    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: bezpieczny najem lokalu
    Date: Mon, 4 Oct 2004 17:43:05 +0200
    To: r...@s...pl

    On Thu, 30 Sep 2004, Robert Palczak wrote:

    >+ Witam. Problem był wielokrotnie na Grupie omawiany, ale po przeczytaniu
    >+ kilku wštków
    >+ wcale na uzyskałem jasnej i czytelnej dla "nieprawnika" odpowiedzi

    Dziwne...

    >+ na pytanie:
    >+ - jak bezpiecznie wynajšć komuœ mieszkanie, aby w razie chęci rozwišzania
    >+ umowy najmu nie było problemów;

    legalnie - nie da się. Powodem istnienia przepisów "o ochronie
    lokatorów" jest znalezienie osła rozwiązujacego potencjalne
    problemy tychże lokatorów. Możliwości są na początek cztery:
    - owi lokatorzy (tzw. "brutalny kapitalizm")
    - państwo
    - gmina
    - właściciel
    Jak się domyślasz państwo wybrało możliwość czwartą.

    >+ - czy od najmu lokalu mieszkalnego należy odprowadzić podatek?

    Oczywiście.
    Dochodowy, dwie możliwości do wyboru:
    - zasady ogólne (od dochodu)
    - ryczałt (od przychodu).

    W tym roku ryczałt jest tak "ustawiony" że NA OGÓŁ jest opłacalny.
    Ale z tym na grupę .podatki !
    I grousp.google.pl -> zaawansowane najpierw poczytać !!!

    >+ Taka w dzisiejszych czasach jest staroœć emeryta, który po
    >+ 35 latach pracy, œmierci
    >+ współmałżonka nie jest w stanie samodzielnie utrzymać
    >+ domu, który budował przez połowę swego żywota.

    Już raz dziś pisałem: "przykro pisać"... ale jesteś burżujem
    w rozumieniu prawa, więc *jak do dziś* w razie czego ty dopłacisz
    do lokatorów :(

    >+ Proszę o informacje na r...@s...pl

    Erm... masz mieć. Ale za leniwy jesteś grupę czytać ??
    Na emeryturze ??? :)

    pozdrowienia, Gotfryd