  • 1. Data: 2009-01-10 15:29:04
    Temat: Faktury z niewłaściwym oznaczeniem przedsiębiorcy?
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    nieraz była dyskusja o tym, że oznaczenie przedsiębiorcy musi zawierać imię
    i nazwisko lub oznaczenie formy prawnej (SA, ZOO). Niestety często mam
    faktury od ukrywaczy i oczywiście nazwiska przedsiębiorcy nie ma. Nie mogę
    wystawić noty, bo wręcz tego nazwiska nie znam. Czy taka faktura nadaje się
    do zaksięgowania w KUP?

    --
    Tristan

    Kupię konto typu DIRECTOR na YouTube w wersji sprzed googla.

  • 2. Data: 2009-01-10 15:43:56
    Od: "Le5zek" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > faktury od ukrywaczy i oczywiście nazwiska przedsiębiorcy nie ma. Nie mogę
    > wystawić noty, bo wręcz tego nazwiska nie znam.

    Nie jestes uprawniony do wystawiania noty korygujacej w zakresie danych
    wystawcy faktury. To jego problem, jakie dane wpisał.
    Notą korygującą korygujesz ewentualne błędne własne dane na cudzej fakturze.

    --
    Le5zek Grelak
    'I thought I was someone else, someone good.'

  • 3. Data: 2009-01-10 16:29:55
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-01-2009 o 16:43:56 Le5zek <l...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > wystawcy faktury. To jego problem, jakie dane wpisał.
    > Notą korygującą korygujesz ewentualne błędne własne dane na cudzej fakturze.

    Oczywiście masz za sobą jakieś przepisy na poparcie ;-) ?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2009-01-10 18:14:01
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 10.01.2009 Tomek <t...@o...pl> napisał/a:

    > Oczywiście masz za sobą jakieś przepisy na poparcie ;-) ?

    Rozporządzenie do ustawy o VAT w sprawie wystawiania faktur i czegoś tam
    jeszcze.
    --
    Samotnik

  • 5. Data: 2009-01-10 19:07:00
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-01-2009 o 19:14:01 Samotnik <s...@w...samotnik.art.pl> napisał(a):

    > Rozporządzenie do ustawy o VAT w sprawie wystawiania faktur i czegoś tam
    > jeszcze.

    Lepiej akurat tego rozporzadzenia nie przywoływać :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 6. Data: 2009-01-10 20:48:07
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 10 styczeń 2009 16:43
    (autor Le5zek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gkah2l$eor$1@news3.onet>):

> [...]
    > wystawcy faktury. To jego problem, jakie dane wpisał.
    > Notą korygującą korygujesz ewentualne błędne własne dane na cudzej

    A więc? Czy taka faktura nadaje się w KUP czy musi iść do kosza?

  • 7. Data: 2009-01-10 21:11:20
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-01-2009 o 21:48:07 Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <gkah2l$eor$1@news3.onet>):

    > A więc? Czy taka faktura nadaje się w KUP czy musi iść do kosza?

    W KUP się nadaje, zwłaszcza jeśli to jednorazowo jest.
    Tak czy siak lepiej takich agentów unikać.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 8. Data: 2009-01-10 21:17:58
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-01-2009 o 22:11:20 Tomek <t...@o...pl> napisał(a):

    > W KUP się nadaje, zwłaszcza jeśli to jednorazowo jest.
    > Tak czy siak lepiej takich agentów unikać.

    Swoją droga jak chcesz być 100% spokojny, to sprawdź go w EdG
    wg miejscowości z faktury - i wystaw notę (będziesz miał wtedy
    imię i nazwisko). A jak nie będzie go tam to spróbuj jakoś REGON
    znaleźć i przez www.stat.gov.pl/regon

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 9. Data: 2009-01-13 09:48:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 10 Jan 2009, Samotnik wrote:

    > Rozporządzenie do ustawy o VAT w sprawie wystawiania faktur i czegoś tam
    > jeszcze.

    A czytałeś je aby z raz? ;)
    Link dla chętnych (potrzebny rozdział):

    pzdr, Gotfryd