym trawniku stoi piaskownica i moje dzieciaki tam
    biegaja sie bawic. nie chce sobie odpuszczac bo mam dosc czyszczenia
    butow z psich odchodow. ja wiem ze bydlo i tak nie zrozumie wiec moze
    faktycznie jakby sie taka kupa wysmarowalo ich twarze to by
    pomoglo ...
    wd

  • 10. Data: 2009-01-10 19:01:12
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sat, 10 Jan 2009 14:34:50 +0000 (UTC), Boberek napisał(a):

    > Na TRAWNIKU? Prawdziwy dramat, zamierzałeś się wytarzać w trawie i psi
    > odchód pokrzyżował Twoje zamiary?

    Ej, wy kumacie w ogóle problem?
    Wcale nie trzeba się tarzać na trawniku, wystarczy że przyjdzie odwilż i
    można się będzie zżygać idąc chodnikiem obok.

    W zasadzie to właśnie właścicieli nie sprzątających odchodów swoich psów
    wytarzałbym solidnie w psim gównie.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net