  • 1. Data: 2012-05-21 03:48:59
    Temat: brak obrońcy
    Od: Randal Iduchhopkirka <o...@g...com>

    Czy oskarżony, który broni się sam, ma większe uprawnienia do
    prowadzenia obrony (stawianie pytań, wniosków, powoływanie świadków)
    niż wtedy gdy ma adwokata obrońcę? Z jakich przepisów to wynika?

  • 2. Data: 2012-05-21 18:53:48
    Temat: Re: brak obrońcy
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Randal Iduchhopkirka pisze:
    > Czy oskarżony, który broni się sam, ma większe uprawnienia do
    > prowadzenia obrony (stawianie pytań, wniosków, powoływanie świadków)
    > niż wtedy gdy ma adwokata obrońcę? Z jakich przepisów to wynika?

    Nie. Mozna nawet powiedziec, ze ma mniejsze uprawnienia o tyle, ze pewne
    czynnosci objete sa przymusem adwokackim i np. apelacji od wyroku sadu
    okregowego czy tez kasacji sam oskarzony nie wniesie.

    A tak - czy ma obronce, czy nie ma, moze dokladnie to samo.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2012-05-21 19:13:15
    Od: SDD <s...@t...pl>

    SDD pisze:

    > A tak - czy ma obronce, czy nie ma, moze dokladnie to samo.

    Oczywiscie formalnie - bo nieformalnie to raczej nie pojdzie do sedziego
    i nie zapyta "Czesc Roman, ile chcesz za uniewinnienie" :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2012-05-21 19:42:56
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    W dniu 2012-05-21 19:13, SDD pisze:

    > Oczywiscie formalnie - bo nieformalnie to raczej nie pojdzie do sedziego
    > i nie zapyta "Czesc Roman, ile chcesz za uniewinnienie" :)
    >
    > Pozdrawiam
    > SDD

    Żenada.

    --
    Chodzi o to, że władza wprowadziła ślub jako akt powołania podmiotu
    gospodarczego (zawarcie spółki), w której mają się rodzić ich

  • 5. Data: 2012-05-22 01:07:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Randal Iduchhopkirka" <o...@g...com> napisał w
    wiadomości
    .googlegroups.com...
    > Czy oskarżony, który broni się sam, ma większe uprawnienia do
    > prowadzenia obrony (stawianie pytań, wniosków, powoływanie świadków)
    > niż wtedy gdy ma adwokata obrońcę? Z jakich przepisów to wynika?

    Oskarżony ma większe prawa od obrońcy (może nawet odwołać pełnomocnictwo),
    natomiast przeważnie mniejsze doświadczenie.

  • 6. Data: 2012-05-22 01:58:02
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    W dniu 2012-05-21 19:42, Roman Rumpel pisze:

    > Żenada.

    uderz w stół... :D

  • 7. Data: 2012-05-22 09:28:15
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 21 Maj, 19:42, Roman Rumpel <r...@g...pl> wrote:

    > Żenada.

    Rzeczywistość

  • 8. Data: 2012-05-22 11:33:39
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Roman Rumpel pisze:

    > Żenada.

    Nie wiedziałem, że kolega jest sędzią - w takim razie: "Czesc Wacek, ile
    chcesz za uniewinnienie?"

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2012-05-22 11:48:11
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Mon, 21 May 2012 19:42:56 +0200, Roman Rumpel napisał(a):

    > Żenada.

    Nic nie wiesz o życiu, czy masz interes w utrzymywaniu fikcji?

    AK

  • 10. Data: 2012-05-23 11:54:08
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    I dodatkowo sąd niestety zwykle uchyla znacznie więcej pytań strony
    niereprezentowanej przez pełnomocnika, niż pytań profesjonalnego pełnomocnika
    (taki efekt "aureoli").

    A z pouczaniem strony też różnie bywa, sędziemu się zapomni i co zrobisz.

    -----
    > Oskarżony ma większe prawa od obrońcy, natomiast przeważnie mniejsze
    doświadczenie.