  • 1. Data: 2006-04-21 17:46:42
    Temat: błąd numeru konta przy przelewie
    Od: grooha <g...@s...pl>

    Witam serdecznie.

    Jak w temacie. Ktoś błednie wypisuje numer konta przy zleceniu
    przelewu. Np 1000zł trafia do pana X. A pan Y ma problem.
    No właśnie czy pan Y ma problem, czy łatwo odzyska kasę? Czy pan X musi
    ją zwrócić. Co jeżeli już nie ma tych pieniędzy, wydał?

    Może są jakieś przepisy które wyjaśniają takie sytuacje?

    Serdeczne dzieki za informacje.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-04-21 17:47:28
    Temat: Re: błąd numeru konta przy przelewie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    grooha wrote:

    > Jak w temacie. Ktoś błednie wypisuje numer konta przy zleceniu
    > przelewu.

    I tak się zręcznie myli, że cyfry kontrolne się zgadzają? ;->

  • 3. Data: 2006-04-21 18:01:24
    Od: grooha <g...@s...pl>

    > I tak się zręcznie myli, że cyfry kontrolne się zgadzają? ;->
    Dokładnie !! Też się zdziwiłem ale tak właśnie się stało

  • 4. Data: 2006-04-21 19:50:31
    Temat: Re: blad numeru konta przy przelewie
    Od: "woocashewski" <w...@g...com>

    kiedys sie tym interesowalem.... byla juz sprawa w sadzie w takiej
    sprawie... i kolesiowi bank musial zwrócic wiekszosc kasy, chyba
    z 75% a pozostale 25 musial pokryc on... ponoc bank ma obowiazek
    sprawdzic, czy zgadzaja sie tez dane adres, i nzwisko itp...

  • 5. Data: 2006-04-21 20:51:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    woocashewski wrote:

    > z 75% a pozostale 25 musial pokryc on... ponoc bank ma obowiazek
    > sprawdzic, czy zgadzaja sie tez dane adres, i nzwisko itp...

    Nie ma. Właśnie m.in. po to wprowadzono cyfry kontrolne.

  • 6. Data: 2006-04-21 20:52:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    grooha wrote:

    > Dokładnie !! Też się zdziwiłem ale tak właśnie się stało

    Osobliwe. No to normalnie: wezwanie do zwrotu nienależnej kwoty, a jak
    nie zechce dobrowolnie oddać - pozew z artykułu o bezpodstawnym wzbogaceniu.

  • 7. Data: 2006-04-21 21:06:45
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    > Nie ma. Właśnie m.in. po to wprowadzono cyfry kontrolne.

    Jeżeli bank tego nie sprawdza to dlaczego "cofnął" przelew na którym było
    inne imię właściciela konta?
    Uzasadnił to niezgodnością danych numeru i właściciela. a było to dwa
    tygodnie temu

    --
    PawełJ

  • 8. Data: 2006-04-21 21:08:56
    Od: "woocashewski" <w...@g...com>

    bank bankowi nie równy.... a to o czym pisalem bylo juz jakis czas
    temu, ale juz po wprowadzeniu sumy kontrolnej.... przeciez to zaden
    problem zeby sie zgadzala :) az tak wielu kombinacji nie ma...

    i nie napisalem ze nie sprawdza.... ale nawet dzis mozna przelac
    kase znajac tylko numer konta, bez pozostalych danych, to zalezy od
    banku

  • 9. Data: 2006-04-21 21:10:29
    Od: "woocashewski" <w...@g...com>

    no z tego co wiem... to jesli sie udowodni, ze nie zauwazylo sie
    ze to bezprawne wzbogacenie, i sie te pieniadze wyda, to nikt juz
    Cie nie bedzie scigal :)

    no ale jak to udowodnisz.... ze niby co.. :)

  • 10. Data: 2006-04-21 21:12:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    pawelj wrote:

    > Jeżeli bank tego nie sprawdza to dlaczego "cofnął" przelew na którym było
    > inne imię właściciela konta?
    > Uzasadnił to niezgodnością danych numeru i właściciela. a było to dwa
    > tygodnie temu

    Widać jakiś staromodny bank. Ja już od dwóch dostałem informację, że
    przedstają sprawdzać dane odbiorcy.