  • 1. Data: 2012-05-20 15:00:07
    Temat: gwarancja .?.
    Od: "hydraulik" <k...@w...pl>

    Ciągle się te przepisy zmieniają więc zupełnie się pogubiłem w temacie
    gwarancji, więc jakie obecnie kodeksy i artykuły regulują gwarancję i jej
    warunki?

    Ostatnio szukałem kwestii po ilu naprawach gwarancyjnych mogę żądać zwrotu
    kasy lub wymiany towaru na nowy, ale znalazłem tylko że powstały nowe
    uaktualnienia do KC w których prawie nic nie ma:(

  • 2. Data: 2012-05-20 18:13:17
    Temat: Re: gwarancja .?.
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "hydraulik" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > Ciągle się te przepisy zmieniają więc zupełnie się pogubiłem w temacie
    > gwarancji, więc jakie obecnie kodeksy i artykuły regulują gwarancję i jej
    > warunki?

    Gwarancja jest dobrowolna.

  • 3. Data: 2012-05-21 08:46:15
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    hydraulik napisa?(a):

    > Ciągle się te przepisy zmieniają więc zupełnie się pogubiłem w temacie
    > gwarancji, więc jakie obecnie kodeksy i artykuły regulują gwarancję i jej
    > warunki?

    Nie ma takich regulacji

    > Ostatnio szukałem kwestii po ilu naprawach gwarancyjnych mogę żądać zwrotu
    > kasy lub wymiany towaru na nowy, ale znalazłem tylko że powstały nowe
    > uaktualnienia do KC w których prawie nic nie ma:(

    Przeczytaj umowe gwarancyjna/warunki gwarancji.

    j.

    --
    Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012
    będę bojkotował polityków i politykę!

  • 4. Data: 2012-05-21 19:48:18
    Od: "hydraulik" <k...@w...pl>

    > Gwarancja jest dobrowolna.

    Kiedyś nie była, ale teraz wprowadzono poprawki do KC, więc jeśli jest to co
    ją reguluje?

    Co oznacza właściwie gwarancja i jak się odnieść do spraw w niej nie
    zawartych.

    Czyli wychodzi na to ze obecnie klient nie ma żadnych praw w związku z
    zakupem, nie jest chroniony?

    Namnożyło się teraz masa około gwarancyjnych terminów, jakieś niezgodności z
    umową, rękojmie i podobne, ja się w tym zupełnie gubię:(

  • 5. Data: 2012-05-21 20:50:06
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    hydraulik napisa?(a):

    > Kiedyś nie była, ale teraz wprowadzono poprawki do KC, więc jeśli jest to co
    > ją reguluje?

    Mylisz sie.

> [...]

    > Namnożyło się teraz masa około gwarancyjnych terminów, jakieś niezgodności z
    > umową, rękojmie i podobne, ja się w tym zupełnie gubię:(

    http://www.dobreprogramy.pl/januszek/,25092.html

    j.

  • 6. Data: 2012-05-21 22:14:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 May 2012, hydraulik wrote:

    > Kiedyś nie była, ale teraz wprowadzono poprawki do KC, więc jeśli
    > jest to co ją reguluje?

    Wiesz jak to jest z piłka?
    Albo z rakieta?
    ;)
    No to tak jest z gwarancja: sa dwie oddzielne podstawy do
    okreslania gwarancji:
    - ogólna, z Kodeksu Cywilnego
    - szczególna, z przepisów konsumenckich

    Jesli działa druga, to nie działa pierwsza.

    Ta konsumencka, która masz na mysli, wyróżnia się tym że:
    - wymaga zapisania (nie musi to być "forma pisemna", z podpisem,
    ale tresc zapisana na jakims nosniku, więc np. forma ustna się
    nie liczy)
    - może zupełnie swobodnie kształtowac prawa i obowiazki stron

    > Czyli wychodzi na to ze obecnie klient nie ma żadnych praw
    > w związku z zakupem, nie jest chroniony?

    Nie myl pojęć.
    Z braku kur nie należy wnioskować że nie ma ptaków ;)

    > Namnożyło się teraz masa około gwarancyjnych terminów,

    Rzekłbym: "niegwarancyjnych".

    > jakieś niezgodności z umową

    Ototo.

    > rękojmie

    Rekojmia jest na statusie "gwarancji z KC".
    Po pierwsze była "od zawsze", po drugie nie działa u konsumenta.
    Przekręcasz :[

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2012-05-24 10:35:48
    Od: "Piotr" <a...@p...tp.pl>

    > hydraulik napisa?(a):

    > Nie ma takich regulacji

    > Przeczytaj umowe gwarancyjna/warunki gwarancji.
    >
    > j.

    Wszytko znajdziecei na stronie UOKIK.
    Pozdrawiam,

  • 8. Data: 2012-05-24 12:29:49
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Piotr napisa?(a):

    > Wszytko znajdziecei na stronie UOKIK.

    Nie prawda.

    j.

  • 9. Data: 2012-05-24 19:24:32
    Od: <news>

    Użytkownik "januszek" napisał:
    > Nie ma takich regulacji

    A jakie są regulacje w tej materii?

    > Przeczytaj umowe gwarancyjna/warunki gwarancji.

    Po pierwsze, to kupując towar często nie ma możliwości zapoznania się z
    warunkami gwarancji.
    Po drugie, warunki gwarancji mogą zawierać różne dziwne sformułowania, na
    przykład "krzywy ryj kupującego powoduje utratę gwarancji".
    Po trzecie, co w kwestiach nie opisanych w warunkach gwarancji? Na przykład
    ile napraw gwarancyjnych upoważnia do zwrotu pieniędzy, bo na przykład mogę
    kupić kowar z 2 letnią gwarancją i nie mieć możliwości korzystania z niego
    bo przez całe 2 lata towar był naprawiany gwarancyjnie.

  • 10. Data: 2012-05-25 00:58:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 May 2012, news wrote:

    > A jakie są regulacje w tej materii?

    Hm... mamy usiłować rozgryzc takie pojęcia, jak "nic", NULL
    i czarna dziura?
    Regulacje sa takie:
    - gwarancja konsumencka musi być sformułowana na pismie
    - jest nieodpłatna
    - musi wskazywać zobowizanego do obsługi roszczen (bo
    gwarancji może udzielić ktokolwiek, w tym sprzedawca)
    - dolicza się do niej 'zapewnienia' uczynione przez producenta,
    dystrybutorów i sprzedawcę, również (ważne) te zapisane
    w reklamach (wspomniałem że "zapisane"? no to wyjasniam,
    że nie wiem czy zapis dzwięku i obrazu nie będacego
    tekstem się liczy :>), przy czym za swoje 'zapewnienia'
    sprzedawca odpowiada bez ograniczeń, a za producenckie
    i dystrybutorów o ile "z łatwoscia mógł się dowiedzieć"
    (nie przjedzie więc wersja, że w chinskiej reklamie
    obiecywali cos, czego w polskiej reklamie nie było)

    Tu:
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/pagePrint.ph
    p?page=47
    ...czytaj art.13

    > Po pierwsze, to kupując towar często nie ma możliwości
    > zapoznania się z warunkami gwarancji.

    Z przepisów wynika, że nikt nie ma takiego obowiazku.
    Gwarancja jest jednostronnym oswiadczeniem, to w interesie
    sprzedawcy jest "pochwalic się" gwarancja.
    Jak sprzedawca ma klienta w głębokim poważaniu, to cóż...

    > Po drugie, warunki gwarancji mogą zawierać różne dziwne sformułowania,

    Moga.

    > na przykład "krzywy ryj kupującego powoduje utratę gwarancji".

    A to dałoby się podważyć przez brak uzasadnienia (i art.5KC)
    oraz zakaz dyskryminacji :>

    > Po trzecie, co w kwestiach nie opisanych w warunkach gwarancji?

    Nic.
    Nikt nie ma obowiazków nie ujetych w gwarancji.
    Po prostu, klient ma inne, mocne narzedzie dochodzenia roszczeń,
    w postaci "niezgodnosci z umowa".
    Nie musi korzystac z gwarancji.

    > Na przykład
    > ile napraw gwarancyjnych upoważnia do zwrotu pieniędzy,

    "Nie ma takiego przepisu".

    pzdr, Gotfryd