  • 1. Data: 2020-04-23 15:19:27
    Temat: bez żadnego trybu
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    "Kuriozalna forma, a na dodatek bez podstawy prawnej - tak samorządowcy z
    Krakowa komentują maila, jakiego w nocy do wszystkich samorządów wysłała
    Poczta Polska. Zawarto w nim żądanie udostępnienia w ciągu dwóch dni spisu
    wyborców, w tym danych wrażliwych, jak PESEL czy adres.

    - O udostępnienia spisu wyborców Poczta Polska poprosiła nas mailem, o
    drugiej w nocy i jeszcze nikt się z nazwiska pod tym nie podpisał -
    komentuje oburzony Antoni Fryczek, sekretarz miasta Krakowa. Samorządowcy
    wskazują, że na razie nie ma podstaw prawnych, by dane mieszkańców
    udostępniać.

    W krakowskim magistracie mail, który do prezydentów, burmistrzów i wójtów
    dotarł dokładnie o godzinie 2.03, wzbudził ogromne oburzenie. W dwa dni
    samorządowcy mają dostarczyć Poczcie Polskiej spisy wyborców m.in. z ich
    adresami i numerami PESEL. To dane wrażliwe i chronione.

    - Forma tego wniosku, czyli zwykły mail, jest kuriozalna. Po drugie nikt
    nawet nie miał się odwagi pod nim podpisać. Czytamy tylko: "Z poważaniem
    Poczta Polska". Po trzecie i najważniejsze: w tej chwili nie ma podstaw
    prawnych do udostępniania tych danych. Ustalenia w tej sprawie jeszcze
    prowadzimy w ramach Unii Metropolii Polskich - komentuje Antoni Fryczek. "

    https://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,44425,25892471,k
    rakow-nie-wyda-poczcie-polskiej-spisu-wyborcow-mail-
    nie-jest.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 2. Data: 2020-04-23 15:41:29
    Temat: Re: bez żadnego trybu
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Na szczęście jak byłeś w SB to nikt Was nie pytał dlaczego robicie listy i
    spuszczacie wpierdol wszystkim tym, którzy weszli za
    kotarę zamiast wrzucać nieskreśloną kartkę.

    -----

  • 3. Data: 2020-04-23 17:40:07
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 23.04.2020 15:41, ąćęłńóśźż wrote:
    > Na szczęście jak byłeś w SB to nikt Was nie pytał dlaczego robicie listy
    > i spuszczacie wpierdol wszystkim tym, którzy weszli za kotarę zamiast
    > wrzucać nieskreśloną kartkę.

    A u was Murzynów biją.
    Nie wiem, jak można usprawiedliwiać łamanie prawa tym, że ktoś
    kilkadziesiąt lat temu też łamał prawo.

  • 4. Data: 2020-04-23 18:02:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.04.2020 o 17:40, Uncle Pete pisze:

    > A u was Murzynów biją.
    > Nie wiem, jak można usprawiedliwiać łamanie prawa tym, że ktoś
    > kilkadziesiąt lat temu też łamał prawo.

    Normalnie - wystarczy być pisiorem i życie jest prostsze.

    Abopełokomuniścirosjacarskafrancuzijedzónczyrybełysz
    komprzezodiemostatnichlat!

    --
    Shrek

  • 5. Data: 2020-04-23 18:11:12
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 23 Apr 2020 15:41:29 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5ea19c47$1$508$65785112@news.neostrada.pl>
    od ąćęłńóśźż <...@...pl> :
    >Na szczęście jak byłeś w SB to nikt Was nie pytał dlaczego robicie listy i
    spuszczacie wpierdol wszystkim tym, którzy weszli za
    >kotarę zamiast wrzucać nieskreśloną kartkę.

    Nie martw się, alfabet, jak naczelnik osiągnie sukces, do też po dupie dostaniesz.

    No chyba, że mu osobiście rowek przemyjesz.

  • 6. Data: 2020-04-23 19:00:42
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Olin napisał(a) w wiadomości: <5956zhvy293u$.hartddkcl4xn.dlg@40tude.net>...
> [...]
    >Poczta Polska. Zawarto w nim żądanie udostępnienia w ciągu dwóch dni spisu
    >wyborców, w tym danych wrażliwych, jak PESEL czy adres.

    Forma formą - są kraje gdzie zwykły mail coś znaczy. To oznacza
    jednak, że wysyłający nie może napisać byle czego, np. zażądać
    złamania lub przekroczenia prawa.

> [...]
    >komentuje oburzony Antoni Fryczek, sekretarz miasta Krakowa. Samorządowcy
    >wskazują, że na razie nie ma podstaw prawnych, by dane mieszkańców

    Brak podpisu to chyba nowa norma, pewnie "piecuntka" na papierku
    ważniejsza a tu nie ma jak przystawić...

> [...]
    >samorządowcy mają dostarczyć Poczcie Polskiej spisy wyborców m.in. z ich
    >adresami i numerami PESEL. To dane wrażliwe i chronione.

    2 dni to realne?
    Poza tym dopisać się do spisu/rejestru wyborców można do 5 maja.
    Dużo osób zostało "uwięzionych" poza gminami gdzie są w spisach.
    W 2019 przed wyborami parlamentarnymi było ponad 250 tys wniosków
    o dopisanie plus 155 tys. biorących zaświadczenia o prawie do
    głosowania (teraz w praktyce uniemożliwione). To aktywni wyborcy
    bo po co fatygowali by się.
    Ich wg Poczty "polskiej" należy wyeliminować?

    Arek

  • 7. Data: 2020-04-23 20:28:34
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 23.04.2020 o 19:00, Arek pisze:

    > Forma formą - są kraje gdzie zwykły mail coś znaczy.

    No ale w tych krajach konstytucja, czy co oni tam mają, też coś znaczy.

  • 8. Data: 2020-04-23 21:21:48
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 23.04.2020 18:02, Shrek wrote:

    > Normalnie - wystarczy być pisiorem i życie jest prostsze.

    To było pytanie oczywiście retoryczne ))

  • 9. Data: 2020-04-23 21:51:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.04.2020 o 15:19, Olin pisze:

> [...]
    > komentuje oburzony Antoni Fryczek, sekretarz miasta Krakowa. Samorządowcy
    > wskazują, że na razie nie ma podstaw prawnych, by dane mieszkańców

    Skąd wiadomo, że ten email w ogóle pochodzi od Poczty Polskiej? No i
    udostępnienie tych danych, to chyba powinna nakazywać ustawa, a nie email.

    --
    Robert Tomasik

  • 10. Data: 2020-04-24 00:16:58
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 23 Apr 2020 21:51:51 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5ea1f1d8$0$17345$65785112@news.neostrada.pl>
    od Robert Tomasik <r...@g...pl> :

    >Skąd wiadomo, że ten email w ogóle pochodzi od Poczty Polskiej?

    Przyznali się:
    "Onetowi także kilka godzin zajęło uzyskanie odpowiedzi na pytanie, czy to
    rzeczywiście
    Poczta wysyłała maile do samorządów. Okazuje się, że tak."
    https://wiadomosci.onet.pl/trojmiasto/wybory-prezyde
    nckie-2020-poczta-polska-wysyla-maile-do-samorzadow/
    cz031em

    >No i
    >udostępnienie tych danych, to chyba powinna nakazywać ustawa, a nie email.

    "W państwie prawa obowiązki nałożone przez administrację wynikają z przepisów prawa
    -- bo
    przecież wszystkie organy władzy publicznej działają wyłącznie na podstawie i w
    granicach
    prawa (art. 7 Konstytucji RP) -- ale praktyka dowodzi, że to się u nas nie przyjęło"
    Autor do wygooglania.