  • 11. Data: 2006-04-22 07:02:15
    Temat: Re: blad numeru konta przy przelewie
    Od: "Michal Wilk" <m...@g...pl>

    Uzytkownik "woocashewski" <w...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:1145653829.565610.262890@g10g2000cwb.googlegrou
    ps.com...
    > no z tego co wiem... to jesli sie udowodni, ze nie zauwazylo sie
    > ze to bezprawne wzbogacenie, i sie te pieniadze wyda, to nikt juz
    > Cie nie bedzie scigal :)

    Nie tyle wyda, co scislej: przeje, przepije (jak wydasz np. w zakup
    telewizora, remont mieszkania, to nadal jestes wzbogacony). Inna sprawa, jak
    udowodnic, ze nie zdawales sobie sprawy, ze nagle na Twoim koncie znalazlo
    sie pare tysiaczkow i myslales, ze mialo to podstawe prawna (chyba ze
    wczesniej oczekiwales wlasnie takiej sumy).

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 12. Data: 2006-04-22 07:42:10
    Temat: Re: błąd numeru konta przy przelewie
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    > Osobliwe. No to normalnie: wezwanie do zwrotu nienależnej kwoty, a jak nie
    > zechce dobrowolnie oddać - pozew z artykułu o bezpodstawnym wzbogaceniu.

    A jak koles zaraz oplaci podatek od darowizny ?

  • 13. Data: 2006-04-23 16:40:40
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Jeżeli bank tego nie sprawdza to dlaczego "cofnął" przelew na którym było
    > inne imię właściciela konta?
    > Uzasadnił to niezgodnością danych numeru i właściciela. a było to dwa
    > tygodnie temu

    Tak to tylko może chyba być w przypadku konta w NBP. W innych przypadkach
    mozesz śmiało pisać, ze przelewasz kasę Kaczorowi Donaldowi, a bank ma to
    przyjąć, poniewaz identyfikacja jest dokonywana tylko i wyłącznie za pomocą
    numeru rachunku.