  • 21. Data: 2005-01-30 11:11:44
    Temat: Re: "brak kontatku oznacza zrzeczenie sie roszczenia"
    Od: "Wirtualna" <W...@w...pl.com>

    > Bank wykazał się niekompetencją - wysyłane normalnymi kanałami powyższe
    > propozycje doczekały się reakcji dopiero po jakichś 6-7 tygodniach. Przy
    > czym odpowiedź brzmiała "ooops - przegapiliśmy to i sprawa trafiła do
    > windykacji". Windykacja się kontaktuje - "ooops - nie dostaliśmy żadnej
    > korespondencji w tej sprawie od banku; nie jesteśmy też władni
    > negocjować - przekazujemy z powrotem do banku".
    wierzyciel nie ma obowiązku się "układać"

    > Wysłałem więc do centrali banku polecony (za potwierdzeniem odbioru) z
    > prośbą o kontakt w ciągu 14 dni kogoś kompetentnego w celu uzgodnienia
    > spłaty ratalnej lub przejęcia długu, jaki ma u mnie pewna firma. Z
    > dopiskiem "brak kontaktu w tej sprawie w wyznaczonym terminie oznacza
    > zrzeczenie się wszelkich roszczeń banku".
    dłużnik nie może przez jednostronną czynność prawną stworzyć takiego
    domniemania -
    to tak jakby w ofercie do osoby fizycznej napisać - brak odzewu z państwa
    strony zobowiązuje do zakupu 10 pralek

    Przepisu o ofercie nie stosuje się (nawet jeśli obydwie strony są
    przedsiębiorcami), gdyż twoje oświadczenie o chęci ułożenia się nie prowadzi
    do zawarcia umowy - zwolnienie z długu jest jednostronną czynnością prawną.

    > Cóż - bank się nie skontaktował w tej sprawie. Czy wobec tego taka
    > klauzula ma jakąkolwiek moc prawną? Dłużnik (ja) ewidentnie próbuje się
    > skontaktować i uzgodnić warunki spłaty. Bank olewa. Znaczy się kasy nie
    > chce? ;)
    Wierzyciel cie wcale nie olewa - przecież gotowizne zawsze przyjmie.
    Jak nie chce w gotowiźnie, to oddaj do depozytu sądowego.
    Bank nie ma obowiązku przyjęcia spłaty kredytu w cukierkach, usługach
    fryzjerskich czy należnościach.
    bank = gotowizna.

    p.
    W,

  • 22. Data: 2005-01-30 14:07:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Podejrzewam, ze w Twoim wypadku sprawa rozbija się właśnie o to, że chwilowo
    > nikt się tam kompetentny nie czuje. Sprawa gdzieś krąży miedzy wydziałami i
    > każdy Cię zbywa. Spróbuj mojego sposobu. nie gwarantuję skuteczności.

    Problem w tym, że tam panuje ogólny bałagan, bo niby się połączyli, ale
    nie całkiem... Do tego stopnia, że w zeszłym roku w kasie PKO BP
    właciłem w terminie gotówkę w celu spłaty owego debety (wtedy miałem) a
    oni i tak naliczyli 'opłatę karną', bo wpłaciłem parę minut po godzinie
    16-tej, a pomimo tego, że oficjalnie są już jednym bankiem (PKO BP i
    Inteligo) to wewnętrznie się jeszcze elixirem rozliczają...

  • 23. Data: 2005-01-30 14:11:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Wirtualna wrote:

    > dłużnik nie może przez jednostronną czynność prawną stworzyć takiego
    > domniemania -
    > to tak jakby w ofercie do osoby fizycznej napisać - brak odzewu z państwa
    > strony zobowiązuje do zakupu 10 pralek

    Normalnie nie, ale np. w przypadku tepsy brak odpowiedzi na reklamację w
    określonym terminie oznacza, dzięki nowelizacji stosownej ustawy,
    automatyczne uznanie reklamacji.

    [ciach]

> [...]
    > Jak nie chce w gotowiźnie, to oddaj do depozytu sądowego.
    > Bank nie ma obowiązku przyjęcia spłaty kredytu w cukierkach, usługach

    Nie wiem, jak na twojej planecie, ale tutaj 'raty' oznaczają pieniądze,
    a nie cukierki.

  • 24. Data: 2005-01-30 14:14:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:ctipmf$aoe$1@opal.futuro.pl...

> [...]
    > 16-tej, a pomimo tego, że oficjalnie są już jednym bankiem (PKO BP i
    > Inteligo) to wewnętrznie się jeszcze elixirem rozliczają...

    A co Ciebie to interesuje? Wpłaciłeś im w terminie.

  • 25. Data: 2005-01-30 17:42:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > A co Ciebie to interesuje? Wpłaciłeś im w terminie.

    Ich też to nie interesuje - reklamację odrzucili.

  • 26. Data: 2005-01-30 18:16:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:ctj6ac$g2h$1@opal.futuro.pl...

    > Ich też to nie interesuje - reklamację odrzucili.

    Walczył bym dalej :-)

  • 27. Data: 2005-01-30 19:40:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Walczył bym dalej :-)

    Walczę, walczę - razem z prośbą o kontakt wysłałem reklamację...

  • 28. Data: 2005-01-31 23:04:38
    Od: "Wirtualna" <W...@w...pl.com>

    wiadomości news:ctiptu$auj$1@opal.futuro.pl...
    > Nie wiem, jak na twojej planecie, ale tutaj 'raty' oznaczają pieniądze,
    > a nie cukierki.

    Jak słusznie zauważyłeś na mojej planecie raty to cukierki, a na twojej raty
    to wierzytelności

    niestetysz "tutaj" oznaczają pieniądze, tak więc bank nie ma obowiązku
    przyjąć twoich wierzytelności tytułem spłaty kredytu.

    p.
    W.,

  • 29. Data: 2005-02-01 02:10:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Wirtualna wrote:

    > niestetysz "tutaj" oznaczają pieniądze, tak więc bank nie ma obowiązku
    > przyjąć twoich wierzytelności tytułem spłaty kredytu.

    Wiesz, nikt nie ma obowiązku zachowywać się rozsądnie... niemniej jednak
    korzystanie z tej konkretnej 'wolności' jest z reguły objawem głupoty,
    nie sądzisz?

    A chyba rozsądniejsze jest nie antagonizowanie klientów (nawet jeśli na
    skutek zdarzeń losowych chwilowo niewypłacalnych) oraz zamiana długu z
    trudnego do odzyskania, na trywialny do odzyskania - a chyba oczywiste
    jest, że trudniej odzyskać pieniądze od osoby prywatnej z nieregularnymi
    dochodami z różnych źródeł, niż np. od firmy, spółki cywilnej, mającej
    stałe dochody i AFAIR także konto bieżące w tym samym banku...

    No, ale może w bankowości (i na Twojej planecie) zdrowy rozsądek czy
    zwykła logika nie są obecnie 'trendy'...

  • 30. Data: 2005-02-01 08:49:29
    Od: "Wirtualna" <W...@w...pl.com>

    wiadomości news:ctmoe8$5iq$1@opal.futuro.pl...

> [...]
    >
    > No, ale może w bankowości (i na Twojej planecie) zdrowy rozsądek czy
    > zwykła logika nie są obecnie 'trendy'...

    zbaczasz z wątku - tematem posta było czy klauzula jest wiążąca, a nie co
    sądzimy o postępowaniu dłużnika wobec banku...
    p.
    W,