  • 1. Data: 2006-04-21 14:32:58
    Temat: Ulga za korzystanie z dostepu do internetu
    Od: AnTi <a...@n...poczta.fm>

    Witam

    Sytuacja wyglada tak. Wynajmuje sobie mieszkanko. Telefon i internet
    jest na jego wlascicielke. Oplat za ten telefon dokonuje z wlasnego
    konta bankowego. Czy prawda jest ze w takiej sytuacji wlascicielka nie
    moze skorzystac z tej ulgi gdyz to nie z jej konta byly te rachunki
    oplacone ?

    I drugie pytanko: jakie korzysci sie ma z skorzystania z tej ulgi, tzn
    jak to wyglada liczbowo. Przyjmijmy ze place 72zl brutto [59 netto] x 12
    miesiecy a telefon jest na emerytke

    Dzieki za odpowiedzi
    = AnTi =
    ==================

  • 2. Data: 2006-04-21 14:34:28
    Temat: Re: Ulga za korzystanie z dostepu do internetu
    Od: "[edymon]" <m...@a...pl>

    Dnia 2006-04-21 16:32 +0200, Użytkownik AnTi napisał :
> [...]
    > konta bankowego. Czy prawda jest ze w takiej sytuacji wlascicielka nie
    > moze skorzystac z tej ulgi gdyz to nie z jej konta byly te rachunki

    Niestety moze sobie odliczyc wlascicielka:-) Mozesz sie z nia dogadac chyba?

    --
    Edytka [edymon] - złodziejka telewizorów z psem w pierwszym pokoleniu
    /SPRZĄTAM PO MOIM PSIE/

  • 3. Data: 2006-04-21 14:41:39
    Od: AnTi <a...@n...poczta.fm>

    [edymon] napisał(a):

    > Niestety moze sobie odliczyc wlascicielka:-) Mozesz sie z nia dogadac
    > chyba?

    sprawa jest dogadana, tylko na pit.pl wyczytalem ze zeby skorzystac z
    tej ulgi nie wystarcza faktury ale potrzeba jeszcze potwierdzenia ze
    faktura zostala oplacona przez osobe na ktora jest wystawiona faktura

    w chwili obecnej oplat dokonywalem z wlansego konta internetowego czyli
    oplacajacym jest inna osoba niz widnieje na fakturze

    = AnTi =
    ==================

  • 4. Data: 2006-04-21 15:38:29
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    AnTi <a...@n...poczta.fm> napisał:

    >potrzeba jeszcze potwierdzenia ze
    >faktura zostala oplacona przez osobe na ktora jest wystawiona faktura
    To jest nadinterpretacja przepisów.

    >oplacajacym jest inna osoba niz widnieje na fakturze
    Nie jest ważne skąd pochodziły środki na zapłatę. Ważne, że zapłaciła
    ją w danym roku podatkowym.

    --
    Artur Golański

  • 5. Data: 2006-04-21 15:54:20
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Artur Golanski <A...@w...net.pl> w

    > Nie jest ważne skąd pochodziły środki na zapłatę. Ważne, że zapłaciła
    > ją w danym roku podatkowym.

    Hmm, wcale bym sie nie zdziwił, gdyby w razie kontroli ulgę i kwity uznali i
    wszczęli z urzędu postępowanie w sprawie nieujawnionych dochodów :)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2006-04-21 15:58:28
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik 'Tom N' napisał:
    > Artur Golanski <A...@w...net.pl> w

    > Hmm, wcale bym sie nie zdziwił, gdyby w razie kontroli ulgę i kwity uznali i
    > wszczęli z urzędu postępowanie w sprawie nieujawnionych dochodów :)

    Zapis ustawowy wyraźnie mówi, że "odliczenie stosuje się, jeżeli
    wysokość wydatków została udokumentowana fakturą w rozumieniu przepisów
    o podatku od towarów i usług". Nie ma tam nic o dowodach wpłat (w
    odróżnieniu od innych ulg czy odliczeń).

    M.

  • 7. Data: 2006-04-21 16:18:01
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> w

> [...]
    > o podatku od towarów i usług". Nie ma tam nic o dowodach wpłat (w
    > odróżnieniu od innych ulg czy odliczeń).

    Zaczyna sie powoli robić NTG.

    Cały zapis jest taki:
    7. Wysokość wydatków na cele określone w ust. 1 ustala się na podstawie
    dokumentów stwierdzających ich poniesienie. Jednakże w przypadku odliczeń, o
    których mowa w ust. 1:
    1) pkt 6a, odliczenie stosuje się, jeżeli wysokość wydatków została
    udokumentowana fakturą w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i usług,

    I masz tu określenie wysokości wydatków oraz udokumentowanie wysokości
    wydatków.

    Jak chcesz określić wysokość wydatków skoro nie zapłaciłeś? A skoro za coś
    zapłaciłeś, to pokaz za co (FV).

    Zresztą ja nie o tym, tylko o nieujawnionych przychodach pisałem ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2006-04-21 19:06:47
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał:

    >Hmm, wcale bym sie nie zdziwił, gdyby w razie kontroli ulgę i kwity uznali i
    >wszczęli z urzędu postępowanie w sprawie nieujawnionych dochodów :)
    A jakie masz na mysli dochody?

    >Jak chcesz określić wysokość wydatków skoro nie zapłaciłeś?
    Wysokość wydatków jest uwidoczniona na fakturze.

    >A skoro za cośzapłaciłeś, to pokaz za co (FV).
    Właścicielka telefonu otrzymuje faktury za internet i to ona ma
    skorzystać z ulgi.

    --
    Artur Golański

  • 9. Data: 2006-04-21 19:43:21
    Od: AnTi <a...@n...poczta.fm>

    Podsumowujac :)
    Nie mam sie co przejmowac opinia autorow artykulu na pity.pl i po prostu
    powiadomic wlasiccielke ze spokojnie moze skorzystac z ulgi, tak ?

    = AnTi =
    ==================

  • 10. Data: 2006-04-21 19:48:30
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Artur Golanski <A...@w...net.pl> w

    > A jakie masz na mysli dochody?

    Darowiznę w wysokości zapłaconej faktury :)

    > Wysokość wydatków jest uwidoczniona na fakturze.

    Nie, na fakturze określona jest jedynie kwota do zapłaty. W szczególnym
    przypadku sprzedawca umieszcza na niej zapis "zapłacono gotówką" i wtedy
    taka faktura jednocześnie dowodem poniesienia kosztu/wydatku.

    > Właścicielka telefonu otrzymuje faktury za internet i to ona ma
    > skorzystać z ulgi.

    Ależ oczywiście. I na żądanie US okaże sie dowodem zapłaty za te faktury
    i...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]