  • 621. Data: 2022-01-26 10:59:35
    Temat: Re: bezprececensowy zamach na wolność
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 26.01.2022 o 06:38, Shrek pisze:

    > No jak nie ma, to nie ma i trzeba po prostu powiedzieć "nie wiemy bo nie
    > ma". Natomiast kwiatek sypie cały czas artami nie na temat.

    Dostajesz cały czas arty na temat. Z rzetelnego źródła, a nie
    gównoportalu dla szurów.
    W ostatnim raporcie dane o skuteczności szczepień znajdziesz od strony
    23 do strony 30-którejś. Mam ci tu wkleić całość?

    Z opisem metodologii badań, z wykresami, z tabelami, z podziałem na
    szczepienia jedną dawką, dwiema dawkami, trzema dawkami, z podziałem na
    grupy wiekowe, na szczepionych i nieszczepionych, z podziałem na
    konkretne szczepionki...
    Z wyjaśnieniem dlaczego im więcej osób jest zaszczepionych, tym więcej
    przełomów w zachorowaniach i dlaczego przełomy nie są oznaką braku ochrony.

    Z wyjaśnieniem dlaczego jeszcze w tej chwili nie da się podać dokładnej
    skuteczności, której tak się domagasz.
    Ponieważ to jest publikacja naukowa, a nie szurski tłit, tam nie ma
    prostej odpowiedzi na woje trudne pytanie, a ty domagasz się odpowiedzi
    na poziomie szurskiego tłita.

    Te arty są odpowiedzią na twoje twierdzenie, że "szczepionki nie
    działają, że się zesrało, więc nasz oszukali, a szury mają rację".
    Nic się nie zesrało, nikogo nie oszukali, a szury jak nie miały racji,
    tak dalej nie mają.

    Piszą tam, że skuteczność szczepionki ocenia się w tej chwili na
    podstawie danych porównawczych odsetka zaszczepionych wśród przypadków
    covida (przełomy w szczepieniach) do odsetka zaszczepionych w całej
    populacji. Jest to oszacowanie "z grubsza" (tzw. metodą przesiewową
    Farringtona). Piszą jak liczy się te odsetki i z czego wynikają.

    Na rysunku 19 (4 wykresy) masz przebieg w czasie szacowanej skuteczności
    szczepień podstawowych i szczepienia przypominającego, hospitalizacji...
    Wyjaśnienie dlaczego w niektórych grupach szacowanie jest łatwiejsze, a
    w innych trudniejsze (ze względu na niski poziom szczepień i mała liczbę
    przełomów w szczepieniach).

    W podsumowaniu masz wyraźnie napisane, że dane (nie z dane z dupy)
    potwierdzają "wyraźną skuteczność szczepienia w zakresie profilaktyki
    objawowej choroby covid-19", że jest zróżnicowanie skuteczności w
    zależności od grup wiekowych...
    Że o działaniu szczepienia przypominającego świadczy znacznie niższa
    częstość występowania przypadków objawowych.

    Że z grubsza szacowana skuteczność za pomocą metody przesiewowej
    Farringtona nieznacznie maleje od ok.80% do ok. 60%-65% w grupach
    wiekowych 18-59 lat i od 60 lat. Że to wskazuje na spadek efektu
    ochronnego w czasie, ponieważ rośnie odsetek osób zaszczepionych
    zaszczepionych dawniej niż 6 m-cy temu.
    Że szacunkowa skuteczność szczepionki przypominającej przeciw objawowym
    zakażeniom również to potwierdza i dowodzi bardzo dobrego efektu
    szczepień przypominających przeprowadzonych w ostatnich miesiącach.

    Że w/g tych szacunków podstawowe szczepienie nadal zapewnia ochronę z
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    bardzo wysokim poziomem skuteczności.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    Że cotygodniowe szacunki ochrony przed zakażeniami objawowymi podlegają
    wahaniom, a szacowana wartość w ciągu ostatnich 2 tygodni była wyższa.

    Że nadal trzeba zakładać, że w czasie dominacji wariantu omicron,
    podstawowe szczepienia nie zapewniają tak wysokiego poziomu ochrony dla
    wariantu omicron, jak dla wariantu delta.

    Że dane są na bieżąco ustalane, ze względu na opóźnienia w napływie
    danych dotyczących zgłaszanych zgonów, ze względu na niekompletność lub
    braki w informacji o stanie szczepień, że w niektórych przypadkach
    brakuje informacji o objawach i hospitalizacji, że w związku z tym nie
    wszystkie przypadki zostały uwzględnione w analizach.

    Że w związku z powyższym, dane należy interpretować z ostrożnością i
    służą do wstępnej oceny skuteczności szczepień.

    Że pośrednie skutki szczepień, czyli zapobieganie zakażeniom dzięki
    wysokiemu wskaźnikowi szczepień i związanego z tym zmniejszeniem
    przenoszenia wirusa, może prowadzić do mniejszej zachorowalności u osób
    niezaszczepionych. Że prawdopodobnie w tej publikacji zaniża się
    rzeczywistą skuteczność szczepień, ponieważ osoby które wyzdrowiały po
    szczepieniach wykonanych zgodnie z zaleceniami nie znajdują się w
    rejestrowanych danych i nie można ich zidentyfikować z monitoringu
    szczepień, więc w tych ocenach nie są brane pod uwagę.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 622. Data: 2022-01-26 11:44:40
    Od: n...@o...pl

    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > Tak - szczepionka nie działa w zakresie w jakim powinna działać i jak
    > definiuje się skuteczniość szczepioeń (czyli zapobiegania
    > _zachorowaniu_)

    Ale to twoje zdanie niczym nie poparte.
    Takie "uwarzam, rze".

    Skoro zapobiega ciężkiemu przebiegowi, to logiczne że układ odpornościowy
    szybciej reaguje. I logiczne, że szybciej reaguje w każdym przypadku, również
    przy infekcji.

    Ale pewnie masz wyniki badań, które udowadniają że szybciej reaguje tylko po
    przekroczeniu pewnego progu infekcji, a w początkowym stadium wcale a wcale.
    Śmiało możesz je przytoczyć :)

  • 623. Data: 2022-01-26 11:46:26
    Od: n...@o...pl

    Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl> napisał(-a):

    > właśnie przyznałeś, że noszenie czerwonych skarpet nie działa, ale
    > będziesz je nosił, by nie puszczać wszystkiego na żywioł (tak
    > podkoloryzowałem trochę, byś może łatwiej wyłapał absurd tego co piszesz)

    Nie ma żadnych badań sugerujących, że czerwone skarpetki pomagają (w
    przeciwieństwie do szczepionek), ale tłumaczenie tego szurowi chyba mija się z
    celem.

    > dane pokazują, że w ogóle, a nawet są przeciwskuteczne, na dobrej
    > jakości badania trzeba poczekać, bo cały czas mamy eksperyment.

    Ooo, nowy poziom szurskiej głupoty :D

  • 624. Data: 2022-01-26 11:48:01
    Od: n...@o...pl

    Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl> napisał(-a):

    > nawet jak już mówimy o leczeniu skutku (a nie przyczyny), to choćby
    > podanie głupiego tlenu - do czego respirator nie jest potrzebny, a jak
    > pisałem, w przypadku tej przypadłości wręcz szkodliwy. Radzę poszukać co
    > na ten temat mówią lekarze z doświadczeniem.

    Śmiało wklejaj.
    Pewnie nic rzetelnego to nie będzie, ale przynajmniej pewnie się pośmiejemy.

  • 625. Data: 2022-01-26 11:56:22
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 26.01.2022 o 11:46, n...@o...pl napisał:

    > Nie ma żadnych badań sugerujących, że czerwone skarpetki pomagają (w
    > przeciwieństwie do szczepionek), ale tłumaczenie tego szurowi chyba mija się z
    > celem.

    zależy których szczepionek...

    > Ooo, nowy poziom szurskiej głupoty :D

    Skoro tak twierdzisz.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 626. Data: 2022-01-26 11:58:59
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 25 Jan 2022 17:17:38 +0100, J.F napisał(a):

    > Po prostu trzeba tak samo.
    > I chyba lepiej porownywac tych doroslych, bo dzieci jakos bardziej
    > odporne.

    I właśnie brałem dane "tak samo", czyli z tego samego źródła i dla całej
    populacji.
    Akurat jedynie dla Hiszpanii chciałeś szczepienia tylko dla dorosłych.
    Prostak nazywa takie coś manipulacją.

    > Kwestia propagacji. Np tam sie dobrze rozpropagowal, a u nas slabo
    > i nie wszyscy umarli.

    W Hiszpanii tak się propagował, że umarło 90 tys (przy większej populacji)
    i jakoś dalej nie chcą schodzić, a u nas już prawie 110 tys. i dalej
    umieramy.

    > Np UK do 29.06.2020
    > https://covid19.who.int/region/euro/country/gb
    >
    > 313 tys zachorowan, 40 tys zmarlych.
    >
    > cos nawiasem mowiac z tymi danymi nie tak, bo im potem sumaryczna
    > ilosc zachorowan zaczela spadac.

    U mnie sumaryczne zachorowania i zgony cały czas rosną, nie tylko zresztą
    dla UK.

    > Francja 160 tys/ 30 tys
    > Belgia 62 tys / 10 tys
    > Holandia 50 tys/ 6 tys
    > Niemcy 196 tys/ 9 tys
    >
    > przyznasz, ze smiertelnosc w Niemczech bardzo mala.
    >
    > Polska 35 tys/ 1500

    Ale jaką stawiasz tezę, bo nie nadążam.

    > Chyba wazniejsze te mutacje.

    Bo?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 627. Data: 2022-01-26 12:04:02
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 25 Jan 2022 14:18:42 +0100, J.F napisał(a):

    > Jesli w miare skutecznym srodkiem leczenia jest respirator i
    > ten respirator jest - to nie ma problemu.

    Podobno problem jednak jest:

    "Z badania opublikowanego w "Journal of American Medical Association"
    (JAMA), które obejmowało 5700 pacjentów hospitalizowanych z powodu
    zakażenia koronawirusem w Nowym Jorku (znane były wyniki badań 2634
    pacjentów), dowiadujemy się, że 88 proc. chorych, którzy potrzebowali
    wspomagania oddychania przez respirator, zmarło (w sumie 282 pacjentów)."

    https://www.medonet.pl/koronawirus,nowojorskie-badan
    ie-pokazuje--ze-80-proc--pacjentow-z-covid-19--ktorz
    y-trafiaja-pod-respirator--umiera,artykul,15079212.h
    tml

    Artykuł stary bo z kwietnia 2020, więc masz pole do popisu, że nic nie
    wart.
    Pewnie zresztą mają już lepsze respiratory od Izdebskiego, więc faktycznie
    nie ma się co przejmować kowidem.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 628. Data: 2022-01-26 12:15:26
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 25 Jan 2022 19:27:28 +0100, Shrek napisał(a):

    > Jeśli rząd uważa, że szczepienia są konieczne, to ma całkiem dobre
    > narzędzie do tego - rozporządzenie o szczepieniach obowiązkowych przeciw
    > chorobom zakaźnym.

    Gorąco popieram.
    Nie wiem tylko, czy rząd też tak uważa, ale nie wykluczam takiej akcji,
    jeśli tylko Szumowski wymyśli, ile można przy okazji przewalić do firmy
    brata i żony.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 629. Data: 2022-01-26 12:17:51
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 25 Jan 2022 19:34:47 +0100, Shrek napisał(a):

    > A co powiesz o mnie, który się szczepię ale jestem przeciwny
    > manipulacjom ministra o tym jak to szczepionki doskonale działają

    Czemu masz do mnie pretensje, że Niedzielski manipuluje?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 630. Data: 2022-01-26 12:21:57
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 25 Jan 2022 17:24:50 +0100, J.F napisał(a):

    > Nic. To PKB jest dla mnie zbyt tajemnicze.
    > A co do reszty brak danych, choc Portugalczykow w UK troche bylo.

    Tak, PKB generalnie jest owiane mgłą tajemnicy.
    Doszły mnie słuchy, że chorzy Portugalczycy jadą do Bułgarii i Polski (znów
    ta Biedronka!), żeby tam umrzeć i popsuć statystyki.

    > No wlasnie - nie wiemy jak wyglada.

    Za to doskonale znamy poziom zaszczepienia i dynamikę zgonów.

    > Moze znow wymarli. Ofiar maja wiecej niz my, a ludnosci 45 mln.

    Tak, to 'wymieranie' tłumaczy wszystko.
    "Wymierają" niezmiennie w krajach zaszczepionych. Taka karma.

    > A tu widzisz - nie.

    I to jest koronny dowód na szkodliwość szczepionek. Dopóki ich nie było,
    żyli sobie spokojnie, a po wakcynacjach zgony wystrzeliły.