  • 31. Data: 2003-11-26 00:02:41
    Temat: Re: blad kasjerki, brak biletu, mandat
    Od: "Flashi" <flashi@_usun_to_pf.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...iq.pl> napisał w wiadomości
    news:bpt41q$8t2$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Rozumiem, dzieki za podpowiedzi :)
    > Mam jeszcze takie pytanie co do drogi sadowej. Sprawa bedzie sie toczyla
    > pewnie przed sadem w Gnieznie (f-ma z Gniezna zajmuje sie dochodzeniem
    > oplat), do ktorego nie mam za bardzo ochoty dojezdzac. Czy moge wyslac tam
    > swoje oswiadczenie na pismie, ktore zostanie tam odczytane? W jaki sposob
    > zostane powiadomiony o wyniku, i czy bede mial mozliwosci odwolywania sie?

    W tym sadzie jak sie nie pojawisz sam to przegrales i tyle ... juz mialem 3
    rozprawy ewidentna wina PKP, a 2 przegralem bo mnie nie bylo ... a 3 raz
    bylem na miejscu i wlasciwie nic nie bylo problemow ...Chodzi o jazde ze
    znizka bez dokumentu stwierdzajacego nabycie ulgi ... przy sobie posiadalem
    wazny indeks i karte zaliczeniowa :D tak sie zlozylo ze wszystkie 3 razy
    byly identyczne :) jak czlowiek zostawial legitke w akademiku a potem na 7
    lecial na pociag to sie legitka czasami zapominala ...

  • 32. Data: 2003-11-26 00:34:22
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-11-25 23:48, Robert Tomasik wrote:

    > Ale w tym wypadku niekoniecznie musi to być prawda. Na grupie kolejowej
    > pl.misc.kolej - gdzie jest wałkowany ten sam temat - ktoś celnie zauważył,
    > że gdyby przyjąć powyższą argumentację to mogło by być coś takiego.
    [......]
    Nie sposób odmówić logiki takiemu rozumowaniu - jednakże oceniam, że
    niewiele jest osób o tak pokrętnym umyśle, by celowo i z premedytacją
    dokonywały takiego wyboru - mniej lub bardziej świadomie większość
    kupujących woli mieć własciwą nazwe stacji na bilecie, bo zdaje sobie
    sprawę z możliwej komplikacji. Może prościej byłoby wprowadzić jedną
    cenę za bilet miesięczny z Gdańska do Gdyni - odpuszczając sobie
    ewentualną "niesprawiedliwość" takiego rozwiązania. Wtedy dylemat
    dotyczyłby tego, czy ktos ma wykupiony bilet, czy nie.

    Pzdr: Catbert

  • 33. Data: 2003-11-26 10:36:55
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    > byly identyczne :) jak czlowiek zostawial legitke w akademiku a potem na 7
    > lecial na pociag to sie legitka czasami zapominala ...

    To nie szło w ciągu 7 dni wysłac do Gniezna kopii legitki i dowodu wpłaty
    opłaty manipulacyjnej? Po co bylo doprowadzac do drogi sądowej, skoro mandat
    był ewidentnie do anulowania od ręki.

    pdr
    Olo

  • 34. Data: 2003-11-26 10:42:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nie sposób odmówić logiki takiemu rozumowaniu - jednakże oceniam, że
    > niewiele jest osób o tak pokrętnym umyśle, by celowo i z premedytacją
    > dokonywały takiego wyboru

    poczytaj grupę pl.misc.kolej. Oni tam cały czas właśnie analizują, jak
    wykorzystać te wszystkie kruczki i kupić bilet tańszy. Nie chce mi się
    przytaczać tych pomysłów.

  • 35. Data: 2003-11-26 13:51:13
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

    Użytkownik "Catbert" <v...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Podobnie zniżka - nie należy się z tytułu "bycia studentem" lecz
    > "posiadania ważnej legitymacji". Indeks z zaliczeniami i oświadczenie
    > nie są podstawą do zniżki i dowodem uprawnień.

    Znizka nalezy sie wlasnie z racji bycia studentem. Przyznaje ja ustawa a
    dokument typu legitymacja, indeks itp tylko ja poswiadczaja. Oczywiscie
    powstaje pytanie co w sytuacji gdy mamy status studenta ale nie posiadamy
    waznej legitymacji (np po 31 pazdziernika nie mamy jeszcze pieczatki).
    Sklaniam sie w tej syt do uznania ze znizka jednak przysluguje.

  • 36. Data: 2003-11-26 16:32:47
    Od: "Flashi" <flashi@_usun_to_pf.pl>

> [...]
    >
    > To nie szło w ciągu 7 dni wysłac do Gniezna kopii legitki i dowodu wpłaty
    > opłaty manipulacyjnej? Po co bylo doprowadzac do drogi sądowej, skoro

    Taak :) a znasz cennik :)
    Mnie wyslali 106 zl oplaty manipulacyjnej ... 106 !!!!!!!

  • 37. Data: 2003-11-26 16:34:51
    Od: "Flashi" <flashi@_usun_to_pf.pl>

    Użytkownik "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Catbert" <v...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Znizka nalezy sie wlasnie z racji bycia studentem. Przyznaje ja ustawa a
    > dokument typu legitymacja, indeks itp tylko ja poswiadczaja.

    tylko legitymacja poswiadcza ze jestes studentem :( i tylko ona ... nie jest
    dokumentem wazna karta zaliczeniowa ... ani aktualny wpis na semestr ...

> [...]
    > waznej legitymacji (np po 31 pazdziernika nie mamy jeszcze pieczatki).
    > Sklaniam sie w tej syt do uznania ze znizka jednak przysluguje.

    W normalnym kraju tak powinno byc ... jednak niemasz pieczatki/legitymacji
    wg wszelkich organow sprawdzajacych znizki studentem nie jestes :)
    szczegolnie wtedy kiedy idzie o wystawienie mandatu karnego czy oplaty
    dodatkowej ...

  • 38. Data: 2003-11-26 17:56:36
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Taak :) a znasz cennik :)
    > Mnie wyslali 106 zl oplaty manipulacyjnej ... 106 !!!!!!!

    Cosik Ci sie pomylilo - obecnie taka oplata wynosi ztcp 12zł

    pdr
    Olo

  • 39. Data: 2003-11-26 20:26:58
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

    Użytkownik "Flashi" <flashi@_usun_to_pf.pl> napisał w wiadomości

    > tylko legitymacja poswiadcza ze jestes studentem :( i tylko ona ... nie
    jest
    > dokumentem wazna karta zaliczeniowa ... ani aktualny wpis na semestr ...

    Tylko wersja tylko dla kontrolerow. Sad moze oprzec sie na innych dowodach.

    j.w.

  • 40. Data: 2003-11-26 20:52:48
    Od: "Flashi" <flashi@_usun_to_pf.pl>

    > Cosik Ci sie pomylilo - obecnie taka oplata wynosi ztcp 12zł

    wiem dlatego sie odwolywalem az w sadzie ... dodatkowo to nie bylo teraz
    tylko w czasie kiedy normalnie kosztowalo chyba 75 zl ...